Hidas musiikki.

Aloittaja Lerppa, helmikuu 14, 2005, 10:32:35

« edellinen - seuraava »

Lerppa

Tuli tässä mieleen että millasesta hitaasta musiikista te pidätte jos genre ja Apulanta unohdetaan? (En meinaa hitaalla musiikilla mitään tiettyjä rytmitiheyksiä, vaan sitä miltä se kuullostaa esim. Nukuttaja = hidas, Odotus = nopea. Eli tällä hitaalla haen musiikkia, joka rauhottaa eikä nosta sydämen sykettä.)
Itse tykkäilen mm. Shape Of Despairista sekä Dream Theaterin, Type O Negativen, Kaj Chydeniuksen, Juice Leskisen ja David Bowien hitaista biiseistä...

Oletettavasti tää aihe kuolee heti, mutta elän toivossa että edes yksi vastaa. ;D
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

pasi

meikä tykkää bonjovin hitaista, varsinkin these days levyn hitaista biiseistä, koska niissä on niin paljon hyviä muistoja..

punainen

Toivottavasti en vastaa nyt just niinkuin Lerppa EI tarkottanu...

Mut jos tällä tarkotetetaan itseään rauhottavia unikappaleita niin Smashing Pumpkinsilla on muutamia kivoja tunnelmointeja muistaakseni vielä nimillä tyyliin "Hyvää yötä" .Ihan kivoja. Nyt kuunteken just Negativen About my sorrow (olikohan sen ton niminen?) biisiä joka on ihan liian ihana,erityisesti livenä sai ihan kauniiseen horrokseen.

Laitan sit lisää kun tulee mieleen, kun nyt ei tuu kuin Apulantaa mieleen ja se oli kiellettyä :)

Itse en sillai tollasesta hitaammasta ja/tai mistään nyyhky musasta innostu, kun oon aika kova jammailija ja tykkään saada musast energisia latauksia.Mutta yleensä kyllä ne parhaimmat biisit on niitä hitaamman puoloisia kuitenkin. :)

Ainiin nyt tuli mieleen noi CMX:n hitaat.Ne on kyllä kauniita.Vois mennä tekotaiteilun puolelle,mutta onnistuu kumminkin aina ettei mene ja koskettavat kauneudellaan sitten aika lujalla.
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

Painkiller

Mullakin tuli tuo Bon Jovi mieleen. Lapsena/nuorena tuli kuunneltua paljon. Ja sit Himillä on muutamia sellasia ihania rauhottavia biisejä. "Close to the flame" on paras esimerkki. Se on sellanen biisi mihin on ihana nukahtaa ja herkkänä hetkenä saattaa kyynelkin tipahtaa. Uu et on herkkää :)

punainen

Joo toi Close to the flame on kyllä niin makea ettei mitään rajaa!Kyllä sitä kuunnellessa pystyy nukahtaa lämpimiin ja römanttisiin tunnelmiin...
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

emmi

#5
ooh, minä tykkään itseasiassa aika monesta semmosesta vähän hitaammasta rallista. Kuten esim tuo himin close to the flame, himillä on muutenkin muita hyviä tollasia ns hitaita biisejä, sit on guns'n rosesin don't cry. aivan ihana. Metallican nothing else matters, unforgiven ja unforgiven two, nekin on mun mielestä aika sellasia hidastemposia biisejä? mmm.. mitäs muuta. nyt ei ainakaan tuu muilta bändeiltä mitään mieleen. Apulannalta tietenkin mutta mä oon hys kun siitä ei saanu puhuu ;)
*muoks*
heti tuli yks mieleen, Irina feat Toni -Kuolee Hiljaa. siinä on niin nyyhky ihana biisi että oksat pois :)
*/muoks*
älä tunnusta jos sattuu

