Mistäpäin olette ikäsiä ja mitä teette?

Aloittaja Tero, joulukuu 01, 2003, 03:15:06

« edellinen - seuraava »

[tuuli]

LainaaNO MIE KATON JOKA PÄIVÄ SALKKARIT OON KOUKUSSA EIKÄ SE TEE MINUSTA KYLLÄ TYHMÄÄ.

Mutta. Se Jätkä, puolustusvoimat. Ilmeisesti et ole vielä asepalvelusta suorittanu? Minusta ei ole mitenkään fiksusti ajateltua, että pari tuntia kestävissä kovapanosammunnoissa ammutaan puolella miljoonolla markalla kranaatteeja. Siis ihan perus varusmiehet. En edes halua ajatella sitä raha määrää mikä lentää taivaalle. Rahahan täällä kaiken ratkoo. Sekin minua ihmetyttää, että puolustusvoimat käyttää vanhoja kuorma-autoja, jotka syö 100 litraa bensaa sataselle :D ETTÄ OOKOO. Ja miksei  upseerikerhon viinoissa ole alkoholiveroa?

En saanu tosta sinun kirjotuksesta selvää, vastustatko sitä että armeijassa ammutaan miljoonia taivaaseen, vai kannatatko sitä.. MUTTA, sanonpa nyt oman mielipiteeni.  :) Eli minusta on hyvä, että Suomalaisia laiskimuksia harjoitetaan aseenkäytössä yms yms ( mitä siellä armeijassa nyt ikinä tapahtuukaan ) koska he saattavat vielä joskus pelastaa meidän maamme! Sen takia täytyy tehdä uhrauksia. Kaikki rahat menevät siis hyvään tarkoitukseen, meidän suomalaisten kannalta. Peace!
allekirjoittanut

KatjaRock

Lainaa

En saanu tosta sinun kirjotuksesta selvää, vastustatko sitä että armeijassa ammutaan miljoonia taivaaseen, vai kannatatko sitä.. MUTTA, sanonpa nyt oman mielipiteeni.  :) Eli minusta on hyvä, että Suomalaisia laiskimuksia harjoitetaan aseenkäytössä yms yms ( mitä siellä armeijassa nyt ikinä tapahtuukaan ) koska he saattavat vielä joskus pelastaa meidän maamme! Sen takia täytyy tehdä uhrauksia. Kaikki rahat menevät siis hyvään tarkoitukseen, meidän suomalaisten kannalta. Peace!

Olen rahan tuhlaamista vastaan, en siis kannata sitä että rahoja poltetaan pommien muodossa :)  Ja olen sitä mieltä, että maat pittää pelastaa jollaki muulla keinolla ko sotimalla. Peace, todellaki :)

Se Jätkä.
Heh, pittää todeta tässä että minusta on huvittavaa että me ollaan melkein kaikesta eri mieltä :) Lieneeköhän se sieltä puolelta joku periaatekysymys.

Mutta. Raha merkitsee kyllä eniten tässä maailmassa. Full Metal Jacket on vanha leffa mutta näyttää kyllä seki yhden puolen armeijasta.. Se ei sovi kaikille ja on omituista olettaa sen olevan ainoa hyväksyttävä vaihtoehto palvella maata. Siviilipalvelushan on rangasituksen omainen vaihtoehto eikä siitä saa edes lisäpisteitä kouluihin hakiessa.

Teknologia on tätä päivää ja jos sen avulla ns. voittaa sotia (ei sodassa ole voittajaa) niin sitte voittaa. Mitä väliä niillä keinoilla on ko ihmisiä ja kokonaisia kansoja kuolee kuitenki?

NATOt ja muut, en niiistä paljoakaan tiedä. En siis niistä ole oikein mitään mieltä. Mutta sitä mieltä olen, että Suomessa olis tärkeämpiäki rahareikiä ko puolustusvoimien pommien paukutteluharjoitukset.
Time goes on, I wont.

[tuuli]

mut eihän sota johdu siitä että ihmiset ei osaa keskustella. sota on muuten vain ihmisten omaa saamattomuutta ja ahneutta, tai sitten siihen on omat kulttuurelliset tai uskonnolliset syynsä. mutta kyllä mää hartaasti uskon, että jos MINÄ ja ME osataan keskustella, niin kyllä ne kaikki maailman suuret pomotki osaa, ei me olla kuiteskaan niin paljo parempia kuin ne.  ;)
allekirjoittanut

KatjaRock

Lainaamut eihän sota johdu siitä että ihmiset ei osaa keskustella. sota on muuten vain ihmisten omaa saamattomuutta ja ahneutta, tai sitten siihen on omat kulttuurelliset tai uskonnolliset syynsä. mutta kyllä mää hartaasti uskon, että jos MINÄ ja ME osataan keskustella, niin kyllä ne kaikki maailman suuret pomotki osaa, ei me olla kuiteskaan niin paljo parempia kuin ne.  ;)

Rahasta ja vallastahan ne sodat lähtee. :( tyhmiä ne.
Time goes on, I wont.

