Tabulatuureistaaa-

Aloittaja , tammikuu 24, 2006, 04:29:23

« edellinen - seuraava »

Miten tabulatuureja soitetaan?? Mä en kässää en sitte yhtään! jos on niinku vaikka tää ruhtinaat:
Intro 1.
(ilman säröä)
e|---------------------------------|
h|--7-------3-5-2---7-------8-7-5--|
G|----7-6-4-----------7-6-4--------|
D|---------------------------------|  x2
A|---------------------------------|
E|---------------------------------|
H|---------------------------------|
Niin mitä noi judet meinaa?
Noi E, H, G, D, A, E, H? ja mitä noi numerot tarkottaa? Entä noi katko viivat? Eihän ne voi olla mitään kieliä ku niitä on 7.. Sori ku kysyn tällästä mut en tiiä ketään ketä osais neuvoo mua.. :-[

Tokya

millekköhän mahdoit tabulatuurit katsoa? kitarassa siis kirjaimet tarkoittavat kieliä "e,a,d,g,h,e" ja katkoviivat ovat kieliä, numerot tarkoittavat mistä nauhalta painetaan, sitten ko. kieleltä näpytetään ja tadaa.

kitara tunnit on ihan cool hei ;)

Tepi84

Eikä välttämättä tartte mitää kitaratunteja ku on kamu kuka opettaa  ;) Se on opettanu mua soittaa bassoo ja kitaraa. Et siin on säästyny jokunen euro ;) Onneks.
Haza haza

Lerppa

Itse puolestani tutkin netistä kaikenlaisia soitto-oppaita ja opin sitä kautta teoriahässäköitä. Lopulta menin kyllä tunneillekin vuodeksi.

Tuossa sun antamassa esimerkissä on kyseessä 7-kielinen kitara, joten älä anna sen alimman kielen hämätä. :)
Tokya selittikin ihan hyvin, mutta hölisempä tässä lämpimikseni itsekin. :D
Tabulatuureissa kuvataan siis tavallaan kitaran kaulaa ylhäältä päin.

E|---------|
h|--7------|
G|----7-6-|
D|---------|
A|---------|
E|---------|

Tämä kohta soitetaan siis siten, että ensin soitat toiseksi ylintä kieltä (h:ta) nauhalta seitsemän, sen jälkeen G-kieltä nauhalta seitsemän ja samaa kieltä vielä nauhalta kuusi.

http://juhaa.propelli.cop.fi/yk/ <-- tuolla on muuten varsin päteviä harjotuksia ja [link=http://muusikoiden.net]muusikoiden.net[/link]istä löytyy paljon hyviä neuvoja keskustelu-alueelta. :)
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

Tokya

LainaaEikä välttämättä tartte mitää kitaratunteja ku on kamu kuka opettaa  ;) Se on opettanu mua soittaa bassoo ja kitaraa. Et siin on säästyny jokunen euro ;) Onneks.

offina täytyy sanoa, että käyn ilmaisilla tunneilla, seurakunnan kautta ;)
opettajana toimii oratorio nimisen hevibändin kitaristi (eivät ole vielä kovin tunnettuja)

Lerppa

Lainaaoffina täytyy sanoa, että käyn ilmaisilla tunneilla, seurakunnan kautta ;)
opettajana toimii oratorio nimisen hevibändin kitaristi (eivät ole vielä kovin tunnettuja)
Hah! Kätevää. :D Onko hyvää opetusta? Entä saako kysellä, että mitä soitatte? Kun eri tyypeillä on niin eri tavat ja biisit.

Tokya

Lainaa
Lainaaoffina täytyy sanoa, että käyn ilmaisilla tunneilla, seurakunnan kautta ;)
Hah! Kätevää. :D Onko hyvää opetusta? Entä saako kysellä, että mitä soitatte? Kun eri tyypeillä on niin eri tavat ja biisit.
Juu, opetus on mainiota, opettaja leppoisa ja huumorintajuinen. Soitetaan udein jotain hevi riffejä, tai sitä mitä itse halua, eli jos sanon tunnilla että eikö soitettas apulannan tämä ja tämä kappale, niin opettaja pyytää että tuon levyn ja katson netistä tabulatuureja, niin harjoitellaan sitten sitä n___n

emmi(Guest)

