absolutismista

Aloittaja punainen, syyskuu 06, 2003, 07:56:42

« edellinen - seuraava »

[tuuli]

No mitä tuossa Jouhu sanoi, niin olenhan mäkin alkoholia juonut noitten mun vakuuttavien -tuuli 14 v never drunk- lörinöiden jälkeen. Ja mitä tämän keskustelun ensimmäisellä kymmenellä sivulla väiteltiin, niin onhan se ihan totta, että 14 vuotiaan on aika turha väittää itseään absolutistiksi. Aika vankasti mäkin oon itseäni absolutistiksi väittänyt, vaikka en edes tiennyt mitä se tarkkaan ottaen tarkoittaa.
Mutta kukapa sitä ei 4 vuoden aikana sivistyisi. Mä en ole ikinä vetänyt kaatokännejä, enkä aijo ikinä vetää. Kuitenkin nyt alle 18 vuotiaana, siis selvästi lapsena, on musta turha rueta kikkailemaan noilla absolutisti jutuilla. Esim kun muutan ensi kesänä uuteen kulttuuriin Saksaan, en usko että pystyn välttämään alkoholin. Mutta mä luulen että musta saattaa ihan hyvin tullakin absolutisti, ihan tarkasti ottaen, ja ihan suora sanaisesti periaatesyystä.
allekirjoittanut

jouhu

Niin, onhan se niin, ettei sillon tyyliin 14 vuotiaina ihan loppuelämäänsä pysty tarkalleen miettimään, jos ruvetan näin syvällisiksi. Mutta onhan se tavallaan ihan suloista yms. jos sillon päättää olla koskematta alkoholiin, kun sillon immeiset rupee olemaan muuten silleen näyttämään muille ja kokeilemaan mitä kestää.. Toivottavasti ymmärrätte mitä yritän hakee tällä takaa?
Vaikka nyt oon, hyvin harvoin, käyttänykkin alkoholii niin en kyllä koskaan ainakaan haluis olla sellasessa kaatokännissä. Miun tyyliin käypi paremmin tällänen hiprakka tila, jossa ihminen ei ole vaarallinen lähellä oleville ihmisille. En uskalla koskaan hankkii kunnon kännejä, kun luulen tulevani sillon agressiiviseks yms., enkä haluu rikkoo lähiympäristööni ja muuta.. Sellasessa hiprakassa oon omalla kieroutuneella tavalla "parhaimmillani" kun sillon oon ilonen, rauhaa ja rakkautta fiilistä ilmassa.

[tuuli]

Musta on ihanaa, kun tiedän että mulla on ystäviä, jotka haluaa olla mun kanssa selvin päin, ja meillä on tosi hauskaa niin.
Niin sitä mä vaan yritin (vai yritinkö) tuolla edellisellä viestilläni ajaa takaa, että eihän toisaalta 17 vuotias pysty yhtään sen enempää kuin 14 vuotiaskaan vielä tekemään mitään noin rajuja ratkaisuja elämän kannaltaan.. Mutta kun mietin miten paljon ongelmia alkoholi on maailmaan tuonut, niin mä olisin onnellinen jos voisin olla koko elämäni ilman sitä.
allekirjoittanut

Tokya

Lainaasille. En uskalla koskaan hankkii kunnon kännejä, kun luulen tulevani sillon agressiiviseks yms., enkä haluu rikkoo lähiympäristööni ja muuta.. Sellasessa hiprakassa oon omalla kieroutuneella tavalla "parhaimmillani" kun sillon oon ilonen, rauhaa ja rakkautta fiilistä ilmassa.

Mulla on muuten juuri niin, että selvinpäin olen todella agressiivinen jne. Mutta kauheassa kännissä taas rauhaa rakastava ja halailen vain kaikkia 8D

[tuuli]

Nyt kaivattas se jätkää haastamaan riitaa.  :P
allekirjoittanut

Regen

mie oon absolutisti kaikkien päihteitten (plus alkoholin) suhteen...on tosi kamalaa nähä jotain 14 vuotiaita nuoria keikolla kaatuilemassa. kyllä se pistää vähän miettimään että mitä sinne kurkkuun kaataa. ite päätän pysyä koko ikäni pelkällä limu linjalla  ::)
"mitä tahdot? mitä siitä. Mikään ei kuitenkaan riitä. mitä teitkään sinä itse, muista se kun tuomitset." by: Toni Wirtanen (kuollakseen elossa)

[tuuli]

On muuten jännä huomata ero suomalaisten ja saksalaisten juomisessa. Suomessa touhu on menemässä vähän yli..
allekirjoittanut

Tepi84

Meikä on vähentäny juomista tosi paljon. Tai siis sillee että ei sitä enää tuu juotuu kännejä. Saunan kaljan voi ottaa, tai kaks. Mut en enää juo itteeni kännii.
Ku ei siin o mitää järkee. Menee rahaa ja terveys. Ja kait sitä alkaa olee jo niin vanha  ;D ;D
Haza haza

Tokya

No mulla meni kesä vähän enemmän dokatessa. Varmaan juopottelin enemmän kun muina kesinä yhteensä. Mutta ei nyt silti mitenkään järjettömän paljon tullut juotua.

Inhottaa ystävät jotka juovat joka viikonloppu ja aina liikaa.

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.