sananlasku

Aloittaja *tuuli, marraskuu 06, 2003, 05:16:13

« edellinen - seuraava »

virtahepo

Minä en ole löytänyt mitään samaa raamatun ja tieteen väliltä. Ne on niin kaks eri maailmaa. Raamattu perustuu puhtaaseen uskoon ja tiede pyrkii todistamaan jok´ikisen itsestäänselvältä vaikuttavankin asian. Tieteessä kaikki on väärin kunnes toisin todistetaan.

jouhu

Niin. Voipi olla... En tiedä. Ne jehovan todistajat ovat todellakin aika...*irvistys* Kun joskus ovat tulleet, niin ollaan laitettu verhot ikkuvoihin ja valot pois päältä ja odotettu, että ne häipyy ovelta koputtamasta.
Mutta eivät ole käyneet meillä pariin vuoteen...hyvä niin.!  ;)

KristalliEnkeli

Virtahepo ~> oon sun kanssas pitkälti samaa mieltä  :)

Jouhu ~> te onnelliset, meillä niitä ravaa aika usein. Ollaan aina himas ja kyl ne sen huomaa, mut ei tulla avaamaan. luulis et ne tajuis ettei me avata jatkossakaan...ehkä ne on vähän hölmöi, en sit tiiä...:)

:: I don't care what you think
Unless it is about me ::

*tuuli

Voipi olla, mutta useimmat raamatun tapahtumat ovat myös tieteellisesti todistettavissa...

paitsi se tarina missä valas söi joonan. >]

virtahepo

Todistettavia..? Ai niinkun vetten päällä kävely ja viiden leivän ja kahden kalan muuttaminen kymmenelle tuhannelle ihmiselle riittäväksi..? Mites kun Mooses johdatti kansansa pois egyptistä meren läpi..?
Se mikä raamatussa on tieteellisesti todistettu on että useimmat henkilöt todella olivat olemassa. Muuta on vähän paha mennä todistamaan.

Wirtabiuha

Raamattu on perseestä! Niinkun uskontokin, sehän on vaan niinkun pakotie että kun joku asia menee perseelleen niin helppohan se on kelata että jumala haluu niin... Nojoo...
  Meillä ei oo ikinä käyny jehovan todistajia... hmm... miksei?
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

virtahepo

Uskominen ynnä muu on ihmiselle täysin ominaista toimintaa. Ajattele nyt itsesi keskelle synkkää metsää. Kyllä siinä tilanteessa on helpompi jatkaa matkaa kun voi ajatella että kyllä joku korkeempi voima mut pelastaa.
Useimmitenhan uskovaiseksi aletaan kun on itsellä huonot oltavat. Toisin sanoen epätoivoisina.

Ronjaronjanen

Mä oisin voinut laittaa tän kysymyksen tonne vapaaseen aiheeseen, mutta ajattelin että tää sopis kuitenkin tänne. Elikkäs kuulutteko johonkin uskontoon ja jos kuulutte niin mihin? Ihan näin mielenkiinnon vuoksi ajattelin kysyä..

Mä itse kuulun evankelisluterilaisiin, mutta en kyllä varsinaisesti pidä itseäni uskovaisena. Ja jos nyt totta puhutaan niin en usko Jumalaan.

Vielä tosta uskomisesta, niin mä olen vähän sitä mieltä että suoraan sanottuna on aika herkkäuskoista uskoa Jeesuksen tallustelleen vetten päällä tai muuttaneen pari kalaa riittämään tuhansille ihmisille. Ja sekin että maailmassa on ties kuinka paljon uskontoja, niin kuinka todennäköistä on että kaikki menisi juuri kristinuskon mukaan.

virtahepo

Niin, mutta yritäpä Ronsku selittää tuo sama uskovaisille.

Minä itse kuulun ev.lut kirkkoon, mutta epäilen Jumalan olemassaoloa.

*tuuli

Mää oon kans luterilainen.

Hmm... Oho, mä ihan unohdin ton leipä jutun... Jos se Jeesus (kauheeta mä alan väittää vastaan!) teki samalla tavalla kun Shout Parkissa.  ;D En tiedä... Tosta vetten päällä kävelystä en osaa sanoa... Kyllä se varmaan jotenki on mahdollista... Muumitkin sen todistavat! =D Okei, en sano enää mitään.  ;D  

Wirtabiuha

Mäkin mietin että se teki South parkit...  ;) ;D

mä en kuulu kirkkoon... Onneks!
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

virtahepo

Miten niin onneks..?

Wirtabiuha

Mä en vaan jaksa sitä touhuu...
  sitä paitsi se on kivaa kun ei tartte käydä uskonto tunneila kun ei niistä ole mitään hyötyä, siis tulevaisuuden kannalta.
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

virtahepo

Niin..Ei uskonon tunneista ole muuta hyötyä kun että sitten voi väitellä paremmin uskovaisten ihmisten kanssa kun tietää jotain asiasta.
Mulle uskonto on aina ollu keskiarvoa nostava aine, joten siitä on mulle silleen hyötyä. Vaikka joskus se aine on kyllä ihan perseestä, esim kirkkohistorian kurssi oli ihan kidutusta.

*tuuli

Kirkossa käyminen on kamalaa! Mutta uskonnon tunnit on mukavia! Etenki toiset uskonnot ( esim hindulaisuus buddhalaisuus ) on kiinnostavia.

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.