Väärin vaiko eikö?

Aloittaja virtahepo, lokakuu 31, 2003, 10:13:39

« edellinen - seuraava »

KatjaRock

mie nyt kiillotan sädekehääni ja ilmotan etten netistä kisko mittään musiikkia. videoita olen kattonu mutta ihan virallisilta kotisivuilta.
Time goes on, I wont.

Wirtabiuha

en mäkään imuta... kunhan puolustelen asiaa  ;D Kun mun koneessa ei ole kajareita, byää... Niin en viiti hakea biisejä ja polttaa levylle ilman että kuulen niitö... Muuten kyllä.. ;) nooei...  ;D
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

*tuuli

en mäkään oikeastaan imuroi ollenkaan. ei ole tarvis kun levyjä - ainakin vielä - saa kaupastakin.

Tähän tekijänoikeuslaki -juttuun voisi ottaa ihan käytännön esimerkin asiaa edistämään.

Ostan kaupasta vasta julkaistun CD-levyn, koska olen kuullut sen olevan hyvä. Kaverini pitää kyseisestä artistista myös muttei hänellä ole varaa ostaa CD:tä kaupasta, koska hän on köyhä. Kuuneltuani CD:n, päätän kopioida sen sisällön tyhjälle CD:lle ja antaa sen kaverilleni, jotta hänkin voisi nauttia musiikista. Olen siis hyvä kaveri.

Jos oltaisiin Yhdysvalloissa, minulla olisi varmasti 2.000.000 $ sakot tästä toiminnasta ja varkaan maine. En kyllä ymmärrä eettisiä perusteita tälle. Miksi kaverini ei saisi hyötyä minun kaupasta ostamastani musiikista? Pitäisikö kaikkien ostaa se sama 20E CD, jotta levy-yhtiö saisi osansa? Onko tästä mitään suoraa haittaa yhdellekään taholle? Eikö siinä olisi kuitenkin hieman suurempi ero jos aseen kanssa menisin putsaamaan levykaupan, kuin kopioisin tuotteen? Levy-yhtiöt eivät vain hahmota eroa näiden kahden asian välillä.

*tuuli

Mäkin poltan cd:itä... mutta musta on aina hienompaa 'ei poltettu' cd kun se on kuitenkin alkuperäinen ja siinä on yleensä kaikki lyriikat sun muut.  :) ei siinä polttamisessa [periaatteessa] ole mitään väärää. Kuitenkin vielä on niitäkin ihmisiä jotka ostvat cd:itä, eivät polta niitä.  

Ronjaronjanen

Mutta elääkö muusikot sitten pelkillä keikkatuloilla jos kukaan ei osta niiden levyjä?

virtahepo

Ei nyt yksi poltettu ja ostamatta jätetty levy ketään haittaa, mutta jos kaikki tekee sillä tavalla,niin se haittaa jo. Rajan pitää mennä kuitenkin jossain.

jouhu

Kyllä, kyllä...
Enpä osaa kommentoida paremmin..

Muusikon ammatti on vähän niinkuin taiteilijankin. Tuskin kukaan ryhtyy muusikoksi saadakseen kymmenen milliä rahaa! Palkinto on ennemminkin saada toteuttaa itseään ja esiintyä.

Ronskuu

Mutta jos ei mistään tipu rahaa, niin itsensä toteuttaminen ja esiintyminen voi tulla aika hankalaksi.

*tuuli

Muusikolla voi olla toinenkin ammatti, kun muusikot hyvin tietävät että näinkin ( levyt eivät myy kun ihmiset polttavat niitä ) voi käydä.

Lerppa

Tosi monella muusikolla on tosiaan toinenkin ammatti, mistäs pahaa siinä :)

*tuuli muuten... onko sulla täällä rekisteröityä nimeä? mikset käytä? :)
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

*tuuli

Lerppa--> on mulla vaikka kuinka monta rekisteröityä ( prkl kun on vaikea sana kirjoittaa! ) mutta kun tää meidän kone ei suostu päästämään mua sisälle yhdelläkään rekisteröidyllä nimellä. :( paska juttu. Kun kuitenki tulee käytyä täällä ainaki kerran päivässä.

jouhu

kyllä se varmaan on, että muusikolla on pari muuta ammattii, kuin itse muusikon ammattii.... ::)

Lerppa

*tuuli ---> Onko se niin että sä et pysy nimelläs täällä sisällä, vai etkö ollenkaan voi edes rekisteröityä?
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.