'Vasten Mun Kasvoja' ennakkosoitossa YleX:llä

Aloittaja juGe, toukokuu 28, 2004, 11:55:49

« edellinen - seuraava »

puska

Samaa minä mietin. Ei siinä yksinkertaisesti ole enää sitä samaa fiilistä. Kyllä sitä löytyy, mutta tuntuu että se on jotenkin enemmän tekemällä tehtyä.
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

Lerppa

Lainaa
Mihin ovat kadonneet ne Aivan Kuin Kaikki Muutkin ja Plastik -ajat?
Ne on kadonnet sinne samaan menneisyyteen kun sekin aika jollon sie olit.. niin mitähän sä sillon olit.. en tiedä... ???  
Ethän säkään voi uskottavasti ja luonnollisesti olla 12 vuotias jos et sitä ole...
..mäkin kyllä ottasin mielellään sen AKKM-Apiksen takasin...
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

pehmyt

Ihan kelpo apulanta rykäys, minä tykkäsin. Innolla ootetaan ep:n muita biisejä  :)

puska

Wohoo, uusi tyyppi taas joukossamme! Tervetuloa pehmyt:)
- Ois vaan sorsa.
- Nii.. ja makkais vaa.

No sitä tarvitaankin. Meinaan vaan kun tämä keskustelupalsta on aika kuollut yhdellä viestillä päivässä. :-/

hande^

niinpä... Ja on hyvä saada vähä jätkä-näkökulmaa näihin juttuihin, ku ennen tääl on ollu aika tyttöpainotteista. Nykyään poikiaki käy tääl säännöllisesti aika kiitettävästi. Must se on hyvä juttu!
Multa lähtee järki, vaikkei sitä ollutkaan

jouhu

Mtenkäs täällä on näin haikee tunnelma? :-/
En ole vieläkään kuullu tuota kipaletta, mutta oletteko sitä mieltä, että apulanta on lähtemässä poispäin meistä?
Olipa oudosti muotoiltu kysymys, mutta kai te fiksuina ja kypsinä ymmärrätte mitä tarkoitan(?)
Ja pehmyt teevetuloa! :D
Kyllä täytyy kuitenkin myöntää, että onhan apulanta muuttunut jonkin verran tuosta AKKM ja plastik ajoilta. En sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia. :-/

hande^

Mäki kyl ite tykkään enemmän noista vanhoista levyistä, mutta jos pojjaat itse tuntevat saavuttavansa suuremman yleisön tai jotain muuta tolla Hiekka-mmeiningillä ni sille ei voi sit mitään... :-/ Ja onhan Sipe(kai) sanonu, et jos bändi kehittyy ni se aina kehittyy huononpaan suuntaan.
Multa lähtee järki, vaikkei sitä ollutkaan

pehmyt

LainaaWohoo, uusi tyyppi taas joukossamme! Tervetuloa pehmyt:)

Kiitos ;D Apulantaa on diggailtu ehjä levystä saakka ja kokoelmasta löytyy tietysti kaikki sinkut ja levyt siitä asti :P

vik

LainaaMäki kyl ite tykkään enemmän noista vanhoista levyistä, mutta jos pojjaat itse tuntevat saavuttavansa suuremman yleisön tai jotain muuta tolla Hiekka-mmeiningillä ni sille ei voi sit mitään... :-/

Ehkä olen naiivi, mutta mun on ainakin todella vaikea uskoa että tuotannon eroavaisuus vanhaan verrattuna johtuisi ainakaan tietoisesti pelkästään mistään tuollaisesta.

Tämä aihe on käsitelty miljoonaan kertaan missä tahansa, mutta se on fakta että jokainen bändi kehittyy (itse en ainakaan äkkiä ajateltuna saa mieleeni yhtäkään useita levyjä julkaissutta bändiä joiden tuotanto alusta loppuun olisi "samanlaista"), siinä missä ihminen tai mikä tahansa.

On olemassa faneja (tai muuten vain diggailijoita) joiden mielestä vanha AL on ainoaa hyvää, Plastikista tai ihan viimeistään Heinola kympistä lähtien ollaan tuotettu pelkkää paskaa ja myyty viimeisetkin sielunrippeet medialle, Truet ovat sitä mieltä että se tehtiin jo kauan ennen Attackia. Sitten on ihmisiä, jotka sanovat -> Kolme-Apulannan olevan huonoa musiikkia ja hyvien aikojen alkaneen selkeästi vasta myöhemmin kun ollaan opittu tekemään hienoja biisejä, ja kuten Wirtanen Lahti-keikan televisioinnin ohesta löytyvässä haastettelussa totesi; kokonaan uusi sukupolvi kuuntelijoita, ihmisiä jotka istuivat potalla Anna mulle piiskaan nähdessä päivänvalon.

Kaikkia näitä ryhmiä on aika mahdoton miellyttää yhtä aikaa.

