Onx teillä hiekkaa?

Aloittaja zanna, marraskuu 10, 2002, 08:05:42

« edellinen - seuraava »

Kristalliprinsessa

Mä tykkään kans hetkestä, tosi tosi paljon! Hiekkaa on tullu kuunneltua niin paljon viime aikoina, et kuuntelin just  vaihteen vuoksi pitkästä aikaa plastikkiä ja varsikin maanantai biisiä. Se kyllä lähtee ja kovaa! Vaikka tuskinpa se nyt kaikkien suosikki on, onhan se vähän linjasta poikkeava.

Mut hiekasta vielä, et onhan se hyvä levy, vaikka kyllä mä vierastin aika paljon niitä disco komppeja ja "muita kummallisuuksia". Varsinkin aluksi se kuullosti tosi oudolta levyltä, mutta onhan ne uudet biisit yleensä vähän kummallisia aluksi. Paitsi jotkut biisit on sitte ihan loistavia, niin kuin esim. paska meininki! Se on ihan tajuton biisi, ihan mahtava, niinkun b-puolet yleensäkkin.

Pitää muuten sanoa vielä siitä "hullun lehmän varjossa" jutusta, et mä oon miettinyt kans sitä, ilman mitään järkeviä johtopäätöksiä. No, ehkä se vielä joku päivä selviää.
Mä tiedän suakin väsyttää mut kirja täytyy silti loppuun värittää

Silti_Onnellinen

niih. Paska meininki on aivan mahtava!!!!!!!!  ;D
Oon limainen ja suomuinen..
Ja mun olo on VÄKIVALTAINEN..., mutta silti varmaan Onnellinen... Niin ihanasti itsetuhoinen ja suloinen...

Kristalliprinsessa

Niinpä, paska meininki on ihan ykkönen. Se on vähän niin kuin ne alku aikojen loistavat biisit, mutta PALJON paremmin soitettuna ja laulettuna. Meitsi diggaa.
Ja sain äskön käsiini viivakoodit sinkun b-puolen vihollinen, ja se on kans aika hauska. Se ois huippu jos sen kuulis livenä!

-luay-

Mietin tuota juuri itsekin, häpeissäni tunnustan, etten vieläkään kyseistä levyä ole kerennyt hankkia...
Mutta kannattaa siis ostaa...?
En ole kuullut levyltä kun pari biisiä, mutta innolla odotan perjantaita, että pääsen levyn hakemaan... :)
Askeleet johtavat jonnekin, josta entisenä ei palaa...

salzaliini...

juu,kyllä se kannattaa hankkia. :) meizi diggailee!!

Kristalliprinsessa

Kannattaa ehdottomasti hankkia.Meitsi diggaa kans ja paljon. Onhan se tosin aika kummallinen apulanta levy, minun mielestäni, mutta kaikessa "kummallisuudessaan" todella hyvä.

-luay-

Kummallinen??
Kerro lisää...
En oo hirveesti kuullu analysointeja
kyseisestä levystä ja ois kiva kuulla...
Millä tavalla se eroaa aikasemmista...?

Kristalliprinsessa

No en mä oikeen osaa selittää, mut yritän kuiteski. Tälläsistä asioista on helpompi puhua kuin kirjottaa.
No siis ekaksi hiekka biisi, niin kyllähän se alku on aika outo. Se alkuhan vois olla mikä tahansa biisi mikä tulee radiosta, mut loppu sitte ei. Onneksi, muuten se kuulostaa ihan Apulannalta. Ja sitten koko levy, niin se kuulostaa, mun mielestä, sellaselta tosi "puhtaalta". Siis kun ennen on ollu ees vähän sellasta säröä ja jotenkin ne muut levyt on kuullostanu vähän sellasilta, tai siis siellä on , ehkä soitettu myös akustisesti, niin tää kuullostaa tosi sähköseltä. Tosi huonosti selitetty, en mä nyt oikeen saanu sanottua silleem niinku oisin tarkottanu. Niin ja mun mielestä Toni laulaa paljonpaljon paremmin entä ennen. Ja tosi monella eri tavalla. Sitä huutamista ei oo enää niin paljon, ja sekin on ehkä sellasta "laulettua huutamista". Siis tykkään mä siitä huutamisestakin, mun mielestä mitä kuuluu on aivan ykkös biisejä. Mutta ´vaihteeksi on kiva kuunnella myös oikeeta laulamista. No eihän Toni koko levyä laula silleen tosi kauniisti, mut ei se mun mielestä oo enää sellasta kapina rääkymistä.
Niin, tää oli mun mielipide, eikä se tullu mullekkaan ihan selväksi, joten ois kiva kuulla mitä muut ajattelee.

