Vastaa edellisen kysymyksiin verse 3

Aloittaja Lerppa, elokuu 18, 2004, 07:01:56

« edellinen - seuraava »

emmi

no siis hööm, mun mielestä jos ihminen on täysin vihannes yms ja sen elämä on sellasta että se makaa letkuissa niin että se ei tiedä ulkomaailmasta mitään, eli perjaatteessa se on kuollut mutta elimet vielä toimii niitten letkujen ansiosta niin mun mielestä sillon siinä ei ole mitään järkeä pitää sitä enää hengissä eli sillon mun mielestä se pitäs niinkun päästää hengestään.
Tiedän yhden tällaisen vähän samantapasen tapauksen. Se on meijän mummo joka on vanhainkodissa. Mutta se hädintuskin kuulee mitään, se on kuin luuranko, se ei tunne ketään se ei tiedä ulkomaailmasta mitään, se makaa vaan sängyssä mutta ilman mitään laitteita/letkuja. Kaikkien meijän mielestä olis paras että se pääsisi ns kärsimyksistään koska eihän tollasella elämällä ole mitään järkeä. sukulaisetkin käy sitä ehkä kerran pari vuodessa kattomassa sielä ja ihan turhaan koska se ei tunne enää ketään. Mutta se vaan pinnistelee sielä, sydän jaksaa vaan pumpata täydellä teholla.
Mitä mieltä seuraava on tästä meijän tapauksesta?
älä tunnusta jos sattuu

Lerppa

*välikomm.*
 'onko eutanasia eli kuoleman jouduttaminen mielestäsi oikeutettua?'

Ettei vaan olis Merin laatima kysymys? ;D ;D
Sillä tuntuu olevan hirveä hinku keskustella siitä, että onko oikein lykätä kuolemaa pillereillä..
*/välikomm.*

Vaikea tapaus sinänsä. Jos itse olisin tuossa tilassa, kuolisin kai mielummin. Eihän tuo ole enää elämää...
Mutta koska ei voi tietää mitä mummo itse haluaisi, jos hän ei kerran pysty sitä ilmaisemaan (?), niin aika paha lähteä mitään sanomaan. Voihan olla että mummo tahtoo vielä elää ja ajatella muutaman asian loppuun ennen kuolemaa. Tai sitten hyö vaan odottelee että sydän lopettaa jaksamasta... Tietäis vaan. :S

Onko kuolemanrangaistus oikein missään tapauksessa?
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

[tuuli]

Meillä oli just toi kuolemantuomio juttu uskonnossa. Me katottiin yks ohjelma ( dokumentti? ) Ja siinä kerrottiin pojasta joka murhasi jonkun kauppiaan, koska halus tietää miltä ihmisen murhaaminen tuntui. Sit se murhasi äitinsä ja isäpuolensa. Muistaakseni se teki molemmat murhat joskus 16 vuotiaana. 6 kuukauden kuluttua se jäi teoistaan kiinni, ja ruettiin keskustelemaan, pitäisikö sille antaa kuoleman tuomio, vai ei. No, se sille kuitenki määrättiin se kuolemantuomio.

Jos ajatellaan periaatteella, niin esimerkiks murhaajalle kuoleman tuomio ei ole rangaistus, pikemminki helpotus. -> se joutuis lusimaan 90 vuotta vankilassa ( paitsi Suomessa kaiketi 12 vuotta ) neljän seinän sisällä ja kaikki vihais sitä. Mutta kun se päästetään hengiltä, niin kaikki murheet katoaa.
Mutta musta ei ole oikein antaa kuoleman tuomiota, vaikka henkilö itse olisi murhannut. Ei tapahtunut sillä katoa, jos aiheuttaja kuolee. Pitäis auttaa! Suomessahan toi elinkautinen on aika lyhyt, mutta vangit saavat hoitoa.

aarrgghh.. liian monimutkasta...

SAMA
allekirjoittanut

Wirtabiuha

*pikkiriikkinen välikommentti Lerpalle*
...Sehän se mulle eeteetä opettaa, toki toki. Go Meri Go!