Kannattaa myös ottaa huomioon että kyseessä on kuitenkin sinkkubiisi, eikä juuri mikään yhtye julkaise ensimmäisenä sinkkuna mitään muuta kuin sen Kaikista Tarttuvimman Rallin, onhan esim Hiekallakin Onttosydämen ja Lihaviihteen kaltaisia loistobiisejä, ei se ole pelkkää Saastaa tai jumalaa.

Ja loppuun vielä, mistäköhän tämä käsitys tulee että Apulanta nykyisin myisi jotenkin enemmän kuin ennen? Toki, kuulijakanta on suurin osin siirtynyt Kapinallisista Teineistä koko kansaan, mutta apulanta.fi osoittaa että sekä AKKM että Hiekka ovat myyneet platinaa -  se aiempi vain sillä aiemmalla platinarajallakin, joka siis oli kymmenen tuhatta kipaletta nykyistä suurempi, eikä esim uusin sinkkukokoelma mielestäni Listalla kovinkaan pitkään viipynyt.
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.

punainen

Vaikka Apulanta on vakiinnuttanut paikkansa Suomen suosituimpina rock-bändeinä eihän Apis oo viime aikoina mikään jyrä listoilla ollut, eihän hiekakaan ollut listakärjessä kertaakaan muistaakseni ja Sinkkukokiskin näköjään pääty vain näille siis meille faneille.mutta ihan hyvä vaan mulle.

mä kyllä pelästyin vähä kun eilen mökillä kuunneltiin radiota ja sieltä tuli Pudota ja isäni sanoi et "täähän on jo niin aikusta, mutta eihän sitä koko elämäänsä jaksa kapinoida..."no minusta ainakin Apulanta edelleen eroaa valtavirrasta musiikillaan selkeesti vaikkei biiseissä niin radikaaleja juttuja olisikaan...

pudota on hyvä biisi ja taattuu hittikamaa.toivottavasto kuitenkin ep.ltä ja levyltä sitten löytyisi kuiteskin jotain niistä perinteisistä kaavoista poikkeavaa räminää. :)

muuten tonin ääni on musta miksattu liian jotenkin puhtoisesti tohon eteen ainakin niissä verseissä... ::)
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

Lerppa

Pakko korjata punainen, että se biisi on Vasten Mun Kasvoja, eikä Pudota ;) *niponipo* :D

Se on tosiaan totta, että Apis poikkeaa edelleen muusta suomirockista, vaikkei enää niin punk, tai kapinoiva olekaan. Mun mielestä yksi suuri ero on sanotuksissa... Mietitäänpä... joku äskettäin kuulemani suomibiisi menee jotenkin näin: "..lainasit rahaa tupakkaan mutta ostitkin matkalipun Olisin mä sen lipun sulle maksanut jos sä olisit vaan  kehdannut pyytää Kun onnestas olisin saanut maksaa kuitenkin enemmän.." Niin tollasessa tavallisessa suomirockissa sanoja ei oikeen pääse pohtimaan, ne vaan sanotaan, eikä sitä periaatteessa voi ymmärtää kuin yhdellä tavalla, eli ne ei silleen herätä ajatuksia. Kun taas Apiksen sanoissa on aina sellasta mikä ei ole yksiselitteistä, eli niitä pitää ehkä vähän miettiä että mitäs tää nyt tarkottikaan, ja tämä on ainakin mulle yks niistä syistä, miksi Apis on muuta suomirockia parempaa ;)
Toki löytyyhän niitä pari muutakin bändiä, joilla on hyviä sanotuksia, mm. Tehis... :)
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

puska

Aivan! Toni pistää sanoituksillaan oikeasti ihmiset miettimään. Apulannan biisejä voi tulkita hyvin monella eri tavalla, eikä vain yhdellä, niin kuin sinä tuon esimerkin annoit:)
Esimerkiksi kun olen kuullut Apulantaa verrattavan Tyrävyöhön ja pidettävän sitä hyvin samankaltaisena.. Tyrävyön biisit ovat mielestäni paljon suorempaa kerrontaa kuin Apulannan.
- Ois vaan sorsa.
- Nii.. ja makkais vaa.

jouhu

Tuo on muuten totta, mitä lerppa sano.  :)
Tonin tekemät sanotukset ovat mieleenjääviä ja niitä jää miettimään vähän pidemmäksi aikaa.
Valmiiksi purtu biisi on tylsä...
Ja yksi toinen syy miksi tykkään ertyisesti apulannasta on se, että kaikki biisit eivät ole sille omalle rakkaalle kullalle, vaan ne voi tavallaan ajatella hyvälle ystävällekkin.  ::) Esim. nyt oi, rakas miks et tuu jo takas... tapasiin biiseihin en osaa ollenkaan samaistua.

blind eye

vasten mun kasvojani on kyl hyvä! mulla ei oo mitään valittamista biisistä..  :D

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.