vastaa edellisen kysymyksiin verse 4

Aloittaja emmi, helmikuu 17, 2005, 03:22:37

« edellinen - seuraava »

Wirtabiuha

Tuon Oranki bändin kitaristi.

Ihana kysymys. Sama seuraavalle.
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

[tuuli]

öö... mä hymyilen koko ajan nii vähän vaikee sanoa. varmaan kata, mun kaveri. nii ja mä äsken virnistelin mun kuopio-tampere juna suunnitelmille.  :-*

mihin euroopan maahan haluaisit muuttaa?
allekirjoittanut

Lerppa

Ruokakaupan myyjä. Hauska heppu. :)

*muoks* Ei taas näkyny nuo edelliset viestit ennen kun itse kirjotin... Eli niin. No mie muuttasin Tanskaan tai Britteihin, jos jonnekin pitäis muuttaa pysyvästi, mutta muuten Suomessa pysyisin. */muoks*

Minkä biisin haluaisit just nyt kuulla täysillä isoista kajareista?  ( Keikkapaikan hyvistä äänentoistolaitteista. ;) )
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

jouhu

Nightwishia tai moonsorrowta... Nyt jotenkin raskas olo.

Mikä kukka on kaikkein kaunein?

Wirtabiuha

No iiris tietenkin ;) tiedätte kyllä miksi. Eikun tuota ruusut on aikas nättejä, ja auringonkukat on kovin kesäsiä eli ilosia eli kivoja.

Voiko ottaa vakavasti kun Temonen puhuu oikeudenmukasuudesta?
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

punkku..

Itseasiassa en  :P Kauniistihan Temonen puhu ei siinä mitään ja onhan se aina hyvä kun ihmiset jaksaa aatella tollasia asioita, mut silti....Toi on vaan jotenkin ristiriitaista kun joku oikeistolainen puhuu tollasista arvoista, joita omat teot sotivat pahasti vastaan :P No eihän täällä allekirjottanutkaan mikään pyhimys ole...

Laitetaan nyt vaik sama...

Wirtabiuha

Niinpä niin. Musta se puhu asiaa, helvetin fiksua tekstiä. Mutta. En usko. En ottanut kovinkaan vakavasti, se kuulosti niin kovin vasemmistolaiselle se teksti, Tuukka sais ainakin mun rispektit jos luopus tosta kokoomus höpöhöpöstään...

Et sellasta.

Tiedätkö neljä päätempperamenttia?
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

jouhu

VÄLIKYSYM.
Mikäs tää Tuukka juttu on/oli? Tulikos tuo sitten missä..? Telkkarissa vai missä?
Jäi vaivaamaan...
VÄLIKYSYM.

Koleerinen, flegmaattinen, sangviininen ja melankolinen. Psykantunnilla puhuttiin joskus tuollaisista. Itse vastustan tosin jyrkästi persoonallisuuden redusointia tuollaiseen horoskooppeja muistuttavaan rajatieteellisyyteen. Ihmisillä on halu luokitella kaikenlaiset tapaukset omiin ryhmiinsä, joita sitten voidaan helposti kasvattaa "heidän omalla tavallaan". Monet persoonallisuuden piirteet kuitenkin ilmentävät lopulta sitä mihin on yhteisöltä tuki saatu.

"Lapsen kasvatus moraaliin toteutuu kertomusaineiston kautta. I luokan aineistona ovat kansansadut. Mm. Grimmin veljesten kokoamissa saduissa on aina täydellinen maailmankuva, hyvä ja paha vastakkain. Saduissa on myös "sankari" tai "neito", joiden on kuljettava tiensä tai taisteltava pahuutta vastaan. Ja paha saa aina palkkansa! Lapsen oikeudenmukaiselle mielelle sekä yksinkertaiselle oikeudentajulle se on aina suuri helpotus."

- Siinä Steinerkoulun opetussuunnitelmaa. En tiedä minkälaisessa fantasiamaailmassa ihmisen psyyken pitäisi elää, jotta nuo opit omaksuttaisiin johdonmukaisesti. Lapsiparat.

Kysymys:
Mikä olisi sinun mielestäsi paras tapa kasvattaa lapsia? Mitä ymmärrät kasvattamisella?

Wirtabiuha

Mä olen steiner koulussa, kultaseni. Ja mun kohalla kyseinen pedakogiikka on toiminut helvetin hyvin. Lasken helvetin hyväksi sen, että mä olen onnellinen. Ja mun pää on sillä perusteella terve ettei mua ahista juuri koskaan. Paras tapa kasvattaa on kuunnella ja ymmärtää lasta, mutta asettaa tarvittavat rajat. Antaa lapsen kokeilla omia rajojaan ja ymmärtää että aina ei saa mitä tahtoo.

Pitäisikö mielestäsi koulussa opettaa tunneälykkyyttä? - eilen a-studiossa pohdittiin asiaa ja kyseinen aine on ilmeisestikin tulossa peruskouluihin 10-11 vuotiaille lapsille..
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

[tuuli]

ei. ei ne voi tajuta siitä mitään, jos mäkään en tajua!
samoin fyssa ja kemia voitas pyyhkiä pois ala-asteen lukujärjestyksestä. rassut!

minkä cd:n ostit viimeksi? paljon makso?
allekirjoittanut

jouhu

Tais olla nyt toi iniksen muuli levy. Ja se oli 12 e.

Onko hyvä päivä tänään?

pasi

tänään on erittäin hyvä päivä! siskoni keräämä lauma+ minä lähdemme seitsemän tunnin päästä taksilla kohti alavuden menomestaa apulantaa katsomaan. aurinko paistaa, mutta tuuli on vittumainen, mutta eiköhän se hyydy tosta vielä:)

sama seuraavallekin!!

dai_19xx

Kohtalainen

Oletko käynyt ulkomailla?
You are fuckin emo!

[tuuli]

monta kertaa! tarkemmin ottaen euroopassa, kerran aasiassa-> israelissa, mut en koskaan jenkeissä.. :( viimeks taisin olla ulkomailla syyslomalla.

osaatko avata kaljapullon korkin hampailla? tiedätkö jonkun joka osaa?
allekirjoittanut

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.