Sisarusrakkaudesta

Aloittaja puska, tammikuu 05, 2004, 01:41:29

« edellinen - seuraava »

PahaPahaAsia

no onhan se totta,eli voisin vaikka sanoa,että JOTKUT rikkaiden kakarat tulee kusipäiks...

Vilkku

No mut ihan samalla tavalla jotkut köyhien lapset tulee kusipäiks.
[ -You should see my scars- ]

PahaPahaAsia

niin,mutta ne tulee erilailla että ne ei oo tottunut saamaan kaikkea mitä haluaa...mutta kaikkien kakarat voi tulla kusipäiks,mutta useimmiten erilailla...tai jotain,tuskin kukaan ymmärtää mitä mä höpisen täällä...

Vilkku

Ei rikkaiden lapsienkaan pitäisi tottua saamaan kaikkea mitä tahtovat. Ymmärrän kyllä pointin, tietenkin tulee helpommin hemmotelleeksi sitä lastaan jos on rahaa niin tehdä, mutta ei sitä voi tollai yleistää. Kyllä niin köyhien kuin rikkaidenkin vanhempien pitäis tajuta vetää lapselle rajat eikä ostaa sille kaikkea mitä se tahtoo.

Lerppa

Kasvatuksestahan se ihan riippuu tosiaan. Pitäs antaa rajat mitä noudatetaan AINA. Eikä niin että kieltoja muutellaan tilanteen mukaan kokoajan (kuten eräässä tuntemassani perheessä..)
Siis koskien tietty pikkulapsia jotka ei vielä tajua mitään.
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

emmi

mä teidän yhden sellasen perheen joiden vanhemmat on kasvattanu huonosti sen lapsensa. se saa aina kaiken ja se haluaa kaiken, se rukuittaa joka ikisellä reisulla että äiti osta osta. ja jos se ei saa jtn ni se sanoo heti että vitun kusipää mä en saa koskaan mitään! eli se lapsi on pilalle hemmoteltu kakara!!
älä tunnusta jos sattuu

puska

joidenkin ihmisten välillä tuo raha->kusipäisyys kyllä kieltämättä pitää paikkansa, mutta ei sovi yleistää. onhan sitä koyhiä kusipäitäkin  ;D. ja tietysti niitä mukavia rikkaitakin. ja mukavia köyhiäkin...joo. juu nou vat ai meen.
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

PahaPahaAsia

no joo...tunnen perheen jossa lapsi,mun ikänen, saa melkein kaiken mitä haluaa ja onhan niillä sitä rahaakin jonkun verran,mut se on ihan kiva...tunnen myös perheen,jonka lapsi,sekin mun ikänen,saa kaiken ,esim. se pyysi poreallasta ja nille ostettiin,mutta se ei oo kiva...eli siis kaikista voi tulla kusipäitä...jostain ei tuu vaikka saisikin kaiken...

jouhu

Niin. Viisaista huomioita! Pitää olla tietyt rajat lapsille....

PahaPahaAsia

oon mäkin vielä lapsi,mutta silti tiedän että pitää olla rajat kuitenkin

hande^

Uskottekste et lapsi syntyy kusipääks vai et se et joku henkilö on kusipää johtuu kasvatuksest?? iha tuli vaa mieleen ku luin noit teijän jutteluit...
Multa lähtee järki, vaikkei sitä ollutkaan

Vilkku

No tietenkin vaikuttaa monet tekijät, kasvatus varmaan lähinnä, mutta en todellakaan usko että kukaan syntyy kusipääksi. Oon jonkun verran eläimien kanssa tekemisissä ja niiden parissa kuulee kans aina juttuja, että "toi on aina ollu ihan hullu". Ei varmasti ole yksikään hullu syntyessään, ihmisen tekosista ne ovat peloissaan.

blind_eye

mä olen ihan samaa mieltä Vilkun kanssa  :)
tiedän, että minulla ei ole sitä loputonta sananvaltaa

PahaPahaAsia

niin minäkin ;D
vilkku on viisas,sillä on samoja mielipiteitä kun mulla ;D

blind_eye

ja tuosta voitaneen päätellä, että pidät itseäsi viisaana? no, kyllähän sä sitä oot, ainakin enemmän kun mä, jos ei muuten  ;D
tiedän, että minulla ei ole sitä loputonta sananvaltaa

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.