Väärin vaiko eikö?

Aloittaja virtahepo, lokakuu 31, 2003, 10:13:39

« edellinen - seuraava »

*tuuli

Mulla esimerkiksi on sellainen tilanne, tai oli yhdesti, että halusin yhden bändin kappaleita itselleni. Ja koska tältä bändiltä ei ole cd:tä tullut ( eikä tule ) niin en koe yhtään laittomasti sitä että "vedin" ne kappaleet cd:lle sieltä netistä.

Ronjaronjanen

Monet uskoo jo että musiikkiteollisuus menettää kokonaan kannattavuutensa koska levymyynti on jatkuvasti laskussa. Se ei kuitenkaan ole mielestäni huono asia koska silloin musiikkialalta poistuu ne jotka tekevät sitä vain rahan vuoksi.

Tiesittekö muuten että kaikista muista kulttuurituotteista verotetaan vain 8% mutta levyistä on normaali vero 22% Näin ollen esim. seiska-lehti on enemmän kulttuuria kuin sibeliuksen äänilevy, mikä on kyllä suoraan sanottuna perseestä. Ihan kuin levyt ei olisi jo muutenkin tarpeeksi kalliita.

Wirtabiuha

Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

virtahepo

On se niin väärin. Mä kun diggailen sibbee..:)

*tuuli

en halua väittää vastaan mutta joku voi digataggin. olisi kyllä hyvä että kaikilla levyillä olisi sama vero.

rautalintu

Tuosta verojutustahan oli joku pieni systeemi vähän aikaa sitten. Se veroprosentti oli laskettu viikoksi? 8%:iin, ni levyt maksoivat jotain 14 euroa muistaakseni.
I think you're the same as me, take two sugars in your tea. You and I are gonna live forever.

vik

Hyväksyn yksittäisten biisien latauksen tutustumismielessä mutta en sitä että kaikki haetaan netistä ilmaiseksi ja poltetaan sitten levylle.
Totta, Teostoille ja levy-yhtiöille menee isot summat noista ja levyjen hinnat yleensä ovat korkeita (joskin 20€ ei läheskään aina ole se hinta jonka joutuu maksamaan jollei ihan superuutuuslevyä hae, on olemassa kivoja levykauppoja sekä nettilevykauppoja.) mutta ostaessa aidon levyn sille artistille menee sentään jotain. Näin ei käy netistä ladattaessa.

Poikkean aiheesta ja mitä ilmeisimmin haastan teinisti riitaa mutta minua huvittaa se että Se Jätkä absolutismikeskustelussa haukkuu alkoholia juovia ihmisiä "saatanan pummeiksi" ja sitten itse harrastaa tämänkaltaista varastamista.
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.

Vik:
Minusta on kyllä hieman eri asia "varastaa" (=aiheuttaa potentiaalisen tulonmenetyksen) ylikansalliselta rahassa rypevältä porvarifirmalta kuin aiheuttaa inhimillistä kärsimystä läheisilleen, kuten alkoholistit tekevät jos niillä nyt läheisiä onkaan. Minua ei todellakaan haitta yhtään lisääntyvä musiikin kopiointi netissä. Onhan se laitonta, mutta niin on laitonta myös ajaa pyörällä jalkakäytävällä, kyyditä toisia pyörällä, ylittää katu punaisella vaikka autoja ei ole mailla halmeilla etc.

Minä kyllä lisäisin musiikin kopioimisen netistä tuohon listaan.

Lerppa

Paitsi että laillisesta pyörällä ajosta kukaan ei saa rahaa. Pyörällä kyyditseminen ei vähennä kenenkään palkkoja.
 Toisin on tämä imutus juttu, mun mielestä noita ei voi ollenkaan verrata keskenään!
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

jouhu

Wirtabiuha

Lerppa on aivan oikeassa! Ei tommosta voi verrata! Mäkin muuten ihmetten tota kun seJätkä on aina niin lain puolella ja haukumassa kaikkia jotka juovat tai polttavat tai jotain ja sitten kuitenkin on ihan sen takana että saa imuttaa....?
  Mustakin tosiaan voi yksittäisiä biisejä tai sellasia levyjä kuin lavuuaarista - live imutta ihan hyvin mutta sellasia ei mielellään mistä bändi sais rahaa!
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

vik

Jokainen levy-yhtiö ei ole ylikansallinen ja vaikka olisikin, työtään ne isokenkäiset ja artistit siellä tekevät, ja nämä "musa ilmaseks netist ku mulla on rahalle parempaakin käyttöö"-ihmiset riistävät heiltä heidän palkkaansa pois, joka mielestäni on automaattisesti väärin.

Ok, alkoholismi on eri asia, sehän on sairaus, mutta absolutismikeskustelussa annoit ymmärtää jotakuinkin jokaisen joskus alkoholia käyttävän lopulta ajautuvan alkoholismiin joka nyt ei mitenkään voi pitää paikkaansa. Lisäksi mainostit periaatteellisuuttasi ja korkeaa moraaliasi, jonka tämä mielestäni kumoaa totaalisesti.

No joo.  :P
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.

*tuuli

Niin, eihän ne ole verrattavissa. Mutta ei kai se nyt ihan suunnattomasti vähennä kenenkään palkkaa tuo netistä imuroiminen.

Wirtabiuha

No eihän se jos ajattelee että vaan tää yks albúmi... mutku ne miljoona viis sataa muutakin kelaa niin... Onhan sekin että jos pöllii kaupasta tikkarin tai jonkun euron korun niin eihän se kauppa mitään menetä siinä yhessä mutta kun vuosittain niiltä pöllitään miljoonan euron edestä tuotteita niin kyllä se aika paljon vaikuttaa! (Ette kysy mistä mä tiedän!) :-/
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

*tuuli

oho... toi on muuten totta... mut onneks miljoona ei vielä ajattele niin. mutta nyt kun mennään kehityksen mukana niin noin miljoonan vuoden päästä ajattelee.

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.