apista ulkomaille

Aloittaja puska, marraskuu 19, 2003, 09:33:45

« edellinen - seuraava »

PahaPahaAsia

onhan se saksankieli ihan kaunista, mutta on vaan parempi jos jäävät Suomeen ja laulavat Suomeksi, se on oikeata Apulantaa...

blind_eye

juu, niin on... mä oon lukenu saksaa kolmannelta asti, ja se on ihan sairaan vaikeeta, mutta hienoo  ;D
tiedän, että minulla ei ole sitä loputonta sananvaltaa

PahaPahaAsia

mä en ole lukenu saksaa sanaakaan,mutta hienoa se on ainakin kuulostaa... ;)

Vilkku

Ai kauhistus, minusta saksa on hirmuisen ruma kieli :) Tosin niin on minusta kyllä suomikin kauhean kuuloista, näin olen myöskin ulkomaalaisilta kuullut. Varsinkin kauhistelevat, että suomi kuulostaa kamalan "kovalta", varsinkin sellaiset sanat, jossa on paljon k:ta ja r:ää [kirkko, rakkaus..].
[ -You should see my scars- ]

jouhu

En mäkään oo lukenu saksaa yhtään, mutta musta se kuulostaa jotenkin runmalta, mutta kiehtovalta.  ::)

Lerppa

Mä olen lukenu saksaa tarkalleen 8,5vuotta ja 3päivää ;D
Ja osaanko sitä sitten.. se on toinen asia ;D

Du bist eine Töpsel! ::) Und meine Katze wollte im Mittelpunkt der Aufmerksamkeit ganz Tag blieb....
Saksaa osaava ehkäpä tajuaa mitä tarkotan, mutta kielioppi on perseellään.

ScheiBebaum sentään.... ;D

Mut musta saksa on tosi kiva kieli kommunikoida, siis saksalaisen kanssa... :)
Vaikkei se espanjaa voita... *tahtoo oppia espanjaa!* :)
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

jouhu

Mitä siinä luki? Onko täällä tulkkia?
Hei, muuten ossaako kukaan sanoo mitä siinä ehjä levyn siinä saksalaisessa kipaleessa lauletaa... Vai onko se sakasaaa siinä?

Lerppa

jouhu, siin Ehjän biisissä lauletaan venäjää. kai...

Ja jos nyt sitten tulkkaan tuon :)

Du bist eine Töpsel! = Sinä olet töpseli
Und meine Katze wollte im Mittelpunkt der Aufmerksamkeit bleiben ganz Tag....  = Ja minun kissani tahtoi olla koko päivän huomion keskipisteensä... ;D ;D ;D

ScheiBebaum sentään....  = Paskapuu sentään :P

jouhu

Uhups!  :o Nyt tuli moka. No, venäjä ja saksa....
Mäpä yritän opetella tuon sun saksan jutun ulkoo ja mä voin sanoo sen mun kaverille joka ei oo lukenu sakasaa.. ;D

Wirtabiuha

Mustakin saksa on rumakieli... mä olen lukenut sitä 7,5vuotta osaan sitä mutta kielioppi tosiaan on perseestä!

mä en vieläkään ymmärrä mikä ero on datiivilla ja akkusatiivilla, siis miksi diestä tulee den  ja näin... mutta... pääsin kokeesta läpi joten elämä hymyilee... ;D
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

Lerppa

Akkusatiivi on objektin sijamuoto... ja datiivi... se on niinku niinku... hmm... Datiivi on siis niinku "jolle; joille" (dem, dem, der, denen) ja akkusatiivi "jonka, jota; jotka, joita" (den, das, die, die)

joo.... ;D en mä tota ite vaan kokeessa osannu....

Wirtabiuha

mä tiesin ton oikeesti ;D

Vad man kan ha i akvarium? Man kan ha fisk i akvarium ;)
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

blind_eye

mustakin se kielioppi on ihan perseestä. mä en voi mitenkään koskaan oppia niitä !!!  >:(
tiedän, että minulla ei ole sitä loputonta sananvaltaa

PahaPahaAsia

kielioppi on perseestä kaikissa kielissä...olisko joku joka osais ranskaa?kun tarvis pientä selitystä tuolle kieliopille...se vasta vaikea kieli on!!!!!ja jos se joku löytyy joka osaa sitä ranskaa voisitko toistaa niitä puhe juttuja että kuinka lausutaan?mä en oikeesti osaa mitään,vaikka pitäis...

rautalintu

Kielioppihan on kaikista kivointa siinä kielessä! Oon lukenu ranskaa 7 vuotta, eikä se mielestäni ole yhtään vaikeaa, jos vaan on oikeesti kiinnostunut oppimaan ja jaksaa tehdä töitä oppimisen eteen (niinkuin tietysti kaikissa aineissa).
Ja saksaa olen lukenut vuoden verran ja se on kyllä huomattavasti monimutkaisempaa kuin ranska. Ensimmäinen lause, jonka opin saksasta oli Ich muss meine Motorrad reparieren. En sitten paljon muuta oppinutkaan sen vuoden aikana ;D

(hitto et noi hymiöt näyttää ihan kaljuilta nyt ilman tonttulakkeja :D)
I think you're the same as me, take two sugars in your tea. You and I are gonna live forever.

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.