Helvetti,taivas vai jokin muu?

Aloittaja amouria, toukokuu 03, 2004, 11:09:01

« edellinen - seuraava »

amouria

Paljon sitä on itsekin tätä asiaa mietiskellyt elämänsä aikana.Pienestä pitäen ajatellut ,että tietenkin taivas olisi se ihanan otollinen paikka jonne päästä kun aika jättää.Mutta entä jos taivasta ei olekaan olemassa ,mitä sitten tapahtuu?
Tai helvettiä?Ihmisiä pelotellaan hirveästi juuri kaikenlaisilla uhkakuvilla varsinkin helvetistä.Ja taivaaseenkin pääsee vain ja jos on tietynlainen ihminen.Tästä tulikin mieleeni eräs kerta monta vuotta sitten ,kun juttelin äitini kanssa näistä hengellisistä asioista ja puhe tuli taivaasta,niin äitini sanoi,että taivaaseen pääsee vain sellaiset ihmiset,joitten älykkyys osamäärä ylittää tietyn rajan.   ::)Ja se oli aika korkea luku,jonka harvat pystyvät ylittämään.Taitaa sitten ainakin meikälaisen kohdalla pysyä nuo "taivaan portit" kiinni,jos se noin tarkaks on menny tuokin homma. :)Ehkä siinä tietenkin jotain perää voipi olla jos kerta "Jumala" näin on itse sanonut.Heh!Ehkä pitäisi ottaa sellanen asenne,että murehtii vasta sitten kun on siihen aihetta,vai mitä ootte mieltä?Sanokaas vielä,että minkälaiseen paikkaan te uskotte pääsevänne kun kuolema teidät noutaa?Itse haluan uskoa, että pääsisin sellaseen paikkaan missä olisi ihanan rauhallista.Mitään ikävää ei siellä paikas tunnettas.Hyvä olo olisi koko ajan ja rakkaus kukoistaisi kaikkialla. :)
"Love would set you free"

Klaara-Mielikki

No mää luulen,että mun ruhoni maatuu maaksi ja silleen,mutta mun läheiseni ja lapseni ja lapsenlapseni ja mahdollisesti jopa lapsenlapsenlapset muistelee mua lämmöllä. Ei mua tommoset taivas ja helvetti asiat kauheesti mietitytä. Kenties lähinnä siksi,että mä olen ateisti ja en silleen usko taivaaseen enkä helvettiin. Mä uskon ihan tähän päivään ja tuiki tavallisiin juttuihin  ;D

Tuosta älykkyydestä voidaan olla montaa mieltä. Suurimmalla osalla on se normaali 100 % älliä. Jos sinne taivaaseen pääsis vaan jotkut nerot ja sairaan korkean älykkyyden omaavaa jengiä,siellä ei ois varmaan kuin Einstein ja muutama muu. Jos asiaa miettii siltä kannalta,että sinne pääsee kuka vaan (koska kristinuskossahan on tuo anteeksianto),niin kyllä sinne pääsee meistä jokainen,jos vaan haluaa. Tuskin sinne on pakko mennä,jos ei halua  ::)

amouria

Niinpä.Se jää vain nähtäväksi,että mihin sitä joutuupi kun aika koittaa.

jouhu

Itse olen toivonut, että pääsisin tuonne taivaaseen, mutta jos sitä sellaista ei olisi, niin joku muu vastaava paikka jossa on rakkautta ja rauhaa.

puska

Taivaaseen ei pääse vain tietynlainen ihminen. Taivaaseen pääsee ihan minkälainen ihminen vain jos vain itse sitä haluaa, ja ymmärtää mistä uskossa on kyse.
Nykyään on kamalasti pappeja, jotka eivät enää edes saarnaa Raamatun opettamalla tavalla. Minusta se on väärin, tälläiset papit pitäisi potkaista ulos mielestäni virastaan. He johtavat ihmisiä harhaan, omilla päästä repäistyillä opeillaan. Ja kun toinen opettaa toista ja toinen toista, niin ihmisten on vaikeaa pysyä mukana. Kannattaa itse tutkia tuota Suurta Kirjaa, jos haluaa tietää mikä on totuus. Tai totuus ja totuus. Kenen mielestä on ja kenen ei.
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

[tuuli]

Mä oon aina kuvitellut että taivaaseen pääsee semmoset kiltit ;D tai siis semmoset jotka ei ole tehnyt mitään pahaa toiselle... tai jotain semmosta mulle on uskonnon tunneilla viimesen kahdeksan vuoden ( ?? ) aikana sepostettu
allekirjoittanut

