ihana yle-x

Aloittaja puska, marraskuu 12, 2003, 11:55:09

« edellinen - seuraava »

jouhu

Bassot antaa biisille sellasen hienon..."syvän" tunnelman..

*tuuli

hmm... niin kai... mut mä en silti vieläkään 'osaa' kuunnella bassoilla... tuntuu et se koko biisin tärkeys ns. katoaa ku pistää bassot päälle...

Lerppa

Mä tajusin pari vuotta sitten (vähän kitaran soiton alottamisen jälkeen) biiseistä basson äänen, sen jälkeen hokasin miten hirveen tärkeetä on että bändissä on basisti. Huomasin ekaa kertaa bassokuviot *muistelee* biisistä Tuhka ja Veri (dum dudum dum...) ;D

Mun mielestä taas biisin tärkeyttä ei ole ilman bassoja ;D mutta ei ne bassoäänet täysilläkään saa olla, tai ei kuulu oikeen muu...

Basistit kunniaan!!!
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

Wirtabiuha

Tosiaan! Basistit kunniaan! Mäkin tajusin vasta "hetki" sitten bassot... Tosin mullle tulee aina mieleen, siis jos joku kehuu biisin bassoja, eräs nimeltä mainitsematon henkilö, joka sitten jonkun akustisen, bassottoman biisin kohalla alkaa kimittää miten on tosi hyvä basso kuvio! No, on se kiva että se edes yrittää!  *hymyilee ystävällisesti* :)
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

KristalliEnkeli

pakko munkin vielä sanoa...-Basistit kunniaan!!  ;D
:: I don't care what you think
Unless it is about me ::

puska

mistäkähän tämä basistien ''ilkkuminen'' on muuten oiekin saanut alkunsa?
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

KristalliEnkeli

ehkä se liittyy paljolti siihen, että basson soitto on mukamas tosi yksinkertaista (4 kieltä) ja sopii tyhmille  ....tämähän ei tietenkään pidä paikkaansa (paitsi ehkä mun kohdalla ::))

Tässä onkin sopiva tilaisuus kutsua kaikki sielunveljet mukaan basistiseen vapausrintamaan (BVR)! Tavoitteenamme ei ole enempää eikä vähempää kuin itsenäinen basistivaltio jonka neljä virallista kieltä ovat E, A, D ja G!  ;D ;D

jouhu

Joa..
Eikös se loppujen lopuksi ole kuitenkin, niin että siinä bassoa soittaessa on "alkeiden"<--? jälkeen kuitenkin, niin että se on aika vaikee... Siis, että siinä on myös vaikeita..."asteikkoa"

Mulla on nytten vähän vaikea kausi tämän itse... ::) tulkinnan kanssa.. Etten itekkään tiiä mitä yritän sanoo...

rautalintu

Niin, kyllähän kuka tahansa voi soittaa bassoa taikka rumpuja, tai mitä tahansa, mutta se on sitten eri asia, kuulostaako se hyvältä. Kaikkien soitinten soittamiseen hyvin tarvitaan taitoa ja myös harjoitusta.
I think you're the same as me, take two sugars in your tea. You and I are gonna live forever.

puska

mutta on se basso nyt helpompi jokatapauksessa kuin esim kitara. mutta ihan kunnioitettava soitin mun mielestä silti:)
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

Ronjaronjanen

Riippuu vähän mitä soittaa. Perusjutut on bassolla helppoja, mutta kyllähän ne bassokuviotkin voi tosi vaikeita olla.

KristalliEnkeli

aivan niin. ns. alkeet on helppoja, mutta sitten kun aletaan todella soittamaan tulee hieman lisää haastetta.
nim. ex-basisti  ;D

jouhu

Siis...tota mä yritin sanoa, mutta en saanut suustani ulos.
Siis, että kyllä ne basso kuviot voivat olla hyvinkin hankalia.

KristalliEnkeli

jouhu ~~> niin minä ajattelinkin :)

jouhu

Juu... :)
Ajattelin vain selventää edellistä kommenttiani, jos joku ei saanut ajatuksesta kiinni..

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.