absolutismista

Aloittaja punainen, syyskuu 06, 2003, 07:56:42

« edellinen - seuraava »

Lerppa

Niinh, muakin katotaan nykyään kummasti, kun tosiaan yritän saada hyvä peruskoulun päättötodituksen...  ::)
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

vik

LainaaOlenko minä kapinallinen kun minulla on ysin keskiarvo, olen absolutisti ja minulla on periaatteita elämässäni?

Jotenkin minunlaiseni ihmiset tuntuvat nykyään oudoilta. Joka hemmetin teini örveltää jossain pussikaljojen kanssa. Etanoli on myrkky, joka vaikuttaa keskushermostoon lamauttavasti. Siitä se "hassu olo" mitä te koette johtuu. Lihakset eivät saa tarpeeksi hermoimpulsseja. Voi V**tu kun on kivaa! Jeesus!

Ihmisillä on vain semmonen saakelinmoinen halu saada epärealistisia fiiliksiä. Joku vetää kamaa, toinen vetää alkoholia, toinen vetää muijaa, toinen vetää hanskaan, toinen ve....You'll get the idea!

Hmm. En nyt ihan ymmärrä miten absolutismin ja koulumenestyksen (tai työ-) pitää liittyä toisiinsa mitenkään? Täällä lauantaina dokaamassa ollut kaverini kirjoittelee juuri itseään ylioppilaaksi hyvin arvosanoin.

Mulla ainakaan ei ole mitään tarvetta "saada päätä sekaisin", ei ole koskaan ollut. Oikeesti, viimeiset pari vuotta ovat monella tavalla olleet enemmän tai vähemmän paskaa mutta alkoholi on koko ajan pysynyt sinä aineena jolla korkeintaan kerran kuukaudessa nautittuna tulee ihan kiva olo. (joojoo siinä on myrkkyä mutta niin on EU:n mukaan ranskiksissakin ja ihan missä vain) Ei se mua mitenkään "rentouta" keskellä arkea tai ole mitenkään pakollista, se nyt vain on enkä tajua miksei saisi olla.
Kumpikaan meistä ei lauantaina tippunut parvekkeelta, kaatunut, oksentanut, sammunut, tullut raiskatuksi tai pahoinpidellyksi, oikeasti mitään. Meillä oli hiton kivaa, katottiin hyvä leffa ja noin. Olisi ollut kivaa ilman alkoholiakin, mutta tällä kertaa näin.

Periaatteissa ei ole mitään vikaa, mutta jos ei hyväksy niitä joilta samoja ei löydy tai asettaa itsensä niiden takia muiden yläpuolelle, on jo aika tyhmä.  ::)
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.

KatjaRock

Lainaa

Hmm. En nyt ihan ymmärrä miten absolutismin ja koulumenestyksen (tai työ-) pitää liittyä toisiinsa mitenkään? Täällä lauantaina dokaamassa ollut kaverini kirjoittelee juuri itseään ylioppilaaksi hyvin arvosanoin.

Mulla ainakaan ei ole mitään tarvetta "saada päätä sekaisin", ei ole koskaan ollut. Oikeesti, viimeiset pari vuotta ovat monella tavalla olleet enemmän tai vähemmän paskaa mutta alkoholi on koko ajan pysynyt sinä aineena jolla korkeintaan kerran kuukaudessa nautittuna tulee ihan kiva olo. (joojoo siinä on myrkkyä mutta niin on EU:n mukaan ranskiksissakin ja ihan missä vain) Ei se mua mitenkään "rentouta" keskellä arkea tai ole mitenkään pakollista, se nyt vain on enkä tajua miksei saisi olla.
Kumpikaan meistä ei lauantaina tippunut parvekkeelta, kaatunut, oksentanut, sammunut, tullut raiskatuksi tai pahoinpidellyksi, oikeasti mitään. Meillä oli hiton kivaa, katottiin hyvä leffa ja noin. Olisi ollut kivaa ilman alkoholiakin, mutta tällä kertaa näin.

Periaatteissa ei ole mitään vikaa, mutta jos ei hyväksy niitä joilta samoja ei löydy tai asettaa itsensä niiden takia muiden yläpuolelle, on jo aika tyhmä.  ::)

aivan.
Time goes on, I wont.

Asia kapinoinnista. Et tainnut ymmärtää.
Ennen se oli kapinointia kun lintsattiin koulusta ja oltiin kännissä alaikäisenä. Nykyään joka ikinen teini lintsaa koulusta ja kännää. Lasketaanko valtavirran mukana kulkemista kapinoinniksi? Ei minusta.