Musta se on väärin, ehdottomasti. Onhan se toki niinkin että vituttaa varmasti poliiseja kun ne joutuu ottamaan samoja kavereita kiinni kerta toisensa jälkeen, ja vankiloiden ylläpitäminen maksaa. Tapetaan kaikki, tulee yhteiskunnalle halvemmaksi.

Miksi kuolemantuomion saaneen yksilön neula desinfioidaan ennen ruiskeen antamista?
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

puska

Kaippa se on vain joku muodollisuus, millä yritetään osoittaa tuomitulle että "kyllä sinäkin ihminen olet". Naurettavaa sinäänsä, kun seuraavalla hetkellä otetaan henki pois. Pientä kunnioituksen osoittamista kait se on, luulisin:D (Se Jätkällä olisi tähän varmaan hyvä vastaus korvan takana).

Milloin olet viimeksi nähny alastoman ihmisen (itseäsi, eikä lehtiä, eikä televisiota ymymym. ei lasketa)?

(on mullakin kysymykset...)
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

adalmiina

tohon kuolemantuomiojuttuun vielä:mikä oikeus "pyövelillä" on viedä henki kuolemaan tuomitulta,eikös ihmisen tappaminen oo aina syntiä,oli tapettava paha tai ei.eli jos multa kysytään,oon edelleen sitä mieltä että kellään ei oo oikeutta viedä toisen henkeä.

alaston ihminen.... viime tiistaina.
paras vuodenaika?

emmi

en osaa parasta sanoo mutta varmaankin kesä ja talvi.

katoitko eilen hohdon? mitä mieltä siitä?
älä tunnusta jos sattuu

jouhu

Hohdosta katoin n. puolet. Alko väsyttää, kun tuntu aikas tylsältä ja niitä kirkuvia äänitehosteita ei kestänyt, joten menin nukkumaan...

Mitäs sitten, kun ihmisiä ei enää ole..?

Wirtabiuha

Kauneus.

Katoitko 4popin? Mä en ehtiny nähä sitä ja nyt sylettää, nojoo, näin tonyn livenä mut kuitenkin..
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

Maikki.

Katoin sen ja näin ihan varmasti ainkin handen sielä :)
[eikös siitä tule uusinta?]

kattoikos seuraava?
'.. I'm sorry for what I did ..' <3

[tuuli]

EIIII!!! Mä unohin katsoo sen... voi vittu saatana nyt vituttaa...!!

no onko kivaa?
allekirjoittanut

Lerppa

No ei ole koska miekin unohdin! :P
Vaikka muuten on kyllä kivaa. - Kelläpä ei olis Finntrollia kuunnellessa. ;D

Miksi niin?
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

emmi

*välikom*
mä muistin kattoo ton 4popin. En kyllä nähnyt wirtistä,handea enkä punaista vaikka kuinka yritin tiirailla :/ :)
Toni oli kyllä niin ihana ja laulokin niin hyvin<3
*/välikom*

miksi niin? niin miten? :) no siksi kun se vaan nyt on niin :)

Tuleeko joulu jos jouluna ei ole lunta?
-mun mielestä ei tule!
älä tunnusta jos sattuu

punainen

Lumiko sen estäisi?

välikom* ei ny hirveesti missanu vaikkei 4poppia nähny, paitsi Tonin laulun tietty...Kaikki parhaat palat oli tietty poikkastu pois kuten arvelinkin:P Ei näkyny mm. mun "hienoa" plagaattia.. :'(

Jos saisit Apulannan päiväksi käyttöön niin mitä tekisit? ;D

Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

mustapiste

JOS SAISIN. Vois jos saisinkin...  ::) Nimmarit ekaks ja vaikka mitä. Juttelemista tietty. Sitte haluisin et poikien kans soitettais jotain ja saisin laulaa.

Jos Apulannan pojat tulisivat kotiovellesi mitä tekisit?
olen eksynyt tähän maailmaan joka ei ole maailma

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.