sananlasku

Aloittaja *tuuli, marraskuu 06, 2003, 05:16:13

« edellinen - seuraava »

*tuuli

tässä aiheessa nyt ei periaatteessa ole mitään järkeä mutta kysympä kuitenkin.
tänään uskonnon tunnilla etsittiin sanontoja raamatusta ja mä löysin sieltä tällaisen.

"joka isäänsä pilkkaa ja pitää halpana totella äitiänsä , häneltä korpit puron luona hakkaavat silmän ja kotkan poikaset syövät sen"

musta toi oli jotenkin hieno. siitä sais aivan mahtavan taulun! mitäs te hyvä ihmiset tykkäätte ja mitä ajatuksia se teissä herätti? ( olenpas mä nyt virallisen viisaalla tuulella )

Lerppa

Toi oli aika hyvä sanonta.
   Pätäähän noita vanhempia kunnioittaa, ne on kuitenkin elänyt n. 30v. pidempään kuin me, ja on siis aika todennäköistä että ne myös tietää paremmin. (vaikkei yleensä niitä uusia asioita tiedä, ja ennakkoluuloja on mutta...)
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

jouhu

Toi on kyllä hyvä pointti..

KristalliEnkeli

toi oli kyl aikas hiano. mun täytyy kirjoittaa se mun vihkoon, mihin mä kerään sanontoja, lyriikoita ja kaikkee muuta kivaa omaan käyttöön :) ...lisää tuollaisia, kiitosh!
:: I don't care what you think
Unless it is about me ::

Ronjaronjanen

Riippunee vanhemmista. Mielivaltainen kuri on yksi sietämättömimmistä asioista.

Raamatussa on kai aika paljon tuon tyylisiä, mutta kyllä tossa on jotain erityistä..

Wirtabiuha

Tossa oli tosiaan jotain erikoista... Täytyy ettiä se joskus...

Näin uskonnosta jos puhutaan niin raamattu on ihan sairaan sovinistinen teos! Tai no jos sitä kelailee enemmän ni ei mutta noin perjaatteessa!

Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

virtahepo

Näin kun raamatusta ja sen sisällöstä alettiin puhua niin kertokaas et ymmärrätekste mitä raamattulla ajetaan takaa..? Siel on kaikkii ihan outoi juttuja jotka ei todellakaan mahdu mun päähän.

jouhu

Se on varmaan tarkotettu maailman viisaimmille ihmisille, tai sen tapaisille tarkoitettu kirja, jotka ymmrtävät siitä jotain.

Joo, mäkin taidan laittaa ton muistiin... :P

virtahepo

Varmasti,mutta kun olen näitten "viisasten ja ymmärtäväisten" ihmisten kanssa käynyt keskusteluja niin tuntuu ei nekään oo ihan vakuuttanu et ne olis iha perillä mitä missäki meinataan.
Mut raamattuahan voi tulkita ihan miten haluaa, se on huomattu.

*tuuli

Musta raamattu on jossain määrin aika mielenkiintoinen kirja... sit muutenki vaikke en mikään himo uskovainen olekaan niin uskonto kiehtoo silti.  ;)

toi äskeinen sanonta löytyy raamatusta 'sananlaskuista' "numeroilla" 30:17 ... kai... että sieltä sen löytää.

rautalintu

Lainaatässä aiheessa nyt ei periaatteessa ole mitään järkeä mutta kysympä kuitenkin.
tänään uskonnon tunnilla etsittiin sanontoja raamatusta ja mä löysin sieltä tällaisen.

"joka isäänsä pilkkaa ja pitää halpana totella äitiänsä , häneltä korpit puron luona hakkaavat silmän ja kotkan poikaset syövät sen"

Tossa 1992 suomennoksessa se on: "Joka katsoo isäänsä karsain silmin ja kyräillen kuuntelee äitinsä neuvoja, siltä korpit repivät silmät, ja kotkan poikaset syövät ne." Sananlaskujen kirja 30:17
I think you're the same as me, take two sugars in your tea. You and I are gonna live forever.

KristalliEnkeli

mä en oo raamattua aukaussut kuin kerra, enkä teosta itse omista, joten en oikein osaa sanoa omakohtaisia kokemuksia, mut oon kuullu et monet "ei-uskovaiset" ovat raamattua lueskelleet sen takia, että se on melko mielenkiintoinen teos...en sitten tiiä. pitäis varmaan joskus ihan huvikseen vilkaista, että mitä siellä lukee.

rautalintu

Mie en ole uskovainen, mutta olen ihan mielenkiinnolla lukenu just noita sananlaskuja. Sieltä löytyy monia hyviä.
I think you're the same as me, take two sugars in your tea. You and I are gonna live forever.

KristalliEnkeli

nó, kai mun täytyy jostain hommata itselleni raamattu niin pääsen lueskelemaan "elämän viisauksia", siis ihan oikeeasti :)

*tuuli

Ehdottomasti KristalliEnkeli, pääset sitten lukemaan sanan laskuja.

Mitäköhän muita mä löysin ussan tunnilla.... joo tämä! -->
--> ' vaimojen viisaus talon rakentaa, mutta hulluus sen omin käsin purkaa '   toi oli kans aika hieno.

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.