Hiekka.

Aloittaja vik, syyskuu 25, 2002, 04:59:42

« edellinen - seuraava »

Purppuraviittainen WeLhoTAr

Onko paljon rämirämipunkkia?uudella levyllä siis? :)
Surffaan poistoluiskalla kohti uutta taivasta.

2 + 2 = 5

toivottavasti jotain, paska meininki on kyllä siinä hiekka sinkulla pirun kova. ei nyt niin "rämirämi" mutta hyvä veto kuiteski.

salzaliini

joo,täältä meijän oulucitystä ei saa mitää vanhoja sinkkuja oikee mistää,mutta jos satun löytämään jonku ni ostan. :)

mää kävin ton levyn ostaa ja tykkäsin oikeen kovasti! ;D
(se on ainakin tämänhetkinen mielipide) :)

Silti_Onnellinen

oih. Hiekassa on niin ihania biisejä. Sekä sinkussa että albumissa... Híppo on ihana... ja Faarao... Tai itseasiassa ne KAIKKI biisit on ihan helvetin hyviä...!  ;D ja Paska meiniki on rock.
Oon limainen ja suomuinen..
Ja mun olo on VÄKIVALTAINEN..., mutta silti varmaan Onnellinen... Niin ihanasti itsetuhoinen ja suloinen...

GeGe

Juu....alkaa paranemaan jokaisella kuuntelukerralla....yleensä on näin, mutta esimerkiksi Plastik-levy kuulosti heti hyvältä..

Myös AKKM kuulosti erilaiselta ja sitä joutui kuuntelemaan monta kertaa, mutta se johtui varmaankin siitä, että Ehjä ja Kolme oli niin erilaisia AKKM verrattuna.

salzaliini

mää tykkään myös kaikista hiekan biisistä! Ne iski muhun jo ekalla kuuntelukerralla,nyt oon pyörittäny tota levyä jo pari tuntia ja tykkään edelleen!! :)
mun mielestä on hyvä,että siinä levyssä on se kopiointikielto! Saapaha apis ainaki rahat jotka on ansainnutki! ;D

makel

voi saakeli! Hiekka, Hippo ja Faarao on ihan emähyviä  ;D

salzaliini

kaikki hiekka levyn biisit on ihan perkeleen hyviä...! ;D
tänä aamuna piti jo kuunnella muitaki apiksen levyjä välillä. ja radiota en oo kuunnellu perjantain jälkeen ollenkaa!
Hiekka Rulez...! ;D

Tommi

Joo hiekka on taas kerran hyvä levy pienen H10 pettymyksen jälkeen...jumala,faarao,hippo,valas...helmiä. Ainoastaan Onttosydän on huonompi.  :P

digital_face

No Heinola 10 on ainakin paaljon huonompi kuin tämä!  ;)

1. Hiekka
On soinut niin monta kertaa jo radiosta, ettei sitä oikein jaksa enää. Siis biisissä sinällään ei ole mitään vikaa, mutta jotenkin pääsee kyllästyminen iskemään. Ainahan siitä löytää uusia juttuja, kun Apulannallakin on nykyään jo noita tuottajia kuvioissa. (8)

2. Hippo
Tässä on sitä KoRnia. Kaiken maailman vinkuvonkuja ja kitarasoundit on kuin suoraan KoRnin uudelta levyltä. Bridge osa on taas kovin RHCPmäistä meininkiä, mutta iskee muhun siitä huolimatta. Nykivä laulu ehkä hieman haittaa kyllä, mutta muuten ihan kelpobiisi. (8)

3. jumala
Tämä on sitten se Saasta-sinkun Hidas-demo b-puoli. Vaikkakin jotenkin tämä kuulostaa erilaiselta(olen kuullun Hitaan kaksi kertaa). Kertsin melodia on hittiainesta ja sanat - vaikka puhutaankin jumalasta ja kuninkaasta - väistävät turhan uskonnollisen paatoksen. (8½)

4. Faarao
Alusta tulee mieleen ihan kappale nimeltä Riisu pois(bändiä en muista). Tässä on ehkä jotain juttuja Heinola kympiltä säkeistössä. Egyptin mystiikkaa. Kertsi lähtee ihan kybällä. Se hyökkää silmille ihan kuin nato-ohjus. Suosikkikappaleeni levyltä. (9½)

