elämää tärkeämpi kysymys

Aloittaja virtahepo, marraskuu 08, 2003, 12:03:31

« edellinen - seuraava »

Lerppa

Mä veikkaan että siellä on tyhjyys vain :)
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

emmi

siis jos ilmapallo räjähtää niin kyllähän siitä kuuluu ääni, mutta kukaan ei oo vaan kuulemassa sitä joten kukaann ei voi todistaa sitä, mutta miksi sillon siitä ei kuuluis ääni kun kukaan ei oo todistamassa, mutta sillon kuuluis kun on todistajia ja nyt menee liian vaikeeks :)

mäkään en oo oikeen koskaan sisäistäny tota avaruus jutskaa.
ja mua askarruttaa sekin että mitä sitten kun tulee maailmanloppu ja maapallo tuhoutuu niin mitä sitten tapahtuu mitä avaruudelle ja kaikelle tapahtuu... :)
älä tunnusta jos sattuu

Lerppa

Maan räjähdys on varmaan yhtä mitätön maailmankaikkeudessa kuin täältäkin (kai) välillä on nähty räjähtäviä tähtiä.... tuskin se mitenkään muuhun elämään vaikuttaa, ihmiskunta vain kuolee. Ainakin minä uskon että muualla kuin vain maassa on elämää :)

KristalliEnkeli

lerppa ~> Mäkin uskon et avaruudessa on jonkinlaista elämää, koska yksisolusia eliöit syntyy melko helpostikin. On myös hyvinki mahdollista, että avaruudes on kehittynyttäkin elämää
mutta...lähes kaikki uudet havaitut planeetat on liian isoja ja liian lähellä aurinkoaan, jotta elämä niis olis mahdollista. Jos joku planeetta kuitenkin sattuis olemaan sopivan kokoinen, sen olisi täytettävä lukemattomia muita ehtoja, jotta elämän edellytykset täyttyisivät....esim. kaasukehän oikea koostumus (myrkyttömyys, haitallisen säteilyn ehkäisy), oikea alkuainekoostumus, joka tyydyttäisi mahdollisten kasvien ja eliöiden ravintotarpeet, sopivat kiertoajat lämpötilan tasaamiseksi ym. sit siel pitäis oll tietysti vettä.

juup...  ;D

Matemaatikkojen laskelmien mukaan linnunradallamme vois olla 1-1 000 planeettaa, jossa on kehittynyttä elämää. Alkeellista elämää on kait jokaises planeettakunnas.

Väitetään et avaruus ei pääty meidän linnunrataan, vaan samantyyppisiä järjestelmii on avaruudes 10miljoonia. Avaruudes on siis todennäkösesti 10miljoonia planeettoja, joissa on kehittynyttä elämää.
:: I don't care what you think
Unless it is about me ::

Lerppa

LainaaVäitetään et avaruus ei pääty meidän linnunrataan, vaan samantyyppisiä järjestelmii on avaruudes 10miljoonia. Avaruudes on siis todennäkösesti 10miljoonia planeettoja, joissa on kehittynyttä elämää.

Aivan samaa mieltä :) Ja kun avaruus tosiaan luultavasti on aivan helvetin iso, niin pakko sitä JOSSAIN muuallakin on oltava elämää, ehkä niin kaukana ettei me koskaan saada siitä tietää.

*tuuli

Mä, joka uskon eräällä tavalla jälleensyntymiseen, väitän (/väittäisin) että sitten kun meidän maamme "räjähtää", eli suomeksi 'aurinko ahmaisee sen kitaansa' niin jossain toisella aurinkokunnalla syntyy uusi maailma ja siellä ollaan jossain vaiheessa tässä samassa vaiheessa missä me nyt. Eli kaikki alkaa alusta.  ;D

Pliis, Ei sitten mennä tässä keskustelussa aiheesta 'maailmanloppu' liian pitkälle kun mua inhottaa... mä en halua että tulee maailman loppu!!!! (pieni mieli järkkyy jälleen)  :( :( :( :'( :'( :'( :'(

KristalliEnkeli

tuuli ~> äläs nyt, nää on ihan mielenkiintoisia asioita, ainaskin mun mielestä :) ja sitä paitsi ei siun tarvii pelätä sitä maailmanloppua, se nimittäin tapahtuu tuskin sinun elinaikanasi.  :)

pari juttua tuosta maailmanlopusta;
on sinänsä outoo, et suurimmilla osalla ihmisistä on tavattoman taikauskoinen näkemys maailmasta. Esimerkiksi vaikka ajanlaskumme perustuu ihmisten keskenään tekemiin täysin käsitteellisiin sopimuksiin, uskovo monet ihmiset tosissaan, että vuodet ovat jonkinlaisia olioita, jotka todella vaihtuvat uudenvuodenyönä, ja että niiden olemassaololla on jokin korkeampi tarkoitus. tällä tarkoitan esim. sitä et monet uskonlahkot väittivät et maailmanloppu tulee vuonna 2000, mutta ei se mun ymmärtääkseni ole vielä tullut :)
Varsinki jehovat on semmosii et ne väittää maailmanlopun tulevan aina jonakin kymmenlukuna (esim. just 2000), mut sit ku se ei toteudu, ni kyllähän ne menettää aina muutamia lahkolaisiaan, jotka alkavat epäillä itsekin lahkonsa uskottavuutta....

