Missä taivas on, missä Jumala on?

Aloittaja , syyskuu 06, 2006, 05:25:35

« edellinen - seuraava »

Mitäs olette mieltä? Mitä biisillä Jumala yritetään kertoa kuulijalle? Mikä merkitys laulun sanoilla on. Yksinkertaisesti, mistä se kertoo?  :-/

blind_eye

En kyllä osaa sanoa, kun oon muutenki huono tulkitseen biisejä, mutta Toni on itse kommentoinut näin:

Toni W kirjoitti:
Uskonnolliset, tai sellaisiksi tulkittavat käsitteet ovat aina varsin voimakkaita ja siksi minusta hyviä. Muistakaatten koko ajan, että esim kappale jumala kirjoitetaan PIENELLÄ alkukirjaimella jo levyn kansissakin. "Armo"-sanallahan on myös uskonnollisen merkityksensä ohessa maallisempia käyttökohteita, niinkuin hyvin tiedämme. Kaikki riippuu näkökulmasta.
Jälleen toteaisin tähän, että jokainen tulkinta mistä tahansa taiteesta on oikea. Pääasia on, että teos herättää tunteen/tunteita.

Ristiriitainen viesti on taiteilijan salvaatio.

Toni


Kopsattu suoraan Levarin boardilta.

:)
tiedän, että minulla ei ole sitä loputonta sananvaltaa

Tepi84

Mun mielestä kuuntelija ite päättää mistä biisien sanat kertoo.. sen voi ite tulkita kans :) Ku kaikilla on kummiski oma näkemys asioista :)
Haza haza

Tepi84

Tai siis niin sen lisäks mitä nyt täs tilantees Toni ite tuntee tosta biisistä.. huonosti selitetty  ;D ;D Mut kyl varmaa tajuutte mitä tarkotan :)
Haza haza

blind_eye

Joo, siis tottakai kaikki saa tulkita itse biisit. Mutta laitoin nyt tuohon vaan tuon Tonin kommentin, enkä meinannut sillä että kaikkien pitäisi olla tuota mieltä. :)
Itse en osaa oikein sanoa, kuten jo mainitsinkin. :)
tiedän, että minulla ei ole sitä loputonta sananvaltaa

Tepi84

Joo no en tarkottanukka et oisit tarkottanu et kaikki aattelis noin.. mut sanoinpahan vaa  ;D Mun mielestä tos käydään kyl ehkä jotain ero tilannetta läpi tai jotain... en mä oikee osaa selittää.. mut toi kertsi taas ois jotenki jumalaan viittavaa.. en osaa sanoo...
Haza haza

puska

Minun tulkintani mukaan jumala ei tarkota tuossa biisissä mitään konkreettista tyyppiä tai henkeä, vaan on jonkinnäkönen vastaus ongelmiin ynnä muihin asioihin.
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

FantX

LainaaMitäs olette mieltä? Mitä biisillä Jumala yritetään kertoa kuulijalle? Mikä merkitys laulun sanoilla on. Yksinkertaisesti, mistä se kertoo?  :-/

Mielestäni laululla yritetään kertoa sitä ettei tämän hetkinen elämä ole jumalan kanssa tekemisissä paskan vertaa, sillä onhan nyt kuitenkin kyse Heinolasta tulevan, lähes jokaiselle ihmiselle vittuilevan punk bändin biisi, niin voisi hyvin olettaa, että biisin tarina olisi tämän tyylinen.

mummo

Lainaa
Toni W kirjoitti:
Uskonnolliset, tai sellaisiksi tulkittavat käsitteet ovat aina varsin voimakkaita ja siksi minusta hyviä. Muistakaatten koko ajan, että esim kappale jumala kirjoitetaan PIENELLÄ alkukirjaimella jo levyn kansissakin. "Armo"-sanallahan on myös uskonnollisen merkityksensä ohessa maallisempia käyttökohteita, niinkuin hyvin tiedämme. Kaikki riippuu näkökulmasta.
Jälleen toteaisin tähän, että jokainen tulkinta mistä tahansa taiteesta on oikea. Pääasia on, että teos herättää tunteen/tunteita.

Ristiriitainen viesti on taiteilijan salvaatio.

Toni


Kopsattu suoraan Levarin boardilta

:)

Nyt on silleen että Toni puhuu asiaa(taas vaihteeks) :)
They don't have meetings about rainows.



Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.