5. Valas
Vaikka intro vaikuttaakin aika tylsältä ei tämä sitä ole. Laulumelodiat kuulostavat jotenkin tutuilta/käytetyiltä en tiedä mistä johtuu. Kohtalaisen tasapaksu vedätys, vaan ei tietenkään huono. (7)

6. Hetki
Alkaa A Capella laululla. Ei tästä muuta voi oikein sanoa kuin, että tää on sama Hiekalle kuin Käärmeet oli Heinola kympille.  :-/ (8)

7. Saasta
Tästä ei tartte sanoa mitään kaikki tietää kaikki tuntee. Nu-metallia.(8½)

8. Onttosydän
Tulee mieleen joku J.Karjalainen lauluista. Muutenkin aika sillai rautalanka meininki. (7)

9. Lihaviihde
Levyn rähinäbiisi tosiaankin. Lauluissa on säkeistöissä joku typerä Marilyn Manson-efekti, joka häiritsee. Bridge osa on aika köyhä diipadaapapimpelipompelihässäkkä. Ja kertsistä ei oikein saa kiinni jostain syystä. Ehkä levyn heikoin biisi. Vaikuttaa jotenkin väkinäiseltä mun mielestä. (6)

10. Kolmiolääke
Ei niin tyypillinen levyn lopetusraita. Tai siis ei niin rauhallinen kuin monilla levyillä on. Aika hassua tehdä jostain kolmiolääkkeestä biisi, mutta mä tykkään tästä jostain syystä. Venytettyjä vokaaleja ja menevää rallatusta. Kelpo lopetus. (7½)

Kokonaisuutena ehkä eniten  kokonaisuun, kuin mikään aikaisempi Apulanta-levy. Kokonaisarvosana 8½
Kätke raivosi nauruun!

Vilkku

Joops, kai sitä nyt jo uskaltaa oman mielipiteensä lausua. Kaikessa yksinkertaisuudessaan : Minä pidän.

Levyllä on mun korvaani vain yksi huono biisi. Kaksi mulle kohtalaisen yhdentekevää, mutta loput onkin sitten kaikki enemmän tai vähemmän loistavia. Lopetusraitakin on ihan piristävän erilainen. En sitte tiedä mikä siinä mua niin viehättää, ehkä se on se irstaus ;)

On nyt tullu kuunneltua levy jo muutaman kerran päivässä, pelkään ylikulutusta. Joskus käy niinkin, että tulee jotain levyä veivattua heti niin paljon, että menee maku. Mutta toisaalta miksi ei kuuntelisi, kun kerran tykkää.

Voipi myös olla, että aivan kaikki kyseisen orkesterin materiaali kuulostaa nyt aivan loistavalta, koska perjantain keikalla oli niin hillittömän hauskaa ;D
[ -You should see my scars- ]

Pirun_morsian

Mul tää VALAS on noussu iha yköseks.. soi kokoajan päässä.. "On valkosiipinen langennut vaik ei niin saanut käydä..." siin on sitä jotain. mut hetki on kyl liian imelä.
Hiekka, hippo, faarao, lihaviihde, saasta perus Apista: toimii!! jumala&kolmiolääke hyviä. onttosydän ei iskeny aluks, mutta nosturin jälkeen enemmänkin.. Hiekka albumi (9-) muuten Pirun morsian ja Paska meininki laatukamaa! ;D

Tiia

Juupa joopa. Mulla soi Hiekka päässä 5 pvää ympäri vuorokauden. Nyt sitten Valas. Mutta ei kai pidä valittaa, pääjugeboxi on aina jees.

Juge-boxi. Hmm.
Yesterday I woke up sucking on lemon. We're not scaremongering this is really happening.

2 + 2 = 5

kyllä. taaki meininki on levyllä, perkele! :D

Silti_Onnellinen

Mullakin on Onttosydän niinku ainoo mikä ei oikein iske....
Mut kaikki muut biisit on niin IHANIA!!!!
Se on ihanaa, ku ne sanatkin on jaksettu laittaa siihen... ja
kannet on tosi coolit...
Oon limainen ja suomuinen..
Ja mun olo on VÄKIVALTAINEN..., mutta silti varmaan Onnellinen... Niin ihanasti itsetuhoinen ja suloinen...

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.