Pahempi toistaan - yhteiskunnallista sanomaa?

Aloittaja Piipi, huhtikuu 24, 2005, 03:26:48

« edellinen - seuraava »

Piipi

Tässä vaan olen kauhean paljon miettinyt Pahempi toistaan sinkun ilmestymisen jälkeen, että onko biisissä mahdollisesti pieni yhteiskunnallinen kannanotto...?

Siksi kysynkin teiltä kaikkitietävät fanittajat, että onko teillä tietoa tai onko Toni mahdollisesti sanonut että biisi kertoisi George W. Bushin ja Osama bin Ladenin tekosista?

Tämä asia on minua hirvittävän paljon vaivannut, ja toivonkin saavani siihen jotain selvyyttä...

Tänks. :)

punainen

Tollasiin kysymyksiin ei ole vastausta.Jokainen tulkitkoon itse kappaleen.Ei taiteessa ole vääriä vastauksia. Ja musta on hyvä et tekstin tekijä itse (eli täs tapaukses Toni) ei kerro mistä mikin teksti oikeen kertoo.jokanen saakoon itse tulkita.

Mutta juups mulle tulee kyllä Piipin kaa aika samanalaisia ajatuksia tosta biisistä ja mitä enemmän sitä on kuunnellu sitä enemmän myös huomaa kuinka moniin tilanteisiin tekstiä voi soveltaa.Joillekin tullu mieleen tesktistä parisuhde, mulle taas ei yhtään!Mutta sehän on vaan hyvän lyriikan merkki että se on monitulkintainen.  :)

Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

KatjaRock

Punainen, ootpa viksu. Just nuin!

Niinku mulle ei oo tullu mieleenkään ajatella mitään osamaa/bushia tuolla biisillä, koska omassa elämässä on tilanne just semmonen että pahempi toistaan kumpikin on. Ihmissuhdebiisi minusta siis.

Minustaki hyvä teksti on semmonen, jonka voi jokanen tulkita omalla tavallaan. :)
Time goes on, I wont.

Unenkansalainen

Tuskin on mitään tuollaista sanomaa, yleensä Toni on kirjoittanu paljon henkilökohtaisia sanoituksia. Eikä puutu sanoituksissa muiden asioihin.

Jokainen kuitenkin tulkitkoon miten haluaa, mutta heräs epäilys että topicin aloittaja halusi vain päästä näkyville kysymällä kysymyksen joka käsittelee yhteiskuntaa ja sen tilannetta. Jota kautta sitten saadaa rispektiä.

Lerppa

Osama ja Bush tai ihmissuhde tai kuten mulle tulee mieleen, ni kahden eri maailman kohtaaminen ja kumpikin toistaan pahempi.
Toistan muiden perässä saman, että hyvän biisin voi tulkita monella tavalla. ;)
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

[tuuli]

allekirjoittanut

Helva

Lainaamä oon ajatellu sen ihan parisuhteena...
Niin mäkin!

Unenkansalainen

Videokin kertoo parisuhteesta näköjään..Ehkä se on osakseen antanut sen kuvan jollekkin.

punkku..

LainaaVideokin kertoo parisuhteesta näköjään..Ehkä se on osakseen antanut sen kuvan jollekkin.

Näin voi olla myöskin...Siksi yksi syy miksi en pidä musavideoista.Ne on kumminkin vain yhden ihmisen näkemys biisistä ja voi vaikuttaa monen muunkin näkemykseen tahtomattaan...Jos esim mä kuulen jonkun kappaleen ekaa kertaa katsoen sen musavideota en voi kiistää etteikö se musavideon antama kuva vaikuttaisi siihen miten itse biisin sitten tulkitsen.

Mutta täällä tuskin on kellekään käyny noin Pt:n kohalla kun varmaan kaikki on kuullu biisin ennen kuin näki videota.

puska

Minullakin tuo parisuhdehomma on kyllä aina pyörinyt mielessä. Ehkä johtunee siitä että oma elämänikin tällä hetkellä pyörii niin parisuhteeni ympärillä.
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

jouhu

Miulla oikeestaan oli ihan muut mielessä...::) Johtunee ehkä siitä, kun itelläni henkilökohtasesti ei ole minkäänlaista parisuhdetta.

punainen

LainaaMiulla oikeestaan oli ihan muut mielessä...::) Johtunee ehkä siitä, kun itelläni henkilökohtasesti ei ole minkäänlaista parisuhdetta.

Minullakin kans sama että aivan eri asiat tulee mulle mieleen biisistä kuin parisuhdesotku,johtuen varmaan kans siitä että en elä parisuhteessa. :)Mutta Pahempi toistaan on biisi jonka lyriikat kuvaa niin täydellisesti erästä tilannetta joka mun elämää kosketti vähän aika sitten.Siksi minä Tonin lyriikoita niin rakastankin kun tuntuu että mies on salavakoillut mun elämää tai jotain, aina niissä lyriikoissa on ollut jotain mikä viiltää niin läheltä omia ajatuksia ja tunteita.

Varmaan täytyy sitten todeta että Pahempi toistaan on erittäin onnistunut teksti kun on koskettanut näin monia vaikka täysin erilaisia merkityksiä olemmekin siitä löytäneet.Tällaista sen pitääkin olla :)


Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

jouhu

Niinpä... Sellaset lyriikat ja muut ovat onnistuneita, kun siinä ei ole yhtä ainoaa oikeata "vastausta". Niitä voi tulkita niin monella eri kantilta ja tavalla, kuin on kuuntelijoitakin. On se niin kumma...:)

Wirtabiuha

Mutta mä en ymmärrä tota mitä se häiritsee jos näkee/kuulee jonkun näkökulman biisistä? tai että eihän se ole mikään absoluuttinen totuus. Musta on varsin mukava kuulla muittenkin tulkintoja.
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

punainen

LainaaMutta mä en ymmärrä tota mitä se häiritsee jos näkee/kuulee jonkun näkökulman biisistä?  


Ei mitään.Mutta jos joku biisi on itselle tärkeä mua ei ainakaan kiinnosta mitä muut siinä näkee tai kuulee,koska sillä ei oo mitään väliä.Kaikkein kauheinta kyllä on jos biisin tekijä tulee kertomaan mistä mikin biisi kertoo, koska se kyllä vaikuttaa ainakin mulle miten sitten alan kuuntelemaan sitä teosta.Olishan se tylyy jos vaik Wirtanen kertos et joo tää biisi on tehty vaan ihan läpällä, ja just sulle se on merkinny jotain elämää suurempaa...Tällai on saatu minulle pilattua muutama hyvä biisi kun olen erehtynyt lukeman artistin kommentin biisistään... :P

Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com



Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.