salzaliini...

munki miälestä toni laulaa nyt paremmin ku ennen!! ihana ääni. :)

mustavalkoinen

Joo, Hiekka on aika paljon erilainen kuin aiemmat levyt. Jätkät muuttuu jatkuvasti pikkaisen kerrallaan, samaten musiikki. Ei AL tänä päivänä enää mitään punkkia ole, enkä niin välttämättä haluaisikaan. Tietty kapinahenki on hyvä juttu ja musiikki hyvä kanava mielipiteidensä kertomiseen, mutta ehkä tuohon siirtymiseen punkista melodisempaan suuntaan on Wirtasella omat syynsä; Ei enää ole tarvetta/halua kapinoida, halu tehdä juuri sitä kauniimpaa ja melodisempaa musiikkia, kehittyminen muusikkona jne...

Kyllä mä diggasin levystä heti, kun sitä kuuntelin. Biisit 1-7 kuulostivat heti hyviltä, osa loistavilta. Lihaviihde muuttuu aina vain paremmaksi, kun sitä kuuntelee. Ja live -vetona aivan mieletön! Onttosydän on aika mitäänsanomaton biisi melodisesti, laulu on kyllä mahtavan kuuloista ( remmi kaulalla laulettu se "merkit ihollasi kertoo enemmän->" ). Tuo onttosydän -biisi on vain semmoinen sieluton. Kolmiolääke on ehkäpä ärsyttävin AL -biisi, mitä olen kuullut; Rasmus -tyylinen "aaaaaaaa" -vinkuminen tuo väkisin yök -reaktion. Hirveää kuunneltavaa. Muutoin biisi on ihan hyvä, mutta tuosta huokailusta tulee rasmus -tyyppinen bändi mieleen. Kertosäe on pirun hyvä, mutta tuo kertsin loppu "Auta mua, Kolmiolääke" -kohta, eiih... Hirveä.

Kokonaisuutena levy on hyvä, joskaan ei AL:n parhaimmistoa. Apiksen aiemmilla levyillä ei ole ollut biisiä, minkä olisin skipannut, mutta Hiekka levyllä on juuri nuo Onttosydän ja Kolmiolääke, jotka yleensä kelaan ohi.

Täytyy kuitenkin sanoa, että levyllä on joitakin ikiklassikoita: Jumala on kauneudessaan erittäin mahtipontinen kappale (joskin Hidas -demo on jopa hieman parempi), Hippo jyrää todella lujaa, Valas on älyttömän hyvä. Valaan sanoitukset ovat loistavat! Ja melodiakin uskomaton, ja sovitus ja ja... Älytön helmi..! Myös Hetki on älyttömän kaunis biisi, oikea rakkausballadi. Saasta on semmoinen perus hittibiisin tyylinen kipale. Sanoitukset Hiekka -levyllä ovat menneet aavistuksen abstraktimpaan ja tulkinnanvaraisempaan suuntaan...

Hiekka on taattua AL -kamaa ja on anteeksiantamaton synti olla ostamatta sitä kaupan levyhyllyltä. :) No ei vaan, siinä häviää vaan aika monet 'hyvät vibat'. On muuten upea tunne, kun kuuntelee jotain loistokappaletta, ja tulee joku tietty kohta biisistä, joka just sillä hetkellä vaan tuntuu mielettömän hyvältä, niin tulee sellaiset lämpimät väreet ympäri kehoa ja muutenkin saatanan hyvä ja vapautunut olo. Mulle se henk.koht. on ihan orgasmin veroinen elämys. Ja AL on tuon tunteen tuonut mielettömän monta kertaa. Kiitos ja kunnia siitä Tonille, Tuukalle ja Sipelle. :)

Apulantaa voisi tietyssä suhteessa verrata hyvään ja kalliiseen viiniin; Biisit alkavat 'maistua paremmilta', mitä enemmän niitä kypsyttää. Tällä kypsyttämisellä tarkoitan sitä, että mitä enemmän ja useammin kappaleita kuuntelee, sitä enemmän niistä pitää.

