Hiekka-levyn kopiosuojaus

Aloittaja Pauli Hannola, marraskuu 11, 2002, 08:16:34

« edellinen - seuraava »

Pauli Hannola

Hiekka-levyllä on kopiosuojaus. Ei hyvä.

Täytyy antaa Levy-yhtiölle krediittiä, meni melkein kaksi tuntia ennen kuin sain koneelle ämpeekolmosiksi.  8)

Mailatkaa, jos kiinnostaa lisäinfo asiasta.

Pauli Hannola

Niin muuten, tuosta kopiosuojauksesta vielä. Hiekka-levyn takakannessa on "Compact Disc Digital Audio" -tunnus. CD-DA on kuitenkin Philipsin kehittämä standardi, jonka mukaiset levyt soivat siis kaikissa soittimissa, joissa on samantapainen logo. Hiekkapa ei kuitenkaan soi. Levy ei siis ole standardinmukainen CD-levy, eikä se myöskään CD-tunnusta ansaitse.

Kopiosuojaus on toteutettu MidBar Techin CDS200-menetelmällä, jossa levylle poltetaan varsinaisen audion lisäksi ns. toinen sessio, joka siis sotkee kaikki CD-ROM-asemat, ja multisessionia tukevat CD-soittimet. Tietokoneen CD-asema lukee ainoastaan tuon jälkimmäisen session, jossa on tällainen hauska, soitto-ohjelma, jolla voi periaatteessa kuunnella levyä PC:llä. Ongelman aiheuttaa laatu, joka on PC-raidoilla vain noin 34 kbps. Tavallisessa MP3-tiedostossa CD-taso on noin 128 kbps, joka sekin kuulostaa ainakin minun korvaani vajaalta. Mikäli käytetään Windows Media -pakkausta 64 kbps on Microsoftin mukaan CD-laatua vastaava. Tokkopa. Lisäksi PC-soitin katkaisee ainakin Saasta-kappaleen hieman ennen varsinaista biisin loppua levyn audioraidalla.

Lisätietoa kopiosuojauksesta:
http://www.midbartech.com/cds200r.html


Hassu juttu muuten, että Levy-Yhtiön kotisivujen palautelomake ei toimi.  :P

camp kill yourself

#2
kyllä mie ainaski sain ripattuu ton hiekan mp3:siks ihan helposti. Tosta hiekka cd:stä vielä että ei muuten soi mun sony dvd -soittimessa. Se johtuu siitä kopiosuojauksesta. Soitin ei tunnista koko levyä. NO GOOD levy-yhtiö!!

makel

hitto, meni tuon kanssa mullaki parituntia taistellessa.  >:(
vituttaahan moinen mutta onneks nyt oli ees loistolevy!

ei tartteis tulevissa levyissä olla tuollasia systeemejä.

makel

nii, todellakaan minun tietokoneen cd-asema ei edes tunnistanut tuota levyä ilman erisäätämistä eli sen kopiosuojaus systeemin peittämistä sieltä levyltä =(

juGe

LainaaHiekka-levyllä on kopiosuojaus. Ei hyvä.

Täytyy antaa Levy-yhtiölle krediittiä, meni melkein kaksi tuntia ennen kuin sain koneelle ämpeekolmosiksi.  8)

Mailatkaa, jos kiinnostaa lisäinfo asiasta.

Mulla meni 1min jos sitäkään.. onneksi sain levyn mdeelle.. jos sitä en olisi saanut, niin sitten olisi kyllä sylettänyt. Kopiosuojaus on sinällään erittäin jees juttu, mutta yleensä siitä on vain normaaleille musiikinostajille harmia.. kuten minulle jos haluan siirtää levyt mdeelle.

Pauli Hannola

Niinpä, kopiosuojaus ei estä oikeita piraatteja. Se vain aiheuttaa suunnatonta syletystä tietämättömille ostajille.

salzaliini

no minä nyt en paljoo tajunnu,mut mä käsitin että jos on kopiosuojaus levyä ei voi polttaa? Jos näin on,minun mielestä on erittäin hyvä,että levyllä on kopiosuojaus!

Pauli Hannola

Lainaano minä nyt en paljoo tajunnu,mut mä käsitin että jos on kopiosuojaus levyä ei voi polttaa? Jos näin on,minun mielestä on erittäin hyvä,että levyllä on kopiosuojaus!

Jotkut tykkäävät kuunnella levyjä autossa. Autossa usein tosin sattuu "havereita" ja levy menee pilalle. Niinpä useat ottavat levyistään polttamalla varmuuskopion, jota soittelevat autossaan.

Suomen lakikin sanoo, että ostamastaan levystä voi kuka tahansa ottaa muutaman kopion yksityiseen kotikäyttöön, ja jopa antaa perheellen tai lähimmille ystävilleen.

Kopiosuojaus paitsi estää polttamisen, estää myös levyn kuuntelemisen CD-soittimissa, jotka ymmärtävät ns. multi-session-levyjä, eli levyjä joihin on alkuperäisen polttamisen jälkeen poltettu vielä lisää tavaraa perään. PC:n CD-ROM-asemaa käyttävät eivät myöskäänvoi kuunnella levyä muutenkuin levyn mukana tulevalla soitinohjelmalla, joka heikentää musiikin teknistä laatua ja ainakin Hiekan tapauksessa Saasta-kappale katkeaa liian aikaisin.

Kopiosuojaus ei myöskään ole aukoton, pienen tutkimustyön tuloksia hyödyntämällä levyn saa kyllä poltettua.

GeGe

Joo, muuten ei toiminu tietokoneessa, mutta kun hain Microsoftin Media Player 9Betan, niin alkoi kuulua musiikkia   :D

digital_face

Juu eihän tuo toki kivaa ole, mutta noi biisit saa kyllä mp3-muotoon, kun laittaa ne MD:lle ja sitten vähän säätää... Perseestä silti!!! >:(
Kätke raivosi nauruun!

Jarkko Koskinen

No mä ainaki ite sain poltettua kyseisen levyn mun Philipsin Stereoissa jossa on polttava samassa.. Eli ei tuo haitannut minua yhtään.. :)

salzaliini

*tunnen olevani hiukan viisaampi* :)

cboy89

Tuottaa ongelmia mulle ku yritän vippaa ne mun mp3seen....
Sony OpenMG ohjelma kopioi ne kiintolevylle ja muuttaa atrac3seen vai olix se omghen mut kuitenki se soitin MUKAMAS soittaa sitä, mut ei kuulu mitää! SE ON SE JULMETUN KOPIOSUOJA!!!

Erinomaista musaa, PASKA LEVY-YHTIÖ!!!

Silti_Onnellinen

se kopiosuojaus on vaan hyvä juttu.
Kaikkien pitää ostaa aito levy  ;D
Oon limainen ja suomuinen..
Ja mun olo on VÄKIVALTAINEN..., mutta silti varmaan Onnellinen... Niin ihanasti itsetuhoinen ja suloinen...



Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.