Tuukan pohdinnot salaliitto teoriasta.

Aloittaja maijja, kesäkuu 26, 2004, 11:17:25

« edellinen - seuraava »

maijja

Vihdoin sain vastaukseni siihen, että meitä tosiaankin aivopestään tässä maailmassa. No lukekaapa ite http://www.mlab.uiah.fi/~viikari/ilme/artikkelit/Tuukan_teoriat_-_johdanto/
nii, oon aina ihan pienestä asti ollu sitä mieltä että olen ainoa ihminen tässä maassa ja kaikki muut ovat jotain ihan muuta, ja minua aivopestään johonkin kamalaan juttuun ja sitä ei ole minulle vielä paljastettu. Sitä juttua ei vielä ole tullut, mutta se tulee vielä. Teitäkin huijataan. Koko maailma on pelkkää valhetta. Niin kerta.
Sisällä syntyy syöpä.

jouhu

#1
Mistäs sie tuon löysit?
Miekin oon joskus pienenä varsinkin miettinyt tuota.  ::) "olen ihan varma, että joku tarkkailee juuri tälläkin hetkellä minun tekemisiäni."
Ajattelin myös jotain, että nyt mie pysyn paikallani, ettei kukaan voi käyttää tekemiäni tekosiani minua vastaan.... Hieman leikkimielistä ajattelua mukana käyttäen. ;)
Mutta nyt viime aikoina ei ole tullut ajateltua tuota. Mutta tuo on kyllä totta, että nykymaailmassa voi ihan helposti tietää mitä toinen ihminen tekee ja missä ja mitä.  
Pelottava ajatus.  :-/

Lerppa

#2
LainaaOlen huomannut, että maailma jossa elämme ei välttämättä ole sellainen kuin meille on opetettu.
Tämä alotus alkoi ihan naurattaa, koska se on liiankin itsestäänselvyys....

Toi on liiankin totta, että kaikkia tekemisiä voidaan seurata, mä olen sitä miettinyt siitä asti, kun sain kirjastokortin 6-vuotiaana... ja jotenkin luontaisesti yritän välttää kaikenmaailman korttijuttuja sun muita rekisteröitymisiä..
Nimenomaan tuossa pelottaa juuri se, että omia henkilökohtaisia tietoja voidaan kaivella, vaikkei ne oliskaan kummempia kun toi Tuukan esimerkki satasen nostosta keskuksen automaatista ja maidon ostamisesta. Se tuntuu yksityisyyden riistämiseltä.

Mua aina vähän hirvittää, kun välillä huvikseni etsin tuttujen nimien puhelintietoja tollasella ohjelmalla. Siinä kun ei tarvitse tietää kun pelkkä nimi, niin saa tietoonsa kohteen osoitteen sekä puhelinnumeron ja mahdollisesti myös perheenjäseniensä tiedot. Ja kun noi tietää, niin sitä kauttahan saa sitten periaatteessa tietää kaiken muunkin.
Sitä aina tulee ajatelleeksi, että joku voi varsin hyvin penkoa minunkin tietojani, jos vaan haluaisi...  :-X

Ja tuohon aivopesuun vielä sellanen sivuhaara-off-topic.
Meidäthän on kasvatettu siihen sukupuoleen, mikä me fyysisesti olemme, eli pojille ostettu pikkuautoja ja tytöille nukkeja jne. Musta olis mielenkiintoista testata sitä, että lapsia ei kasvatettaisi tiettyyn sukupuoleen, vaan vanhemmat antaisi lapsen kasvaa itsenään (en aivan tiedä miten se käytännössä onnistuisi tässä yhteiskunnassa mutta teoriassa näin ;)). Musta tuntuu, että niistä lapsista tulisi paljon itsevarmempia.
[elköön kukaan kiinnittäkö turhaa huomiota tähän ylläolevaan pohditoon :D]