Tonin lauluääni on älyttömän hyvä ja kehittynyt paljon apiksen vuosien aikana. Silti, onhan Ilonakin melko vanha biisi ja se kuulostaa totaalisen hienolta, ihan puhtaasti laulunkin kannalta ajatellen. Kyllä tuo Hiekka -levy on mielestäni parhaiten laulettu levy ja hieno levy kaikin puolin. Muutama biisi olisi vain ollut parempi, niin AKKM olisi saattanut jo taistella kruunustaan.

Olen kyllä helvetin kateellinen Tonille, kun sillä on niin laajat äänialat laulamisessa. Itse kyllä laulan kovastikin ja mielellään, mutta on joitakin biisejä, joista ei jotain tiettyä kohtaa vain pysty laulamaan. Ja itse kuitenkin olen melko lahjakas laulaja. Ei vain äänialat kanna tarpeeksi pitkälle...

Mutta tässäpä oli tämän yön turinat hyvin pitkälti... Muistutan vielä, että noi mun "biisiarvostelut" on mun omia mielipiteitä, eikä kenenkään tarvi sanoa mitään tyyliin "vitun spede, haukut hyviä biisejä"...

-luay-

*henki salpautuu*
Aivan loistavasti arvosteltu!!
Mulle tuli aika monesta biisistä samanlaiset fiilikset, erityisesti juuri tuo kolmiolääkkeen alku vavisutti negatiivisesti...
Hetki on aivan loistava, Toni laulaa sen aivan jumalaisen hyvin... :)
Onttosydämen "merkit ihollasi"-kohta riipasee loistavalla laululla suoraan sydämeeni... Loistavan kuuloista...

Siinä se sitten taas olikin...
Hyvvee lomaa kaikille!! :)

Kristalliprinsessa

Mä taas tykkään kovasti kolmiolääkkeestä. Tosin aluksi se kuulosti aika kauheelta, mut nyt kun sitä on tullut kuunneltua, niin minä kyllä tykkään!

Tuosta onttosydämestä olen kyllä samaa mieltä, mulle se ei ole vielä auennut. Mä kans skippaan sen aina. Se vaan jotenkin kuullostaa niin säälittävältä. Siitä alusta tulee jo sellanen olo, et ei halua kuunnella sitä ollenkaan. Ehkä se johtuu just siitä, et kun sitä ei ole kuunnellu, niiin siitä ei tykkää. Jospa se vielä aukenis. Mulle on käyny monen Apulannan biisin kohdalla silleen, et ei oo aluksi tykänny ja myöhemmin se on sitte tosi killer biisi. No, onttosydän ei ainakaan vielä ole mun mieletä hyvä biisi. Ehkä sitten joskus.

KatjaRock

Miksi kaikkea pitää selittää ja eritellä?  ::) Ihan minun näkönen joulunaama.
Time goes on, I wont.

Purppuraviittainen WeLhoTAr

mä oon kanssa sitä mieltä että tonin laulu on aivan loistavaa!ei mitään negatiivista sanottavaa siitä.kiitos ja ylistys vain. :) mä oon ite laulanu täs parina viime vuonna aika paljon,yksin ollessa onnistuu suht hyvin mutta muiden kuunnellessa ei tuu mitää... :P
Surffaan poistoluiskalla kohti uutta taivasta.

-luay-

Juuh, mulla sama homma... Oon koko pienen ikäni laulanu, pianoa ja kitaraa on tullu soitettua myös pienestä (kitara hieman uudempi homma) mutta vieläkin takkuilee tuo yleisön edessä laulaminen....
Varsinkin näin joulunaikaan, kun meillä kokoontuu suku, kaikki olettaa mun soittavan ja laulavan, vaikken sitä ite tahdo...

Mutta juuh... Hiekka loistava levy, kiitos pojat taas... :)

Hyvää joulua kaikille!!

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.