BTW...Solar Temple -niminen uskonlahko odottaa maapallon tuhoutuvan ekokatastrofissa. Lahkolaiset itse uskovat syntyvänsä uudelleen Siriukselle!

Lainaatuuli monet uskonlahkot väittivät et maailmanloppu tulee vuonna 2000, mutta ei se mun ymmärtääkseni ole vielä tullut :)
Varsinki jehovat on semmosii et ne väittää maailmanlopun tulevan aina jonakin kymmenlukuna (esim. just 2000), mut sit ku se ei toteudu, ni kyllähän ne menettää aina muutamia lahkolaisiaan, jotka alkavat epäillä itsekin lahkonsa uskottavuutta....

Heh! Minä nauran aina ilkeästi kaikille tuommoisille epämääräisille profeetoille! Voi kuinkahan monta ennustusta ja veikkausta tuosta vuodesta 2000 oikein odotettiinkaan. The Great And Devastating Millenium Bug® aiheutti loppujen lopuksi Kiinassa jonkun metron lippuautomaatin sekoamisen, vaikka sen luultiin aiheuttavan totaalisen katastrofin koko modernin sivistyksen maailmassa. Lentokoneet putoavat ja tietokoneet eivät enää toimi. Ei mikään ihme jos jotku saatanan pysilöt myyvät omaisuutensa ja tekevät itsemurhan jonkun lahkon tähden 30.12.1999.

KristalliEnkeli

**Japanilainen Korkein Totuus -lahko yritti jouduttaa maailmanlopun tuloa levittämällä Tokion metroon hermokaasua. Heidän mukaansa maailmanlopun piti tulla v. 1998; nyt määräaika on muutettu vuodeksi 2003
** Auringon Temppeli -lahkon jäsenet tekivät joukkoitsemurhan Sveitsissä ja Kanadassa. He uskoivat siten pääsevänsä parempaan elämään tähtitaivaassa. Lahkon jäseninä oli paljon akateemisia ihmisiä, jopa korkeita virkamiehiä.

Jatkuvalla maailmanlopun ennustelulla on seurauksena mm. se, että sellaisen maailmankuvan päälle, jossa maailmanloppu tulee parin vuoden kuluttua, on vaikee rakentaa tulevaisuutta. Niinpä useat mm. jehovan todistajat ei ajattele elämäänsä kovin pitkälle. Tämä tulee esiin usein juuri nuorten todistajien tapauksessa. Monet heistä ei hanki ees ammattikoulutusta. Vajaan kymmenen vuoden kuluttua ne toteaa, että luvattua loppua ei ole vielä kuulunut ja saattaa huomata, että seura esittää edelleen samaa hypeä siitä, että loppu tulee aivan juuri kohta ihan pian...mutta, tuleeko (?)

*tuuli

KristalliEnkeli--> lohduttavaa, mutta kun mä edelleenkin uskon omalla tavallani siihen jälleen syntymiseen, niin siks mä sitä pelkäänki. Se voi ihan hyvin ( ??? ) tapahtua mun elin aikana.  :-[

emmi

mä en halua kokea maailmanloppua. toivottavasti mä makaan onnellisesti mullan alla sillon ku se tulee, nimittäin toisaalta mä pelkään sitä maailmanloppua...
älä tunnusta jos sattuu

virtahepo

Maailman loppu mahdollisimman pian olisi hyvä asia. Jokainen elävä olento kuolisi tasavertaisesti eikä enää tarvitsisi kärsiä.

Silti_Onnellinen

sulla on aika outo ajatusmaailma virtahepo.
ei se maailmanloppu mun elinikäni aikana tule.
Oon limainen ja suomuinen..
Ja mun olo on VÄKIVALTAINEN..., mutta silti varmaan Onnellinen... Niin ihanasti itsetuhoinen ja suloinen...

virtahepo

jouhu

Mä en todellakaan haluu kokea maailamanloppuu elämäni aikana! Mä en tahtois... Haluaisin olla jo sillon onnellisesti haudattuna mullan alla.

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.