Mäkin oon joskus miettiny noita tabulatuureja että miten helvetissä niitä oikeen soitetaan mutta kas kas, nyt sekin selvisi ;)
Ketuttaa ihan suunnattomasti kun oon pitkään halunnut akustisen kitaran(näin aluks) ja opetella sillä soitteleen mutta eipä porukat oo sitä hankkinu mulle vaikka oon moneen kertaan pyytäny. Siispä ei oo päässy toteuttaan soittamis haavettaan  :(

Tokya

LainaaMäkin oon joskus miettiny noita tabulatuureja että miten helvetissä niitä oikeen soitetaan mutta kas kas, nyt sekin selvisi ;)
Ketuttaa ihan suunnattomasti kun oon pitkään halunnut akustisen kitaran(näin aluks) ja opetella sillä soitteleen mutta eipä porukat oo sitä hankkinu mulle vaikka oon moneen kertaan pyytäny. Siispä ei oo päässy toteuttaan soittamis haavettaan  :(
kyllähän sä semmosen vaikka omilla rahoillas ostat? mitä mä nyt olen kattonut niin ne pilipali merkit, maksaa tarjouksissa 60€ n_n

Lerppa

Lainaa
LainaaMäkin oon joskus miettiny noita tabulatuureja että miten helvetissä niitä oikeen soitetaan mutta kas kas, nyt sekin selvisi ;)
kyllähän sä semmosen vaikka omilla rahoillas ostat? mitä mä nyt olen kattonut niin ne pilipali merkit, maksaa tarjouksissa 60[ch8364] n_n
Ja käytettyjä - ei niin pilipaleja - saa samaan hintaan. Katsele ihmeessä. :) Itse ostin aikoinaan käytetyn Keltasesta Pörssistä..

emmi

Ongelmana on se että mä olen köyhä opiskelija eikä mulla oo minkäänlaisia tuloja. joten omaa rahaa ei ole. :/
Ehkä mä vielä saan noitten porukoitten päät kääntyyn ja saan sen kitaran. Vois yrittää lahjoo niitä jos sais vaikka synttärilahjaks :)
älä tunnusta jos sattuu

Painkiller

Niin kannattaa mieluummin ostaa käytetty kun semmonen ihan uusi joka on halvimmasta päästä. Mä ostin aikoinani sellasen halvan kitaran ja se on tosi surkee. Ei pysy vireessä juur ollenkaan. Onneks poikaystävä osti itelleen just oman akustisen kun muutettiin omaan kämppään niin voin sitä rämpytellä. Se makso 400e, on tosi hyvä kitara.

Tepi84

Mäki oon täs katellu akoustista. Vaihoin tos kesäl yhen jannun kans sähkiksen. On kuulemma tänä vuonna ostanu  :) Et aika uuden sain. Oon katellu muusikoi.netist akustisii. Ni siel on sellaset 125 yks akustinen. Tai 160. Et ei noi paljoo maksa :) Mut täytyy nyt kattoo. Ku ei sitä aina jaksa tol sähkiksel soitella ;)
Haza haza

Lerppa

Voisin vielä vähän jatkaa offia. :P
Ostin itse syksyllä uuden basson, Warwickin Rockbass Fortressin, uutena. :) Olin soitellut tuollaisella vanhalla romulla vuoden verran sitä ennen. Unelma väline kyllä! :) Ihan saakelin hyvä hintaluokassaan. (n. 600e)
Että kun tarpeeksi kauan tahkoaa tarpeeksi huonolla soittimella, niin kyllä siinä pikkuhiljaa alkaa nyppiä kun soitin rupeaa olla kehittymisen este. Eli ei mitään paskoja kannata hommailla kuitenkaan, vaikka melko halvalla saisi. ( Itse tosin sain tuon romun ilmaiseksi, joten mikäpä siinä. :D )

Tepi84

Niinpä. Ei sitä kannata ihan paskaa ostaa. Ja mul just toinen vaihtis ois basso. Tai sit jos ostais eka akustisen ja sit seuraavaks basson. Ois se sit siistimpää ku joskus taas aletaa nauhottelee et ois oikee basso  :D Mut saa nähä. Vaikka enpä o taas vähään aikaan skebaan koskenu  :-/ Et kait se pitäs taas vähän soitella täs joku päivä ja koittaa saada kamu lähtee meirän "styydiolle" soittelee :D
Haza haza

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.