Salaliittoteorioita puolestaan olen pohtinut aivan liikaa... niistä en jaksa edes mainita, ettei ihan koko topikki täyty vaan tästä mun yhdestä viestistä ;D
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

hande^

#3
Mullaki on jossain vaiheessa pienen elämäni aikana käyny mielessä, että ei tää kaikki voi itsestään syntyä tai ei mikään voi luoda tätä. On myös käyny mielessä, et jos kaikki ois samanlaista harhaa ku esmes Matrixissa...
Multa lähtee järki, vaikkei sitä ollutkaan

punainen

Yks täällä kans joka on miettunyt samoja asioita...Mä oon ollu aina sitä mieltä kans että jo se sosiaaliturvatunnus jonka sain syntyessäni kahlitsi mut tähän yhteiskuntaan ja riisti multa vapauden.Pelkään hirveesti tätä tietokoneistuvaa (vai miten tää nyt sanotaan) maailma jossa tosiaan jos joku neropatti niin halutessaan voisi seurata mun elämää syntymästä hautaan ja vielä sen jälkeenkin...Kaikki mitä oon ostanu,matkustanu,mitä oon sairastanu,pankkitietoni,missä liikkunu,un töissä ja koulussa käynnin,kaikki mun netissä käyntini,mun postini...joku vois vaikka kuvata mua koko ajan ja nähdä sen reaaliaikaisena maapallon toiselta puolelta.Ootan kauhulla sitä päivää kun jokaiseen ihmiseen asennetaan jotkin tunnistimet mistä pystyy sitten tarkkailemaan ihmistä ja pitämään hänet tarvittaessa ruodussa.Pelottavaa ja vieläpä taysin realistista...

Tosta Lerpan kommentista että aivopesu esim just sukupuolirooleihin alkaa jo synnytyssairaalassa usein.Olisi oikesti mielenkiintoista tietää miten erilainen ihminen musta olis tullu jos mut olis kasvatettu kuin poikaa tai edes ilman mitään rooliodotuksia kokeiltu vain kaikkea muksuun ja katottu mistä oikeasti pitää.Mutta onhan toi vaikee tehtävä vanhemmille,vaikka he toimisivat erilailla tai vaikka se ihminen toimisi erilailla ulkopuolelta tulevat paineet ja odotukset on melkoisen kovat.Ja olisi kanssa mielenkiinoista tietää median vaikutus itseensä,se kyllä meinaan on aika helvetin suuri ja salakavala käännyttäjä!Veikkaisin et moni voisi olla paljon itsevarmempi,voimakkaampi ja enemän oma itsensä ihminen..

Mutta onhan tää elämä yhtä suurta salaliittoa, nimittäin jos on olemassa jumalaa...



Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

Lerppa

LainaaPelkään hirveesti tätä tietokoneistuvaa (vai miten tää nyt sanotaan)

Ootan kauhulla sitä päivää kun jokaiseen ihmiseen asennetaan jotkin tunnistimet mistä pystyy sitten tarkkailemaan ihmistä ja pitämään hänet tarvittaessa ruodussa.Pelottavaa ja vieläpä taysin realistista...
Jep, kaikki on aina vaan enemmän ja enemmän tietokoneissa kiinni, mua hirvittää se kamalasti... Tässä just totesin tuon kamalan asian sadannen kerran, kun mun koneeseen tuli virus ja vaarassa oli mennä kaikki mun novellit, lyriikat, lyhytelokuvat, musavideot ja digikuvat, joita en ollut vielä laittanut cd:lle talteen. Onneksi sain ne pelastettua, mutta se on jotenkin hirveetä että tollaset tuotokset on loppujen lopuksi vain pikseleitä, ihan niinkun tämäkin kirjotus..  ::)

