Eikä vielä ole edes ilta

Aloittaja blind_eye, tammikuu 11, 2007, 09:19:52

« edellinen - seuraava »

2 + 2 = 5

kymmenkunta kertaa oon levyn tykittäny läpi. hieno levy. ekaks olin ihan pihalla, mut oon jo kasvanu siihen kii. mukavaa kun taas onnistuivat, ja kiitos siitä.

Tepi84

Parit biisit laskee levyn kokonaisuutta.
Mutta muuten ihan hyvä paketti.. eli Kiila pysyy ygösenä :)
Haza haza

FantX

Ui saatana kun on kova lettu. Tänään nimittäin sain kyseisen letun tarrauduin siihen heti kun näin sen k-kaupan levyhyllyssä ja sanoin etten lähtisi mukaan jos ei sitä nyt ostettaisi ja se sitten ostettiin. Levyllä on ihan uskomattoman hyviä biisejä (toivottavasti radio ei pilaa niitä)

1. Viisaus Ei Asu Meissä - Ensimmäisiä ajatuksia mitä tuli mieleen kun laitoin levyn auton levysoittimeen ja kyseinen kappale yhtäkkiä kirjaimellisesti pamahti
soimaan. En ollut varautunut niin "agressiiviseen" aloitukseen. Siinä vaiheessa kun kappale pamahti niin olin täysin varma, että nyt kädessäni on punkin tulevaa historiaa. Minulla oli nimittäin sellainen kutina jo siitä lähtien kun sain sinkun Koneeseen Kadonnut ja tämän kappaleen kuullessani tiesin asian varmaksi! JES!

2. Karman Laina - Ehkä mielestäni albumin tylsin kappale. Säkeistöstä tulee pelottavasti mieleen ikivanha kappale Mexicon pikajuna mieleen :G Onneksi asia korjaantuu choruksen ja välisoiton ansiosta.

3. Kaivo - Biisin laulu on jotenkin aika omituinen säkeistöissä. Uskon että biisi on vaikea soittaa ja samaa aikaa laulaa. Eli toisin sanottuna luulen ettei tätä biisiä pahemmin kuulu keikoilla... toivottavasti olen väärässä koska tämäkin on ihan mahtava kappale.

4. Näytelmä - Aika jännä kappale. Kertosäe on mielestäni kappaleen paras osa sitten perus kitarariffin jälkeen. Sipen rummut ovat aivan häikäilemättömät.

5. Eikä Vielä Ole Edes Ilta - Samin basso kuvio on ihan sika hyvän kuuloinen ei ihme, että basso oli se soitin tällä kertaa mikä aukaisi kappaleen, sillä onhan tuo pompotus aika helkutin hyvan kuuloinen. Kappale on muutenkin ihan hemmetin kaunis biisi. Luulen että tästä saattaa tulla seuraava ihqraksuteinipissis biisi, mutta toivotaan ettei niin käy! <3

6. Trauma - Biisin alku on jotenkin tylsän kuuloinen biisistä tulee ehkä hiukan mieleen System Of A Down O_o. Ainakin olen sitä mieltä. Ei oikein Apulannan tyylinen. Ainakaan edes menneen Apulannan, mutta tiedä mitä uusi tuo tullessaan. Toivottavasti yhtä loistavia biisejä 8).

7. Koneeseen Kadonnut - En tästä muuta osaa sanoa kun, että hyvä kun olivat laittaneet alkuun sen perus riffin vedettynä sillä hämärän kuuloisella kitara särkiällä se oli oikeastaan ainut asia mitä odotin tähän biisiin, koska sehän puutui sinkulle vedetyn version alusta, joka siis alkoi suoraan piano pimputuksesta. UUSI JES!

8. Väistö - Hyvältä kuulostava näppäily kappaleen alussa. Laulu alkaa mielestäni jotenkin niin ikään kuin salamyhkäisesti. Se oli aika jännän kuuloista :)  1. säkeessä huonointa on kuitenkin ehkä se että Saip ottaa haitsuun nopeamman temmon siinä loppu vaiheilla se ei oikein sovi kappaleeseen, mutta muuten ihan loistava tsipale.

9. Nimensä Alle - Helvetin hienot riffi alussa. Laulun alkaessa riffi vain töksähtää,  mikä on mielestäni helvetin hyvän kuuloista. Ennen kertosäettä tulee todella hyvältä kuulostava "megafoni" tyylinen "karjahdus". Biisi on ihan mahtava. rakastuin ensi kuulemalla niinkuin kaikkiin muihinkin biiseihin tällä levyllä. <3

10. Ylijäämävalumaa - se on ihan sairaan härkäsen kuulonen biisi ihan saakelin kova. Kertosäkeessä on sitä jotakin... nimittäin asennetta \,,/

Oma arvio 9½

FantX

Anteeksi, että innostuin toivottavasti jaksatte lukea =).

