Olen huomannut, että maailma jossa elämme ei välttämättä ole sellainen kuin meille on opetettu.
Tämä alotus alkoi ihan naurattaa, koska se on liiankin itsestäänselvyys....
Toi on liiankin totta, että kaikkia tekemisiä voidaan seurata, mä olen sitä miettinyt siitä asti, kun sain kirjastokortin 6-vuotiaana... ja jotenkin luontaisesti yritän välttää kaikenmaailman korttijuttuja sun muita rekisteröitymisiä..
Nimenomaan tuossa pelottaa juuri se, että omia henkilökohtaisia tietoja voidaan kaivella, vaikkei ne oliskaan kummempia kun toi Tuukan esimerkki satasen nostosta keskuksen automaatista ja maidon ostamisesta. Se tuntuu yksityisyyden riistämiseltä.
Mua aina vähän hirvittää, kun välillä huvikseni etsin tuttujen nimien puhelintietoja tollasella ohjelmalla. Siinä kun ei tarvitse tietää kun pelkkä nimi, niin saa tietoonsa kohteen osoitteen sekä puhelinnumeron ja mahdollisesti myös perheenjäseniensä tiedot. Ja kun noi tietää, niin sitä kauttahan saa sitten periaatteessa tietää kaiken muunkin.
Sitä aina tulee ajatelleeksi, että joku voi varsin hyvin penkoa minunkin tietojani, jos vaan haluaisi...

Ja tuohon aivopesuun vielä sellanen sivuhaara-off-topic.
Meidäthän on kasvatettu siihen sukupuoleen, mikä me fyysisesti olemme, eli pojille ostettu pikkuautoja ja tytöille nukkeja jne. Musta olis mielenkiintoista testata sitä, että lapsia ei kasvatettaisi tiettyyn sukupuoleen, vaan vanhemmat antaisi lapsen kasvaa itsenään (en aivan tiedä miten se käytännössä onnistuisi tässä yhteiskunnassa mutta teoriassa näin

). Musta tuntuu, että niistä lapsista tulisi paljon itsevarmempia.
[elköön kukaan kiinnittäkö turhaa huomiota tähän ylläolevaan pohditoon

]
Salaliittoteorioita puolestaan olen pohtinut aivan liikaa... niistä en jaksa edes mainita, ettei ihan koko topikki täyty vaan tästä mun yhdestä viestistä