absolutismista

Aloittaja punainen, syyskuu 06, 2003, 07:56:42

« edellinen - seuraava »

punainen

Mua vähän kyrpii tää meininki et ei voi pitää hauskaa ilman alkoholia. Ite oon vasta 15 ,mut oon jo tylsimyksen maineessa sen takia kun ilmoitan et mä en juo. Eli mua ei koskaan kutsuta mukaan bilettämään tai mitään, vaan tän takii,vaik kavereita muuten olis. Toisaalt ei mua kiinnostaisikaan juhlii päihtyneiden kavereiden kaa. Mul on hauskaa ilman alkoholii ja tosi hauskaa onki! Ja muut sit pitää ihan friikkinä kun kehtaan tehä niin hulluja asioita ihan selvin päin.

 ::)Utelen siis teilt foorumin käyttäjiltä teiän ikää ja suhdetta alkoholiin? Olis kiva tutustuu tyyppeihin jotka osaa nauttii elämäst ilman aineita...

amniinba

tajuan sua.. ite kyllä tulee välillä juotua, mut niinhän se on et ei itellä oo hauskaa, tai ainakaan NIIN hauskaa jos toiset örveltää kännissä ja ite on selvä... kyllä mulla tietysti on hauskaa ilman juomia.ei niitä tarviis nauramiseen.. mut sehän on kaikkien oma päätös juoko vai ei. ja kai se ihan hyvä ois jos ei jois..riimi.  ;)

vik

18 olen ja suhteeni alkoholiin on aika mutkaton. (no ei kai toi adjektiivi tohon sovi mutten saa millään päähän sitä sopivaa :D)

eli juon kyllä, harvoin tosin. tänä vuonna sellaset viidestä kymmeneen kertaan tähän mennessä, enkä nyt puhu mistään perseet olalle-meiningistä (vaan esim sivistyneestä festaridokauksesta  ::))

mulla on tuttuja jotka eivät alkoholiin koske ja suhtaudun siihen täysin neutraalisti, ja tuttuja jotka dokaavat huomattavasti enemmän kuin minä; siihenkin suhtaudun neutraalisti. ihan kaikkien oma valinta.

henkilökohtaisesti en kokisi absolutismia mieluisana yksinkertaisesti siksi ettei siihen ole mitään tarvetta, dokaus on ihan kivaa mielestäni kuitenkin. ja sitten se, että tuskin kykenisin mihinkään oikeasti ehdottomaan. (ts jos kiellän itseltäni jonkun täysin alkaa välittömästi tehdä mieli, that's how week i am)
olen kyllä ollut tässä yli vuodenkin jakson täysin juomatta ilman että koin tarpeelliseksi nimittää itseäni absolutistiksi, en vain juonut.

tota "ootsä joku vitun absolutisti?"-juttua olen kanssa kuullut mutta eipä sillä mitään väliä ja 15-vuotias on kuitenkin niin nuorikin vielä että ehtiihän sitä myöhemminkin jos haluaa.

muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.


KatjaRock

Mie olen 19, kohta 20 ja juon kyllä alkoholia joo. On kavereita jotka ei juo ja kavereita jotka juo.

Jotenki se on aika luontevaa, että jos nähään kavereitten kanssa isommalla porukalla, nautitaan muutama siideri tms. Ei se aina ole humalahakuista, usein kyllä sitäkin.

 :) Kaikki valittee ite.
Time goes on, I wont.

Lerppa

Mä inhoan sitä jos en hallitse itteäni / jos muut ei hallitse itseään.. Tulee aina väkivaltarefleksi kun nään jonkun hortoilemassa... :) Mutta kyllä mä yleensä refleksini hallitsen :) Yleensä... Pitäis vaan oppia pitämään turpa kiinni joissain tilanteissa!

Kun kysyy joltain rällääjä luokkakamulta niin se sanoo että juo siks et "on nii vitun siistii olla känäs!" aha...? :D
Ei musta vaan, sitte kun jos ei edes muista mitä kivaa on nähny/kokenu! Kyl hauskaa voi pitää ilman alkoholiakin, on huomattu ;D Tosiaan jotkun näyttävät olevan sitä mieltä että sekoilla saa vain aineissa... Typerää...
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

punainen

Ei mulla mitään vastaan ole sitä, jos kaverit haluu nauttia muutaman siiderin.Mut mä vaan haluisin ymmärrystä niiltä,etten ole mikään tiukkapipo vaikken juo. Mä tiedän et absolutismi on mulle oikee ratkasu. Mä tunnen itteni ja tiedän et oon äärimmäisen heikko houkutuksille. Eli jos nyt vetäisin kunnon lärvit ja vaik se tuntus kuinka pahalta mä tekisin sen äkkii uudestaan. Ja sitku se ei enää riittäs mä siirtysin vahvempiin aineisiin. Mä oon niin pelottavan heikko. Jos joku saa paremman olon siitä et juo niin se on ok,niin kauan kun siitä ei aiheudu harmia muille. Mun mielipiteeni

salza*

iha kunnioitettavaa musta tuo punaisen teksti.