puska

Listataanpas taas:D

Aerotsmith - Dream on*
Apulanta - Ilona?
Apulanta - Maanantai
Apulanta - Hetki
Apulanta - PVC-unelmia
Apulanta - Rantavahdit
Apulanta - Kaksoishuiput*
Apulanta - Lupaus
Apulanta - Lupasit mulle
Arto Muna & Millennium - Pilvilinna
Bon Jovi - Always
Charon - Desire You*
Denigtare - Mombasa*
Don Huonot - Keltaisessa talossa
Don Huonot - Hyvää yötä ja huomenta
Egotrippi - Mustat varjot
Egotrippi - Sininen
Egotrippi - Toisinaan
Egotrippi - Unihiekkaa*
Guava - Liekit
Hassisen kone - On jouluyö, nyt laulaa saa
Him - Close to the flame
Him - In joy and sorrow
Him - Love you like I do*
Him - When love and death embrace*
Ismo Alanko - Masentunut ameeba
Ismo Alanko Säätiö - Paratiisinpuu
Ismo Alanko Säätiö - Kaikki raitistuu*
Ismo Alanko Säätiö - Ehkäpä elämä onkin vain sitä miltä tuntuu*
Jonna Tervomaa - Miten vaan*
Jonna Tervomaa - Neljä seinää
Jonna Tervomaa - Lempi pehmentää pään
Juha Tapio - Vierekkän
Juha Tapio - Vuodet vieriä saa*
Juha Tapio - Suostu en luopumaan
Juice Leskinen - Viidestoista yö*
Kalle Ahola - Hedelmäpuiden varjossa
Kalle Ahola - Vaaleanpunainen rättisitikka
Lumo - Illuusio*
Maija Vilkkumaa - Jonain päivänä
Maija Vilkkumaa - Totuutta ja tehtävää
Metallica - Nothing else matters*
Neljä Ruusua - Meistä jokainen*
Ozzy Osbourne - Dreamer*
Pelle Miljoona OY - Tänä yönä vien sut pois
Pelle Miljoona OY - Mitä tänään koulussa opit*
Popeda - Tahdotko mut tosiaan
Raptori - Oi beibi
Robbie Williams - Feel
Sipe - Narrilaivan kapteeni
Tehosekoitin - Kerran vielä (tie yhteen meidät vie)
Tehosekoitin - Kadotettu paratiisi*
Tehosekoitin - Aja demonit pois tästä sielusta
Tehosekoitin - Älä muista pahalla, älä koskaan unohda
Tehosekoitin - Pyydä tähdet taivaalta*
Tehosekoitin - Hetken tie on kevyt
The Crash - Moonlight for lovers*
The Rain - Tuuli kulkee
Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Jäähyväiset*
Toni Wirtanen - Unohda kaikki
Tyrävyö feat Jimi Pääkallo - Peitto
Ultra Bra - Minä suojelen sinua kaikelta****
Verenpisara - Happosadetta*
Viikate - Kivi itkee vihreää*
Ville Leinonen - Suudelmitar
YUP - Maa alla horjuu*
YUP - Rakkaus on pesti hulluuteen
Zen Café - Taxi
Zen Café - Todella kaunis
Zen Café - Kosketuksen alla*
Zen Café - Maailman helpoin asia*
Zen Café - Tavallaan jokainen on surullinen
Zen Café - Surullinen aina

Ja koska näitä on tässä taas miljoona, niin laitampas tähtösen* jokaisen laatuyksilön perään.
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

Painkiller

Ei Apulantaa saanu laittaa :P

[tuuli]

hyvin harvat hitaat kappaleet on mun mieleen.. sellaset menorallit enemmänkin.

donkkareilta ja zen cafélta löytyy aika hyvin noita hitaita rauhoittavia kuten keltaisessa talossa, sydänpuu, älä tee... laitan lisää kun tulee mieleen. mutta minusta juuri noilla kahdella on aika hyvin tuollaisia rauhoittavia jotka ovat etenkin minun mieleeni.
allekirjoittanut

jouhu

Miulle tuli mieleen sielun veljet. Niillä on muutamia mistä tykkään paljonkin. 'Laulu'... Mikäköhän sen toisen viisun nimi oli? ::) Rakkaudesta...tai jokin tuon tapanen. Jos teille tulis mieleen laittaessani pikku pätkän.
'...sä olet maa mä olen kuu Sä olet kuu mä olen maa
  Rakennan sun sydämmeesi taloa, mä rakastan sua enemmän kuin jumalaa...' Toivottavasti saitte kiinni mitä hain.(?)

mustapiste

Hitaita piisejä, mmm. Ramonesilla muutamia ihania hitaita, didolla nukuttavia piisejä joita kuunnellessa voi nukkua. Sitte zen cafella on ja gunnareilla on ja ja ja. Joo. :>
olen eksynyt tähän maailmaan joka ei ole maailma

[tuuli]

hitaat biisit on joskus vähä ahistavia.. mulla kestää hetki totutella aina niihi... ::)
allekirjoittanut

Lerppa

LainaaHitaita piisejä, mmm. Ramonesilla muutamia ihania hitaita,
Ramonesilla hitaita? o.O Oho! :D
Minkä nimisiä? ( Mie en meinaan koskaan oo kuullu niiltä hidasta biisiä. Mielenkiinto heräs. :D )
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

[salzaa]

monia ihania hitaita tuolla olikin jo listattu. lisään vielä sonata arctican hitaita biisejä. <3  esim shy on aivan ihana biisi.

[tuuli]

Juicen se numero biisi on hidas, ja todella kaunis hidas.. se missä lauletaan ''minä riisun kengät pois sillä sinä olet palava pensas, hautajaiset seis vainaja puuttuu, varis lentää pellon yli eikä itke yhtään, kahvilat avaa ovensa vähitellen, tänään liikenteessä kuolee jonkun teräs vartalo, vieläkö meillä on kaljaa''

mikäs sen nimi nyt olikaan.. oisko ollut 3:30, tai joku semmonen..

ja lisäksi kalle aholan niitä uusia biisejä, ainaki 17 sekunttia.. ei tainnut olla se sen nimi. ;D kallen levyllä taitaa olla aika paljon tuollaisia tunnelma biisejä..
allekirjoittanut



Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.