Vallasta hyvinkin, rahasta nyt ei niinkään. Mikä on esimerkiksi irakilaisten militanttien motiivi? Tai tsetseenien? Kuka tekee oikein ja kuka väärin? Milloin on oikeus tappaa toinen?

Onhan se nyt eri asia menenkö muuten vaan kaupungille testaamaan sihtiä ohikulkijoihin, vai onko toiminnalla jokin tarkoitus. Laista ei voida puhua sotatilassa olevassa maassa. Kapinalliset, kuten koalitio heitä kutsuu, eivät riko mitään yleisesti hyväksyttyä lakia. Yhdysvallat haluaa omien poliittisten tavoitteidensa takia Irakiin mahdollisimman pikaisesti rauhan. "Demokratia" tarkoittaa käytännössä koalitiomyönteisten hallitsijoiden määräysvaltaa. Ihmisoikeuksia loukataan miehittäjien taholta jatkuvasti.

Mediassa voidaan sanoa aivan mitä tahansa. Todellisuus on kuitenkin se, että elämä ja politiikka on jatkuvaa kilpailua toisia vastaan. USA ei ole meidän puolella eivätkä yritykset ajattele kuin omaa tuottoaan. Kansainvälistyminen ajaa lopulta kuitenkin dualistista linjaa, joka johtaa kahden eri maailman syntyyn. Toisella puolella ovat voittajat, joiden määrä vähenee jatkuvasti. Häviäjiä ovat jo nykyisellään kehitysmaat, joiden talous on asetettu tuottamaan yksipuolisesti yhtä alkutuotannon hyödykettä pilkkahintaan emävaltiolle. Emävaltio harjoittaa kolonialismia, kuten USA Irakissa. Mieti nyt. Ei Saddam ollut voimakas, ei hänellä ollut joukkotuhoaseita. Hän ei vain ollut suostunut avaamaan öljyhanojaan Yhdysvalloille. Sen takia Irakiin hyökättiin.

Terroristeiksi voidaan nimetä aivan mikä hyvänsä taho. Useimmiten se kuitenkin määritellään "henkilö tai valtio joka vastustaa USA:ta". Onneksi meillä on hyvät kauppasuhteet Atlantin taakse. Terveisin Terroristi.

emmi

niin, mitenkähän tää kaikki taas liittyykään aiheeseen ystäväiseni ;)  :P
älä tunnusta jos sattuu

[tuuli]

ne väittelee siitä onko sodat oikein vai väärin, kiittäkää minua.
allekirjoittanut

KatjaRock

Lainaane väittelee siitä onko sodat oikein vai väärin, kiittäkää minua.

Hehe, emmie jaksa väitellä mistään terroristeista koska ne on tyhmiä ja siviilejä loukkaantuu, samoin kaikissa sodissa.

Asia minun puolesta loppuun käsitelty... en silti ole muuttanu mieltäni ;)
Time goes on, I wont.

dai_19xx

Juu minäpä olen Porista varmaan ainoakin ja täytän juuri 15. Opiskelen peruskoulun 8 luokkaa
You are fuckin emo!

blind_eye

tiedän, että minulla ei ole sitä loputonta sananvaltaa

Tokya

jeph, olen nurmijärveltä 13 vuotias tytsy. tällä hetkellä kesälomailen mutta ens syksynä olen menossa kasille :P

Sari

Pitää varmaan myös vastata tähän.

No olen 17 vuotias tyttö täältä kaukaa, keskeltä ei-mitään. Toisinsanottuna Kurikasta. Ja opiskelen Kurikan lukiossa. Kesäloman jälkeen meen lukion tokalle luokalle.

Reikaleipa

Jep, ehkä ihan hyvä esittäytyä tässä kun aivan uunituore jäsen olen. :p Eli moi! Mä oon Henkka, 15v Hyvinkääläinen poika joka lähtee nyt Riihimäen amikseen audio-visuaalisen viestinnän linjalle media-assistentiksi.

jouhu

Aaaa, tänne on löytäny uusia ihmisiä! :D Tervetuloo', tervetuloo! Hyvä, sillä täällä on ollu aika hiljasta...

pasi

perskele mähän en oo tähän vastannutkaan..heh

hei olen pasi! olen suomen tulevasta pääkaupungista lapualta.. täytän lokakuussa 26 ja pidän elokuvista :)

olen käynyt ammattikoulussa kokkipuolen, mutta nyt teen työkseni jotain aivan muuta... ja olen sinkku ;)

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.