multaki kysyttii viimeks viime viikolla että oonko absolutisti, en ole. juon vain iha tositositosi harvoin! tänä vuonna olen juonut jotain 5 kertaa,mutta kunnolla niinku känniin yhesti. en juo yleensä humalanhakuisesti.

nyt kyllä aattelin ens viikonloppuna vaihteeksi maistella..tuli perjantaina semmone fiilis ku kattelin vanhoja luokkakavereita pullojen kanssa..

mutta tupakkaan en koske. meiän suvussa on helvetisti keuhkosyöpää ja alkoholismia. esim,mun vaari hengittää syövän takia yhellä keuhkolla ja kiitos 20tupakoinnin. tarpeeks pahaa tekee kattoo ku se yskii verta. :(

illusia

Joo.En juo ja mun kaverit ei juo ja meillä on silti aina hauskaa.

jouhu

Mä en oo juonu enkä varmaan tuu koskaan juomaankaan. En haluu elää elämääni jonkun aineen "valloittamana". Mun yks kaveri juo ja kertoilee viikolla aina miten kivaa oli taas käydä juomassa perjantaina. Mä en ymmärrä miten joku voi pitää sellasta mahtavan siistinä ja kivalta, että juo päänsä täyteen ja sitten tekee jotain tyhmää esim. rupee hajottaa autoja ja sitten joutuu putkaan ja seuraavana päivänä on "ihana" krapula.Onko siinä mitään siistii?????! EI! Mä ainakin haluun muistaa elämäni jokaisen hetken, vaikka se hetki olisi miten helvetillinen tahansa. Oli se sitten se, että kaveri puukotti selkään sillä, että ei se pidä mua oikeena ystävänään tai poikakaveri jätti yms. Siitä sen näkee kumpi on kovempi jätkä se joka juo vai se joka ei juo.
         No, voi jee nyt pääsinkin vähän purkamaan tunteitani siitä mitä mieltä olen huumaus aineista . Pyydän nöyrimmät anteeksi antamukset, mutta tätä mieltä minä olen.
    Kyllä mä kuitenkin ymmärrän myös niitä jotka haluavat esittää kovista tai päästä karua todellisuutta karkuun esim. alkoholin avulla.  

    

Wirtabiuha

Kyllä mä välillä juon mut en mä mitään himmeitä perseitä oo ikinä vetäny... juu, mä tosiaan oon 14, ja mä en juo usein...
Mä kunnioitan enemmän ihmisiä jotka pystyy luopumaan jostain joka on perjaatteessa hyvää ku sellasia jotka tekee kaikkee dorkaa ku pitää esittää niin vitun hyvää tyyppiä!
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

salza*

mulla ei oo ollu krapula ku yhesti ja sillonkaa en ollu juonu ees känniin asti. :) silti oli kaks päivää iha helvetin huono olo. :( tai sitte se johtu siitä vapusta... ei mulle tuu paljo koskaa krapulaa..

vik

mitenkään vähättelemättä teidän päätöstänne olla juomatta, alaikäisen on kuitenkin loppujen lopuksi vähän paha puhua ainaisesta absolutismista jne.
kun siinä iässä ei kuitenkaan periaatteessa edes kuulu juoda.
(eikä pääse trendibaareihin nappailemaan fiinejä drinksuja  8))
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.


Wirtabiuha

Onhan tuo Vik ihan oikeessa... Kun eihän sitä tiedä miltä tuntuu sekoilla jos ei kokeile... Mutta voishan sitä kokeilla vähän vanhempana...?  :-/
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

vik

humalatila on hauska.
eikä sen ole pakko olla mitään yletöntä sekoilua tai ojiin kaatuilemista.
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.


punainen

niin voi olla et mieleni muuttuu vanhempana, mut sitä en toivo. jos se ryyppääminen tuntuski hyvältä niin silloinhan jäisin ihan koukkuun,mä tunnen sen verran hyvin itteni niinkuin tossa aiemminkin sanoin.kyl mäkin saan nähdä tarpeeksi ihmisiä joita se aine hallitsee ja niitä joita se aine on vieny hautaan.

mut hyvä teille jos pystytte hallittee itteenne niin hyvin. mä en vaan pystyis. mä nautin elämästä muulla tavoin kuten hyvän musan tahdissa  ;D



Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.