Vapaa aihe

Aloittaja rautalintu, marraskuu 02, 2003, 01:52:24

« edellinen - seuraava »

*tuuli

eiks se oo periaatteessa sama... eräänlainen neulahan siinä ampumisjutussaki on... mua on ammuttu korvaan. *kuullostaa ihanalta*

jouhu

Niin..en tiiä... Mutta mun mielestä siinä neula lävistyksessä se haava parantuu nopeemmin ja reikä pysyy paremmin... kuin ammutussa. Kun eikös se ammuttu reikä mee aika helposti umpeen?

*tuuli

ei kai se umpeen mee jos siinä pitää korua. ei ainakaan mulla ole vielä mennyt, vaikka on reilusti yli puol vuotta ollut. neulalla kun tehdään, niin se sattuu kun se kestää pidempään...

Vilkku

Ei todellakaan kestä neulalla pidempään, sehän on ohi ihan sekunnissa kun se neula vaan menee läpi ja samantien pois.

APP (Association for Professional Pierces) vaatii jäseniään pidättäytymään täysin lävistyspistoolin käytöstä. Ehdottomasti kannattaa aina ottaa kaikki lävistykset neulalla ja asiansa osaavassa liikkeessä. Korvanlehdet voi lävistyttää ampumalla mutta mielummin ei niitäkään.
[ -You should see my scars- ]

KristalliEnkeli

...ja tuon lävistyskoneen käytön suhteen on myös semmoisiakin ongelmia, että sitä ei voida desinfioida kunnolla muovisten osiensa takia ja näin ollen bakteerit voivat mahdollisesti levitä asiakkaalta asiakkaalle
:: I don't care what you think
Unless it is about me ::

Lerppa

Oujee, eli kannattaa tehdä itse ;) Mä tökkäsin tossa just pari tuntia sitten toisesta korvasta parsinneulan läpi :P parin päivän sisällä laitan toisenkin, ei vaan ihan samaan aikaan viiti kun sitte sattuu molempiin samaan aikaan :)
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

*tuuli

mut se ei kestä edes sekunttia ku ammutaan.  ;)

puska

mutta eikös tuollaisessa ole aikamoinen tulehdusriski? ainakin pitää puhdistaa ERITTÄIN hyvin.
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

*tuuli

ups... no ei mulla oo ainakaan vielä tulehtunu... tai siis periaatteessa on mut ei pahasti.

Lerppa

puska, ai meinaatko että kun ite tekee? kaipa siinä on, mutta mä putsin sen 2 tai 3kertaa päivässä densinfiontiaineella, että tuskin sen pitäs tulehtua, ainakin ihmettelen jos tulehtuu! :)

Vilkku

Iih, desinfiointiaine on pahasta, se kuivattaa. Muutenkin suurin osa ongelmista tulee yleensä sellasesta ylihygieenisyydestä. Merisuolaliuos tekee hyvää eikä kuivata. Mut ite tekemää toki kannattaa varmasti putsailla vähän enemmän, siinä on kyllä tulehdusriski niin moninkertainen.
[ -You should see my scars- ]

KristalliEnkeli

hoitovinkki:
*Keitä vettä kattilassa kahvikupillisen verran.
*Kaada kiehunut vesi kahvalliseen kuppiin ja sekoita mukaan 1 tl merisuolaa.
*Hämmennä suola huolellisesti sekaan ja odota kunnes seos jäähtyy sen verran, että ihosi kestää veden kuumuuden.
*Aseta kuppi lävistyksen päälle siten että vesi/suolaseos lepää lävistystä vasten sitä koskettaen. Varo kaatamasta vettä ulos kupista. Haudo lävistystä seoksella kunnes vesi on jäähtynyt viileäksi.
*Poista kuppi ja puhdista haavasta mahdollisesti valunut mätä huolellisesti pois.
*Jätä sen jälkeen lävistys rauhaan.
*Voit toistaa hoidon 3 kertaa 24 tunnin sisällä. Jos ärsytys ei rauhoitu kahden vuorokauden sisällä, hae muuta apua.

- Haavaan EI ole hyvä laittaa mitään rasvoja haavaa tukkimaan. Rasvat myös estävät bakteereiden poistumisen haavasta.
- Desinfiointiainetta ei myöskään tarvitse käyttää, sillä limakalvot ärsyyntyvät tästä. (esim. nenäkoru)

(http://www.harness.fi/harness/lavistykset_index.htm)
:: I don't care what you think
Unless it is about me ::

Lerppa

jouhu

Eikös se oma tekemä satu ihan helvetisti?  :o Mä en kyllä uskaltais tehä itelleni koskaan lävistystä...
Kun toi tuuli sano joskus tuolla, että se neulalla tekemä lävistys kestäis pidempään ja sattuis kauheesti. Ei se kestä kuin sekunnin ja mitä kipuun tulee, niin mä en ainakaan tuntenu mitään.
Ja olen suunnitellut, että kävisin ottaa uuden lävistyksen tässä joskus...

Ronjaronjanen

Otitko sä kristallienkeli keskelle huulta sen huulikorun?

Mihin jouhu otat lävistyksen?

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.