blind_eye

Lainaa
3. Kaivo - Biisin laulu on jotenkin aika omituinen säkeistöissä. Uskon että biisi on vaikea soittaa ja samaa aikaa laulaa. Eli toisin sanottuna luulen ettei tätä biisiä pahemmin kuulu keikoilla... toivottavasti olen väärässä koska tämäkin on ihan mahtava kappale.
Kaivohan oli viime kesänä tyyliin toivotuin piisi keikoilla, ainakin niillä jossa oli Levarin jengiä ku aina kuuluu vaa 'Kaivo! Kaivo!'
Eli siis viime kesänä tätä jo soitettiin, ja varmasti tulevaisuudessakin !
Lahdessakin soittivat. :)
Mun mielestä vieläkin levyn paras biisi.
tiedän, että minulla ei ole sitä loputonta sananvaltaa

FantX

Lainaa
Kaivohan oli viime kesänä tyyliin toivotuin piisi keikoilla, ainakin niillä jossa oli Levarin jengiä ku aina kuuluu vaa 'Kaivo! Kaivo!'
Eli siis viime kesänä tätä jo soitettiin, ja varmasti tulevaisuudessakin !
Lahdessakin soittivat. :)

No en oo pahemmin ollut keikoilla niin en tienny :) mut hyvä jos soittivat \,,/

blind_eye

Lainaa
No en oo pahemmin ollut keikoilla niin en tienny :) mut hyvä jos soittivat \,,/
Jep, tuo on mahtava (myös) livenä ! :p
tiedän, että minulla ei ole sitä loputonta sananvaltaa

[tuuli]

Jeeeeeh pääsen ens viikolla fiilisteleen tätä levyä!! Haha, kaveri latas sen netistä.. Pakko sortua tällaiseen, mutta kun sitä ei Saksassa myydä ja mä en halua tilata. On nyt niin paha rahaongelma. Kiva kun FantX kirjoittelit noita biisikohtasia juttuja, oli kiva lukee.  :)
allekirjoittanut

FantX

LainaaKiva kun FantX kirjoittelit noita biisikohtasia juttuja, oli kiva lukee.  :)


Oleppa hyvä ^^ nyt kun on ollut tuo levy jo päälle kk niin on kyll mieli muuttunut nyt olen nimittäin sitä mieltä että "Karman Laina" on ehdottomasti koko albumin paras kappale!

Tokya

Nyt ihan off topicina tähän väliin;

Mua niin ketuttaa etten kykene kuuntelee tätä levyä enään ilman että rupeen parkumaan. Oltiin kaverin kanssa 23.2 nosturissa ja nyt ihan liikaa tulee se keikka mieleen biiseistä ja sitten tuleekin jo ikävä keikalle :D

micah

ihme ja kumma, ensimmäistä kertaa maksoin levystä jotta sain sen soittimeeni.
jotenkin huumori fiilis kun lukee teijän replyjä tässä aiheessa. poimintoja ylistävistä adjektiiveista: mahtava uskomattoman hyvä "punkin tulevaa historiaa" törkeen kova wow jees tosi hyvä.. ja sitten fantx, aivan törkeen omalaatuinen arvostelu: "se on ihan sairaan härkäsen kuulonen biisi ihan saakelin kova".   :o


ja evoei on muuten aika surkea tuotos apulannalta; kaupallistanut tyylinsä ja myynyt musiikkinsa medialle. sanoitukset, no, parempi ehkä olla hiljaa. imekää siitä näin pääsiäisenä  :D
ilona?

Monsu

Aikas mahtava tuo levy..=) Parhaita biisejä on Karman Laina ja Viisaus Ei asu Meissä. Tää on ehkä Apulannan paras levy,eikä tähän myöskään kyllästy helpolla.

[size=9]I can't live this life
Without you by my side
I need you to survive
So stay with me
You look in my eyes and I'm screaming inside that I'm sorry. [/size]

[tuuli]

Kuten toisessa aiheessa jo mainitsin, ei iske muhun yhtään. Ainoo Apulannan levy jota en jaksa kuunnella ku yhen päivän ja fertig. Mä oon jotenki niin.. noh.. kauniiden melodioiden ja mukavien kappaleiden perään ja.. sitä paitsi mua on alkanu ärsyttää (pikkuisen) se että lyriikat on menny melko monimutkasiks. Pitkiä sanoja ja täysin kirjakieltä.. Et kyl huomaa et Apulanta pelaa aika pitkälti lyyrikoilla nykyään. Musta noi kaikki biisit on aika samanlaisia ja se on sääli. Mulle EVOEI on liian raskasta sekä musiikillisesti (kun en niin hirveen raskaasta musiikista tyksi) että tekstillisesti.

Mut en sano huonoks. En mä halua sanoa mitään huonoks. Ei vaan iske muhun. Onneks en ostanu.
allekirjoittanut

Tepi84

Tähän levyyn on kyllä jo kyllästynyt. Ikävä sinänsä. Mutta Kiilaan taas ei :) Kiila jyrää ;) Mulla tulee mieleen jotenkin tai en tiedä mistä ja miks niin sana "Yksinkertainen". En tosiaan tiedä miks.. jotenkin soitto tuntuu liian sellaselta.. no yksinkertaiselta. Apiksen tyyliin. Ja sanat on niin yksinkertaisia omalla tavallaan. Ja ei tota vaan enää jaksa pyörittää soittimessa. Siihen on kyllästyny jo. Mutta en nyt tarkoita että toi olis paskin levy. Mutta ei se kyllä paraskaan ole.
Näillä mennään.
Haza haza



Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.