anarkia

Aloittaja nancy spungen, heinäkuu 20, 2004, 01:39:38

« edellinen - seuraava »

punainen

niin olisi hyvä jos joku osasisi valaista mikä sitten on "oikeaa" anarkiaa.Jossakin luonnetestissä mulle sanottiin että olisin sisäinen anarkisti,kyllä minä sen hyvin allekirjoitan,vaikka pohdituttaa mitä se anarkia sitten onkaan ::)
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

Nuoret saattavat saada teini-iän identiteettikriisiinsä helpotusta siitä, että he kuuluvat johonkin ryhmittymään. Erilaisten vähemmistöryhmien suosio perustuu nimittäin juuri siihen, että he esittävät vaikeatkin yhteiskunnalliset asiat hyvin yksiselitteisesti ja tarjoavat loogisen ratkaisun ongelmiin. Useimmilla ihmisillä kysymyksessä on vain yksiselitteisesti kapinointi jotain suurempaa auktoriteettia vastaan, mutta toisilla kysymyksessä saattaa olla tiedonjano yhteiskunnan toiminnasta. Yhtä kaikki vähemmistöryhmät pysyvät vähemmistöinä, kun niiden jäsenet saavat holistisempaa tietoa yhteiskunnan rakenteista ja ihmisten välisistä suhteista.

Tuo kannattaisi lisätä kasvatusoppaisiin, ellei se siellä jo ole.

puska

Se Jätkän kommentit on aina kuin suoraan jostain oppikirjasta. Viisas mies.
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

hande^

Ettei vaan nimeenomaan just ois suoraan oppikirjasta? :D
Multa lähtee järki, vaikkei sitä ollutkaan

Tai sitten oppikirjat on koottu minun puheistani. :D
Jonkunhan nekin on täytynyt kirjoittaa.

mirka

Kai jokainen on joskus yksin
Jätettynä itsekseen
Muta onnetarten lempi lapset
Sen kaiken itse valitsee

hande^

Niin on! *nostaa hattua SeJätkälle*

punainen

Mihnä kans! :D Hei relaaksä koskaan kun jaksat aatella ja kirjotella noin asiallisesti ja syvällisesti?
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

Ei fiksusti asioista ajatteleminen ole yhtään sen kuormittavampaa kuin lyhytnäköisesti ajatteleminen. Oikeastaan jos mietitään seurausten perusteella niin paljon vähemmällä pääsee kun miettii asioita etukäteen.

Kysymys on vain harjaannuksesta. Esimerkiksi minä saatan pystyä antamaan ääriliikkeistä tai nuorisopsykologian alueelta vastauksen kuin apteekin hyllyltä, koska olen lukenut siitä niin paljon.

Muuten tuli tuosta anarkiasta mieleen politiikka. Olen viimeaikoina käynyt muutamia väittelyitä netissä porvareiden kanssa yhteiskuntafilosofiasta, joten jos tämän aiheen laatijaa tai muita kiinnostaa, käykääpä katsomassa www.porvari.com keskustelupalstaa. Nimimerkki "Toge".

Wirtabiuha

Lukemalla saa kaiken. Mitä sitä käytännön kokemuksella hei?
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

puska

Minä olen ainakin ihan tyytyväinen tähän omaan yleissivistyksen määrääni. Olen onnellinen ilman suuria viisaita aivojakin. Elämässä on mielestäni tärkeämpiäkin asioita kuin opiskella päänsä täyteen ja unohtaa tunteet ja sydämen ääni.
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

Olen eri mieltä, puska. Minusta kaikki tieto ja opiskelu on aina hyväksi ihmiselle niin kauan, kun oppimisen takia ei riskeerata muita elämänalueita. Esimerkiksi paljon kirjallisuutta lukevalle ihmiselle kehittyy ajan kuluessa huomattavasti suurempi sanavarasto, mikä auttaa häntä ilmaisemaan itseään paremmin. Samalla tietämys eri asioista karttuu ja "mututieto" häviää.

Minulla on ysin keskiarvo ja tiedän aika paljon asioita politiikasta ja psykologiasta. Kuitenkin pidän itseäni varsin romanttisena ihmisenä (uskokaa tai älkää...). Järki ei syrjäytä tunteita.

hande^

"romanttisena ihmisenä" :D Anteeksi, mutta mä repesin, ku luin tuon. Mutta onhan se täysin mahdollista. ;) Eihän sitä mun mielestä voi koskaan "ylilukea" itseään.

Silti_Onnellinen

siis on kauheeta ajatella et jos ihminen on "hikke", niin se ei voi olla tosi "romanttinen" ja tunteellinen ja herkkä jne. siis hei...! ajatteleeks joku tosiaan niin?

mut täällä puhuttiin kain anarkiasta?
mä koen olevani ulkoisesti aikalailla anarkisti...mut se mitä pään sisällä liikkuu on välillä kaikkea muuta. Eli siis en ole oikeasti ja aidosti anarkiaa kannattava immeinen.
Siis tietysti joiltakin osin mielipiteeni asioista voivat olla aika anarkistisia, mutta kutakuinkin rauhan omaisissa merkeissä ja sehän on aika ristiriitaista... eikö?

sanokaa nyt jotain...anarkiasta.
Oon limainen ja suomuinen..
Ja mun olo on VÄKIVALTAINEN..., mutta silti varmaan Onnellinen... Niin ihanasti itsetuhoinen ja suloinen...

hande^

Lainaasiis on kauheeta ajatella et jos ihminen on "hikke", niin se ei voi olla tosi "romanttinen" ja tunteellinen ja herkkä jne. siis hei...! ajatteleeks joku tosiaan niin?

En mä tuota tarkottanu. Anteeksi SeJätkälle, jos luokkasin sua sillä vahingossa. ;)

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.