Älä nyt pistä halvalla tuota mun kommenttiani alkoholin myrkyllisyydestä. Ranskanperunat ovat epäterveellisiä, mutta kukaan ei voi kuolla niihin. Etanolia käytetään desinfiointiaineena kemianteollisuudessa. Kuka helvetin vesipää keksii JUODA sitä itse!? Sama kai se on saako kicksejä sitten pussikaljasta vai muusta.

Ei minua todellakaan kiinosta miten haluaa itseään tappaa. Jos on ranteet auki fiilis niin siitä vain! Asiat ei kuitenkaan miksikään parane dokaamisella. Sitten kun sinä vähän kasvat (henkisellä tasolla) niin huomaat tuon lapsellisen kapinointisi typeryyden: Kaivat vain omaa hautaasi.

vik

LainaaAsia kapinoinnista. Et tainnut ymmärtää.
Ennen se oli kapinointia kun lintsattiin koulusta ja oltiin kännissä alaikäisenä. Nykyään joka ikinen teini lintsaa koulusta ja kännää. Lasketaanko valtavirran mukana kulkemista kapinoinniksi? Ei minusta.

Älä nyt pistä halvalla tuota mun kommenttiani alkoholin myrkyllisyydestä. Ranskanperunat ovat epäterveellisiä, mutta kukaan ei voi kuolla niihin. Etanolia käytetään desinfiointiaineena kemianteollisuudessa. Kuka helvetin vesipää keksii JUODA sitä itse!? Sama kai se on saako kicksejä sitten pussikaljasta vai muusta.

Ei minua todellakaan kiinosta miten haluaa itseään tappaa. Jos on ranteet auki fiilis niin siitä vain! Asiat ei kuitenkaan miksikään parane dokaamisella. Sitten kun sinä vähän kasvat (henkisellä tasolla) niin huomaat tuon lapsellisen kapinointisi typeryyden: Kaivat vain omaa hautaasi.

Mitä ihmettä.
Missä vaiheessa minä muka olen edes maininnut mitään kapinallisuudesta tai valtavirran mukana kulkemisesta?
Niin joo, en missään.
Mutta kun nyt sitä väkisin esille tuot niin voin samalla ilmaista mielipiteeni. Ei, mielestäni minä en ole kapinallinen (juon kerran kuukaudessa ja lintsaan toisinaan) etkä sinä ole kapinallinen (et juo koskaan etkä lintsaa).

Minulle on ihan sama onko joku ilman alkoholia vaiko ei; jokaisen oma asia. Pätee yllättävän moneen muuhunkin asiaan.
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.

jouhu

Mä oon samaa mieltä, kuin vik. Mikä siinä on, että pitää kehuu sitä, että juo? Munkin mielestä jokaisen pitäis tai siis vois pitää sen omana henkilöohtasena asiana, että juoko vai eikö. Kaikkia ei edes kiinnosta onko joku taas vetäny umpi kännit viikonloppuna.

punainen

Oon samaa mieltä Se jätkän kaa! Oon mä ikäisteni keskuudesssa aika kapinallinen kun en polta,en juo, en kiroile tai lintsaa.

Jahas. Tulipas taas yllätyksenä, että sinä luet vain sen minkä haluat lukea, et sitä mitä minä kirjoitan. Väännetään se nyt sitten rautalangasta: Minä kyseenalaistin alkoholin kulutuksen osana kapinointia. Ensimmäinen kysymykseni postissani oli retorinen kysymys, eikä siihen ole tarkoituskaan vastata. Sinä et olekaan kapinallinen kun juot alkoholia, koska kaikki muutkin juovat. Alkoholin kulutus nuorten keskuudessa on enemmänkin sääntö kuin poikkeus.

Niinkuin jo sanoinkin, sinä voit pitää kännäämisesi ihan omana tietonasi. Minua eikä ketään muutakaan varmasti kiinnosta yhtään. Asiat muuttuvatkin vasta sitten kun mukaan alkaa tulla muita ihmisiä. Pienestä kokeilusta tulee pian elämäntapa, kuten on käynyt monille läheisilleni. Ai että mitä vikaa päihteissä on!? Tuommoset saatanan pummit pilaavat elämän jokaiselta jonka kanssa ne ovat tekemisissä. Arvaapas paljonko veronmaksajat joutuvat kärsimään teidän TYPERYYDEN takia? Pari miljoonaa?

Punaisella sentään on periaatteita!

