elämää tärkeämpi kysymys

Aloittaja virtahepo, marraskuu 08, 2003, 12:03:31

« edellinen - seuraava »

virtahepo

Olen pitkään miettinyt että jos nyt vaikka ilmapallo räjähtää eikä kukaan ei ole kuulemassa tätä tapahtumaa,niin kuuluuko siitä silti ääni..?

Lerppa

Kyllä kuuluu, mutta jos kukaan ei ole kuulemassa, niin kukaan ei kuule sitä :)
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

jouhu

Äh, tämä kysymys taas...*tuskailee* Mä vaan, kun yks mun kaveri kysy ton saman jutun ja me kiisteltiin siitä monta viikkoo. Mutta en tiedä kuuluuko... ::)
 Odotas, kun mietin vähän aikaa... Kyllä se varmaan kuuluu, mutta kukaan ei voi todistaa sen kuulumista, kun kukaan ei ole kuulemassa sitä.

virtahepo

Eli ei se välttämättä kuulu kun sitä ei voi todistaa.

Jos jollain on muita elämää tärkeämpiä kysymyksiä niin heittäkää kehiin ja pohditaan niitä yhdessä..

jouhu

Tämä on taas näitä kysymyksiä, josta voi olla eri mieltä... ::)

Lerppa

Tämä ei kyllä liity elämää tärkeämpiin kysymyksiin :) mutta täällä:
 http://www.tieteenkuvalehti.com/polopoly.jsp?d=197&a=1023
on älykkyysosamäärä testi, siellä on kivoja tehtäviä, että jos on tylsää niin sinne vain :) Aikaa siihen menee kylläkin 40min... että jos tosiaan on aikaa niin kannattaa käydä, se on mielenkiintonen :)
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

jouhu

No, ehkä mä joskus toiste...Ei nytten jaksa odottaa, niin pitkään. Mutta kiitos lerppa!  :D

KristalliEnkeli

Lerppa ~> mä tein sen testin, ihan oli mielenkiintoinen :)

ilmapallo-jutskaan sanoisin, et kyl siit kuuluu ääni, mut sitä ei vain kukaan kuule...paitsi et ei sitä kyl voi todistaa...aargh! liian vaikea kysymys. on liian aikaista tuollaisille pohdinnoille :D

! mul olis yks kysymys: mihin avaruus päättyy? mun aivot ei voi ymmärtää et se on ääretön? mikä teidän mielikuvanne avaruudesta on, eli mihin se päättyy? ja mitä sen jälkeen on?
:: I don't care what you think
Unless it is about me ::

amniinba

mäkin kävin tekemässä tuon testin.. huh huh, vähäsen sekasta..ehkä kannattaa käydä...

ilmapallosta... kyllä siitä ehkä ääni kuuluu, koska jos se pamahtaa niin onhan siinä jotain ympärillä,,? no en tiiä-

Ronjaronjanen

Kyllä avaruuden täytyy olla ääretön, koska eihän tuolla missään voi mitään isoa seinääkään olla joka sitten avaruuden päättää ja jos nyt olisi joku iso uloke joka avaruuden päättää niin pitäisihän senkin takana olla taas jotain uutta, ei siellä voisi olla vaan pelkkää tyhjää..
Tai sitten avaruus voisi olla sillä tavalla jännästi että kun sä kuljet yhteen suuntaan niin lopulta päädyt siihen paikkaan mistä lähdit. En kyllä tiedä miten se onnistuisi, mutta voinhan mä aina kuvitella niin  :)
Tai sitten avaruus voisi päättyä isoon mustaan aukkoon, tai ehkä ei. En mä tiedä  ::)

virtahepo

Mä sanoisin et avaruus on ääretön just sillee että vaikka sä pääsisitkin sen "reunalle" niin et mene mihinkään muualle kun äärettömän rajan toiseen päähän. Ja alotat uudelleen sen saman matkan.

jouhu

Niin...ääretön on vaikee käsite... Musta se on silleen ääretön..silleen, silleen. Mä pienenä aattelin, että jos avaruus päättyy johonkin, niin sitten alkaa täydellien valkeus, että ympärillä on vaan valkosta... Mutta onhan sekin...jotain. En tiedä.. Liian vaikeeta näin pienille aivoille.

rautalintu

#12

Avaruus päättyy jumalaan.

Ja tuosta ilmapallojutusta, onhan jumalakin muka olemassa, vaikka kukaan ei ole häntä nähnyt, eikä siis voi todistaa. Sehän on ihan uskon kysymys, kuuluuko ääni vai ei. Sama kuin onko jumala olemassa vai ei. Ei ole olemassa absoluuttista totuutta.
I think you're the same as me, take two sugars in your tea. You and I are gonna live forever.

jouhu

Mä en ookkaan aatellu tota tuolleen. Tuohan on aivan totta. Eipä mulla tuohon oo muuta lisättävää... ::)

*tuuli

Kyllähän avaruus päättyy, tiede senkin todistaa. Se taisi olla niin että se joko laajenee tai pienenee koko ajan... en muista kumpi, mutta kyllä se jossain päättyy. Ja se mitä siellä 'rajalla' tai sen jälkeen on niin... ei harmainta hajua... kai mä senkin jostain lehdestä olen joskus lukenut...

ilmapallo räjähtää... tuota... mä en nyt oikein hokaa... jos kukaan ei ole kuulemassa sitä niin eihän sitä tietenkään kukaan kuule... mä en oikein tajua tuota kysymystä... :) kuten huomaatte.



Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.