Lerppa

Mie en usko taivaaseen, sen paremmin kuin helvettiinkään. Vaan uskon että kuoltuaan ihminen pääsee seuraavalle "tasolle". Toisin sanoen elämä on koulu ;)
Papit ärsyttää mua hirveästi! Ootteko lukeneet historiaa? -voi helvetti niitä....  :-/ ..tai eihän ne kaikki sellasia ole..
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

Silti_Onnellinen

missä taivas on? missä jumala on?..  ;D
tänne on tullu kauheesti uusia ihmisiä....iik...miten mä oonkaan ollu näin kauan täältä poissa...
mitäs täällä on viime aikoina tapahtunu?
Oon limainen ja suomuinen..
Ja mun olo on VÄKIVALTAINEN..., mutta silti varmaan Onnellinen... Niin ihanasti itsetuhoinen ja suloinen...

Lerppa

...näin suoraan sanoen Ei Mitään 8)
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

[tuuli]

Lainaamissä taivas on? missä jumala on?..  ;D
tänne on tullu kauheesti uusia ihmisiä....iik...miten mä oonkaan ollu näin kauan täältä poissa...
mitäs täällä on viime aikoina tapahtunu?

ei kai tänne ketään pahemmin ole uusia tullut???! tai sitten olen itsekin ollut niin paljon muualla :P

MAALAISJÄRKI sanoo; taivas on tuolla YLHÄÄLLÄ ;D
allekirjoittanut

Silti_Onnellinen

en muista ainakaan Tappajaa, amouria tai Klaara-Mielikkiä...olikohan niitä muitakin?...  ;D
ei siis mitään suurempia räjähdyksiä ja pamahduksia  :)
niin siellä ylhäällä se taivas taitaa olla..jumalasta en kylläkään oo niin varma  ::)
Oon limainen ja suomuinen..
Ja mun olo on VÄKIVALTAINEN..., mutta silti varmaan Onnellinen... Niin ihanasti itsetuhoinen ja suloinen...

[tuuli]

jumala nyt onki semmonen ihan ihme örve... se on millon missäkin.  ;)

maalaisjärjellä pääsee jo pitkälle!
allekirjoittanut

Hande^ ei pysty kirjautuu

Mä en usko Kristinuskon määrittelemään taivaaseen, vaan johonkin parempaan paikkaan. Siel ois ikuinen rauha, eikä mitään kipuu tai pahuutta. Sit kaikki sun sukulaiset, ystävät ja tutut, ketkä on kuollu sua ennen on kans siel... Mä iten HALUUN uskoo tähän, mut mistä sitä sit loppujen lopuks tietää mihin me mennään... Synnytäänkö uusiks vai jäädäänkö vaan maan pölyks..?

punainen

Mä elän sillai et tää elämä on se taivas ja samalla se helvetti.Mä todellakin uskon (ja toivon) et kuoleman jälkeen on jotain,eihän muuten tällä elämällä olisi mitään merkitystä ::)Mä luulen et tää elämä on osa vain jotain valtavan suurempaa kokonaisuutta mitä me ei voida vielä käsittää.Mä toivon ainakin et kuoleman jälkeen näkisin kaikki rakkaat pois menneet ihmiset.Täähän on sama kun alkaisi miettimään elämän tarkoitusta.Ei voi meikä tietää.Täytyy vaan ottaa kaikki hyvä irti tästä elämästä.

Onhan se ollut kyllä mielenkiintoista ja toisaalta varmaan pelottavaa jos kokisi kuoleman portit.Kun näillä porteilla käyneet ovat kertoneet mitä näkivät ennen kuin heidät kiskaistiin takaisin elävien kirjoihin tähän elämään.
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

[tuuli]

LainaaMä en usko Kristinuskon määrittelemään taivaaseen, vaan johonkin parempaan paikkaan. Siel ois ikuinen rauha, eikä mitään kipuu tai pahuutta. Sit kaikki sun sukulaiset, ystävät ja tutut, ketkä on kuollu sua ennen on kans siel... Mä iten HALUUN uskoo tähän, mut mistä sitä sit loppujen lopuks tietää mihin me mennään... Synnytäänkö uusiks vai jäädäänkö vaan maan pölyks..?

entäpä jos tuo paikka johon sä uskot, onki just taivas?
allekirjoittanut

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.