Ja tosta siruhommasta en ole aivan varma, että eikö sitä ole jo kokeiltu tai yritetty ainakin? (tai sitten se on taas ollut joku näistä mun yli-todentuntuisista unista..)
Mä vastustan tuollasta henkeen ja vereen, en olis halunnut matkakorttiakaan, mutta pakko se oli sitten ottaa kun ei muutakaan voinut...  :-/ Siinä on taas yksi tietotie lisää.
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

punainen

Haa minäkin vastustin matkakorttia,mut oli pakko ottaa kun halvemmaks tuli...Mun Isä vaan nauraa mulle kun pelkään tällasia asioita,epäilee aina vaan teenkö mä sitten jotain laitonta kun en haluiaisi tollasii sähköisii leimoja josta kuka tahansa periaatteessa voisi saada ja saakin selville mun henkilökohtaisia tietojani.Tulevaisuus kyllä pelottaa ja eniten pelkään tätä yksityisyyden menettämistä..
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

Tervetuloa poliisivaltioon, vai? Sosiaaliturvatunnus tietysti on aika tehokas keino varmistua siitä, että sinä olet juuri se ihminen, joka syntyi sillä hetkellä. Oikeastaan eihän se ole kuin pakollisesta lukusarjasta (vuosi, päivä, kuukausi, sukupuoli) ja satunnaislukugeneraattorilla tuotettusta numerosarjasta koostuva luku. Mitä se sitten kertoo?

Useimmiten sinulta kuitenkin pyydetään tiedot itsestäsi. Nämä saatetaan tarkistaa jollain koneella, ettet yritä huijata. Esimerkiksi tämän vastauksen lähettäminen vaatii sähköpostiosoitteen. Se tarkastetaan automaattisesti, että se sisältäisi @-merkin. ei@ole.com voisi olla legitiimi sähköpostiosoite, mutta jokainen aivoillaan ajatteleva ihminen ymmärtää sen olevan vain nopea vastaus tietojen uteluun. Itseasiassa koko kysymys on varmasti vain varotoimi sille, ettei ihmiset anonymiteetin suojassa yrittäisi väärinkäyttää tätä keskustelupalstaa. Fiksu kuitenkin osaa kiertää tuollaiset suhteellisen helposti.

Itse asiassa luottaisin ennemmin sen kassalla olleen Pasin näköhavaintoon kaupassa käyneestä asiakkaasta kuin koneesta löytyvistä tiedoista. Vaikka siitä pidettäisiinkin jotain lokia, tämä loki täyttäysi niistä sadoista asiakkaista, jotka ovat kaupassa vierailleet päivän aikana. "aijaa Se Jätkä osti Ässä Mixin täältä..." Aivan kuin se jotain kiinnostaisi. Itse asiassa olisin voinut heittää jotain aivan satunnaista nimekseni siihen bonuskorttiin eikä sen asian tarkastamiseksi, puhunko totta, olisi käytetty koko päivää.

Jos olen menossa jonnekin tapahtumaan, jonne alle 18-vuotiaat pääsevät halvemmalla, sanon iäkseni 17 ja väitän ettei minulla ole henkilöllisyystodistusta mukana (kannatko SINÄ muka passia taskussasi jatkuvasti?). Argumenttini on siinä mielessä uskottava, että portsari todennäköisesti myy minulle lipun halvemmalla (voisin olla 17). Jos taas täysi-ikäisyydestä on jotain hyötyä, sanon oikean ikäni (18) ja todistan sen henkilöllisyystodistuksella. Olipas taas vaikeaa huijata typeryksiä.

Tiedonjano on myös varma tapa tulla kusetetuksi jossain vaiheessa. Haluat tietää jotain, joten olet valmis uskomaan tiedon jonka sinulle kerron. Oikeastaan voisin kusettaa sinua sen verran kuin sielu (tai pokka) kestää. Ihmiset ovat niin hyväuskoisia, että toisinaan tekee jo ihan reiluuden nimissä mieli sanoa: "Hei c'mon etkö sinä nyt huomaa kuinka minä olen kusettanut sinua jo viimeiset kaksi tuntia?! Uskotko sinä todellakin aivan kaiken mitä sinulle sanotaan?"