Vilkku

Minullakin on periaatteita, usko tai älä. Sillä ei taas ole mitään tekemistä henkilökohtaisen alkoholinkulutukseni kanssa.
[ -You should see my scars- ]

noitamaailmanmatkaajia

en syö lihaa, en juo juurikaan.

skidit voivat hyvin on the Earth.
:)
onkohan muualla elämää?
vähän ois kivaa matkata avaruudessa.

mielenkiintoinen asia on
www.scientology.org,
siellä saa täyttää persoonallisuustestin.

toni menee kiinaan? vai kävi jo?

mäkin haluisin syksyksi pois.

kaukana parempi.

paras kirja on muuten dianetiikka.
(Ron L. Hubbard)
kai se löytyy kirjastostakin,
mut ei se maksa kuin about €12.
  ;D

_haar"ikka_likkaskikkadiggari=______________tie ulos->Ron L.Hubbard__________________________________________________

Wirtabiuha

Toi "joittenkin" *yskäisee* (ketään tuomitsematta) kuullostaa siltä että ette juo siksi että haluatte olla kapinallisia?
Onhan sekinperjaate mutta joo... sama että jos jonkun mielestä on siistiä sanoa että Hei, minä olen punkkari niin kuullostaako yhtään paremmalle sanoa että Hei minä olen kapinallinen! - okei, ehkä mä en ymmärtäny mitä te haette...
Huomaattekste muuten että mä kirjotan lähes joka jutun perään että ehkä mä en tajunnu... onks toi taas jotain perusteluu sille että mä oon vähän... tommonen!
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

vik

LainaaJahas. Tulipas taas yllätyksenä, että sinä luet vain sen minkä haluat lukea, et sitä mitä minä kirjoitan. Väännetään se nyt sitten rautalangasta: Minä kyseenalaistin alkoholin kulutuksen osana kapinointia. Ensimmäinen kysymykseni postissani oli retorinen kysymys, eikä siihen ole tarkoituskaan vastata. Sinä et olekaan kapinallinen kun juot alkoholia, koska kaikki muutkin juovat. Alkoholin kulutus nuorten keskuudessa on enemmänkin sääntö kuin poikkeus.

Niinkuin jo sanoinkin, sinä voit pitää kännäämisesi ihan omana tietonasi. Minua eikä ketään muutakaan varmasti kiinnosta yhtään. Asiat muuttuvatkin vasta sitten kun mukaan alkaa tulla muita ihmisiä. Pienestä kokeilusta tulee pian elämäntapa, kuten on käynyt monille läheisilleni. Ai että mitä vikaa päihteissä on!? Tuommoset saatanan pummit pilaavat elämän jokaiselta jonka kanssa ne ovat tekemisissä. Arvaapas paljonko veronmaksajat joutuvat kärsimään teidän TYPERYYDEN takia? Pari miljoonaa?

Miten voin nähdä sanojesi takaa löytyvän piilomerkityksen jos en itse osaa pitää alkoholinkulutusta(ni) osana minkäänlaista kapinointia?

Alkoholinkulutus ei ole tavallista vain nuorten keskuudessa, sitä tekevät ihan normaalit työssäkäyvät aikuisetkin, ihan kuka tahansa.
Suurimmalle osalle pienestä kokeilusta ei tule mikään turmiollinen elämäntapa eikä minulla ole minkäänlaista tarkoitusta antaa alkoholin missään vaiheessa hallita elämääni, usko pois että olen alkoholismia suhteellisen lähipiirissä nähnyt enkä elänyt missään "docaus on civaa!111"-lintukodossa.

En ole "saatanan pummi" ja maksan kyllä itsekin veroja.

En millään jaksaisi tapella aiheesta mutta tuollaiset ääriprovosoivat melkein pakottavat siihen.  :-/

Onneksi suurin osa absolutisteista / alkoholia käyttämättömistä ovat fiksuja ja tajuavat että osa niin kuitenkin tekee ja pitää sitä täysin normaalina.

*tuuli

mä esim oon absolutisti ja hyväksyn sen että jotkut eivät ole... paitsi jos kyse on itseni ikäisistä (14) tai nuoremmista. sitä mä en pysty hyväksymään... mut en kyllä tiedä, etteikö sillonkin olisi fiksu (vik väitti toisin... :-*) jos olisi TÄYSIN alkoholin käyttöä vastaan sekä oman että muiden kannalta...  

mutta edelleenkin se on jokaisen oma asia miten alkoholin suhteen menettelee, mutta jotkut ( ;)) haluavat vain auttaa  ;D sillä että sanovat sen olevan pahasta.  ;)  8)

*tuuli

mitäköhän mä nyt kirjotin tosta fiksu jutusta...... 8)

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.