anarkia

Aloittaja nancy spungen, heinäkuu 20, 2004, 01:39:38

« edellinen - seuraava »

nancy spungen

mooooooi!!!
mitäs hemmot?? oks tullu vammailtuu? nii joo asiani-
oon aina miettiny näin anarkistina et kui paljo tääs suomes on kaltaisiani kapinallisia,,, nii että onko täällä ktn?
olis mukavaa kuulla muiltaki anarkisteilta mielipiteitä... ???
että sillee...

jouhu

Mikä määritellään anarkistiksi?

nancy spungen

sekasortoa, sääntöjen vastustamista... ja sillee.

jouhu

Joo, kyllä sen..tiesin, mutta... ::)
Minä en kuitenkaan taida olla ihan anarkisti tyyppiä.

vik

Saanko uteliaisuuttani kysyä miten tuota anarkismia toteutat, nancy spungen?

Itse en usko sen olevan toimiva muoto, ilman sääntöjä on vähän hankala pitää valtiota/koululaitosta/keskustelufoorumia/yhtään mitään kasassa.
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.


punainen

kerro meille nancy!

En mäkään usko et ilman sääntöjä olisi paremmin,mutta anarkismi on kuitenkin aina hyvää,ainakin siinä mielessä mitä se mulle merkitsee,eli sitä et uskaltaa kyseenalaista ne raamit joille yhteiskunta yrittää sut tuputtaa ja tehdä myös väärin kokemillesi asioille jotain. ::) ja onhan kaaos joskus hyväksi, sillä ilman sitä voi olla joskus vaikea saada oikeaa muutosta aikaan.
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

nancy_spungen

juu onhan se vähä vaikeeta toteuttaa.,.. :-/
mut kyl mä viel joskus jtn keksin... kaikki on ainaki kunnoittanu mun mielipiteitä... tai no ei välttämättä kunnioittanu mut ainaki kuunnellu...  ;) oon kyl joutun sen takii kärsimääki...
mudda mudda, silti olen ns vapaampi anarkistina... mua ymmärretää ees joteki ku vaa sanon että olen anarkisti.. notta sillee
ensimmäiset asiat ensiksi!!

vik

Henkilökohtaisesti en kyllä väittäisi pelkkää raamien kyseenalaistamista anarkismiksi, se on mielestäni ainostaan korkeintaan "järkevää ajattelua" (jos siis puhutaan siitä minkä näköinen jonkun "pitäisi" olla tj), kun taas jo sanakirjankin mukaan anarkia = yhteiskuntajärjestyksen hajaannus, laittomuus, sekaannus, sekasorto & anarkismi = aatesuunta, joka vaatii valtion lakkauttamista ja täydellistä vapautta.

Vähän eri asiat.  :P (mitenkään väheksymättä varsinkin punaisen mainitsemaa oman pään käyttöä, joka on pelkästään hyvä asia :))

Totta hemmetissä lakejakin pitää välillä kyseenalaistaa ja omia mielipiteitä pitää olla, mutta edelleen olen sitä mieltä että anarkismi ei ole toimiva juttu, Suomikin olisi hyvin nopeasti kusessa jos tänne nyt iskettäisiin oman käden oikeus itse kullekin ja kaikki tekisivät mitä tykkää.

Vieläkin kaipaisin jotain käytännön esimerkkejä nancy spungenilta, millä tavalla olet anarkisti? Sori kun jankkaan.
Se vaan on melko helppo varsinkin varhaisessa teini-iässä (vaikken ikääsi tiedäkään) piirtää anarkiamerkki penaaliin tussilla, kuunnella Sex Pistolsia ja uhota, näin melkein omasta kokemuksesta puhuen.  ::)
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.


nancy_spungen

hmmm... no vissii täs ei sit olla anarkisteja, perkele!!
anteeksi kun minäkin jankutan, mutta en ole vielä löytänyt sitä keinoa!! miten siis hyvin ilmaista sitä. mut älkää nyt vittu ehtikö vaa niit huonoi puolii! (ja en kuuntele sex pistolsii, tiedoksi) :P että näin... JA ei se haittaa jos tääl hikisellä planeetalla pari anarkistia on!! VAI?? ???
ensimmäiset asiat ensiksi!!

vik

Lainaahmmm... no vissii täs ei sit olla anarkisteja, perkele!!
anteeksi kun minäkin jankutan, mutta en ole vielä löytänyt sitä keinoa!! miten siis hyvin ilmaista sitä. mut älkää nyt vittu ehtikö vaa niit huonoi puolii! (ja en kuuntele sex pistolsii, tiedoksi) :P että näin... JA ei se haittaa jos tääl hikisellä planeetalla pari anarkistia on!! VAI?? ???

Jjjjoo en tarkoittanut mitenkään pahalla. :) Ihan puhtaasta mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta kyselen aatteistasi, kun en yhtään anarkistia/anarkia-aatettakaan pahemmin tunne.
Huonoja puolia mainitsen koska en välttämättä kauheasti niistä hyvistä tiedä, siksi niistä olisikin kiva kuulla.

Sex Pistolsin mainitsin koska se oli ensimmäinen pnuxbändi joka mieleen tuli, saattaa olla nimimerkilläsikin jotain tekemistä mielleyhtymieni kanssa. Enkä edes viitannut sillä suhun, kuten mielestäni tekstistäni näkyy.
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.


nancy_spungen

ensimmäiset asiat ensiksi!!

vik

Hmm, mutta et ole halukas valistamaan anarkian hyvistä puolista / kertomaan aatemaailmastasi?
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.


punainen

sisäinen anarkia on minusta hyvää,tai noin ei varmaan voi sanoa,mutta niinkuin maltillinen anarkia (<--voiko noinkaan olla,se ei varmaan oo sit enää anarkia ::)),koska sekasorto voi tuoda jotain muutosta,mutta onko se epäjärjestys sitten sen arvoista,kun kaaoksesta yleensä joutuu kärsimään tuhottomasti ihmisiä... ::)joo ottakaa nyt sit selvää tästä mun tekstistä...olisi tosiaan mielenkiintoista tutustua anarkisteihin pienempiin tai suuremnpiin!

hehe,on mullakin tullu piirreltyä anarkia-merkkejä ja pentagrammeja sun muita niiden merkitystä sen suuremmin miettimättä.Mutta kannanhan mä ristiäkin tällä hetkellä kaulassa enkä oo kristitty sanan varsinaisessa merkityksessä joten.
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

jouhu

Olisi minustakin mukava tutustua ihan anarkisti ihmisiin... :)
Itsekin tykkäilen piirellä anarkisti merkkejä, vaikka en mikään anarkisti ole...
Miulla on vähän sama, kuin punaisella. Kun mie kannan anarkian rintamerkkii miun laukussa, vaikken anarkisti olekkaan. :)

maijja

Niin, ehkä tuokin on sellainen asia, mitä nuoriso tahtoo kokeilla nuoruudessaan. olla erillaisia ja rikkoa kaikkia rajoja mitä heille annetaan, ehkä ne aikuiset anarkistit ovat sitten vankilassa.
Mutta olisi tosiaankin mielenkiintoista tutustua anarkisteihin ja kysellä heiltä aatteistaan.
Ja kyllähän ihmisten pitää saada vastustaa, ei kaikkien kuulukkaan jokaiseen raamiin mahtuakkaan.
Mutta onko se jo anarkistista että lintsaa kerranviikossa koulusta ja heittelee lapsien pyöriä jokeen? En tiedä. toivottavasti joku meille tätä asiaa hieman valaisisi.
Sisällä syntyy syöpä.



Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.