Tyhmät ihmiset puhuvat poikkeuksetta totta - eivätkä ole vaaraksi. Miksi heitä kannattaisi seurata? Potentiaalisesti vaaralliset eivät tietenkään koskaan anna sellaista tietoa, joka voisi johtaa omaan pidätykseen. Vain amatöörit yrittävät hakkeroida johonkin palveluun omalta kotikoneeltaan. IP-osoite on helppo jäljittää viranomaisten tehokkailla laitteilla ja kohta on poliisit jo ovella. Parasta tietysti on luoda ...

Nojoo, mikä hakkerifoorumi tämäkin on?  ;D Pointti nyt taisi kuitenkin mennä läpi.

Maikki.

Miekin pelkään sellasta koneellistumista. Ihan hirveätä kun varmaan joskus...kohta kaikki toimii erillaisilla koneilla ja on varmaan kaiken maailman robotteja :-/ :(..
Minultapa hävisi kaikki kuvat ja muut tiedostot koneelta ihan kokonaan tänään kun joku v*tun virus tuli. Nyt kyllä ärsyttää! >:(
'.. I'm sorry for what I did ..' <3

punainen

Heh,oon joskus tehny jotain kepposia ei mitään laitonta (ainakaan tietääkseni...) mutta jotain kiusaa ei-niin-mukavalle ihmiselle ja oli mielnekiintoista salapoliisityötä kun otin huomioon kaiken mahdollisen etten jäisi vaan kiinni...ja suurin osa tietenkin turhaan koska kuka todella näkisi vaivaa sellaisen selvittämiseen.mutta parempi katsoa kuin katua ;)
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

jouhu

Saitkos tyypistä mitä tietoja? ;)
Miun oli pakko monistaa toi Tuukan juttu, kun tää jotenkin kiehtoo mua.  :-[

Ei nyt varsinaisesti liity asiaan, mutta kun tuon syyskuun 11. terrori-iskun jäljiltä on tullut monenlaisia pohdiskeluja siitä, olivatko ne sittenkään Osami Bin Ladenin tekosia. Yhdysvallat antoi jo muutaa tuntia iskun jälkeen virallisen lausunnon, että Osama Bin Laden ja Al Qaeda-terroristit olivat iskun takana. Asiasta esitettiin todistuksena mm. itsemurhalentäjien kirjeitä, jotka myöhemmin paljastuivat potaskaksi. Toiset ovat jopa epäilleet Yhdysvaltain salaliiton olevan iskun takana (Mainilan laukaukset, Saksan valtiopäivätalon poltto?) .

Koko artikkelin voi lukea tuolta http://members.surfeu.fi/11syyskuu/

Aika pitkä ja syväluotaava juttu kylläkin. Menee iltapäivä rattoisasti tuota pohtiessa.

Helva

Koskakohan noi muut tuukan jutut julkastaan? Toi tais olla jo vuoden 1999 juttu ellen ihan väärin tajunnu.. Vai onks toi ilme joku lehti ja ne on sit julkastu siinä joskus??  :)

Mut toi oli kyl ihan täyttä asiaa toi teksi. Itsekkin miettinyt useasti. Joskus ihan pienenä kun leikin vielä barbi-nukeilla, ajattelin että me ihmiset olemme joidenkin toisten barbi-nukkeja ja ne toiset sitten leikkivät elämillämme ja päättävät ja kontrolloivat mitä meille tapahtuu.. Ja kun katsoin joskus kauan sitten elokuvan nimeltä The truman show, en sen jälkeen pystynyt vähäänaikaan elämään tavallisesti kun kokoajan oli vaan ajattelin että joku tarkkailee ja näkee kaiken mitä teen.. Todellisuudessa kontrolli on kuitenkin onneksi TOIVOTTAVASTI vähän pienempää.. ;)



Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.