SKITSOFRENIA

Aloittaja SKITSOFRENIA, syyskuu 12, 2004, 11:29:12

« edellinen - seuraava »

SKITSOFRENIA

:-* :-/ ::) :P :-/ ;D :-/ : :'(o :-X :-* :'( ??? :) :D ;D

??? :) ;) ;D

Onks/onks ollu kenenkään tutulla skitsofreniaa? tai ittellään?
Olis kiva tiettää... uh

Wirtabiuha

Yhellä kaverilla on (Kaks muuta kuulee muuten vaan ääniä), kolmella tutulla ja Kahdella sukulaisella.
Ja mulla on paniikkihäiriö. (Tosin se on olu lähes olematon parin viime kuukuaden aikana.)

Kui?
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

[salza]

mun kaverin isällä oli diabetes. ja sitten sille tuli skitsofrenia ja se uhkas tappaa kaverin äidin. ja sitten se unohti sen diabeteksen tjtn [ei voi tietää et mitä semmosen mielessä liikkui] ja kuoli siihen. se oli sen tarina.

taika^^

Mun kaverilla on ja sitten mun eksällä on.
Cross my heart and hope to die
May my end come tonight
Across the dark, into the light
May death again us unite

Maikki.

Miepä olin ykspäivä skitsofrenikko kun miun piti semmosta näytellä. ;D No en mie oikeesti tiiä ketään. [ihan turha viesti.]
'.. I'm sorry for what I did ..' <3

jouhu

Eikä ollu, maikki! Missä esitit?
Tarkottaako toi skitsofrenia sitä, että unohtelee asioita? Nämä sairauksien nimet ovat yks niitä asioita jotka ei mene miulle perille saakka pääähän.  

KatjaRock

ööh. onkohan tämä taas maailman fiksuin aihe puida täällä? :D siis ei minua haittaa lainkaan mutta ihmetyttää vain että miksi kukkaan haluais täällä jakaa omia sairauksiaan? hmm, jään sitä siis ihmettelemään :)
Time goes on, I wont.

puska

skitsofrenia

skitsofrenia (< kreik./, aik. j a k o m i e l i t a u t i , pitkään, vähintään kuusi kuukautta kestänyt vakava psykoottinen häiriö, johon liittyy taantumisen aik. toimintatasolta. Nyk. ei skitsofreniaa pidetä yhtenäisenä sairautena, vaan pikemminkin ryhmänä samantapaisia häiriötiloja, joiden syyt saattavat vaihdella. Perinnöllisyyden lisäksi myös kasvatus-, perhe - ja työympäristö ovat osoittautuneet tärkeiksi tekijöiksi skitsofrenian synnyssä. Skitsofrenia on monien tekijöiden vaikutuksesta, usein pitkäaikaisen kehityksen tuloksena syntynyt syvälle ulottuva persoonallisuuden häiriö.

Skitsofrenian taudinkuva on vaihteleva. Paranoidisessa skitsofreniassa sitä hallitsevat kuvitelmat ulkopuolisten taholta tulevasta vainoamisesta, katatonisessa muodossa esiintyy runsaasti motorisia kiihtymistiloja ja häiriöitä. Hebefreenisessä skitsofreniassa potilaalla on runsaasti erilaisia harhakuvitelmia ja -aistimuksia ja hän on käytöksessään vahvasti taantunut. Yhteistä kaikille skitsofrenian muodoille ovat mm. ajatushäiriöt ja vetäytyminen omaan fantasiamaailmaan. Näistä oireista huolimatta muisti, havaintokyky ja älylliset suoritukset saattavat monilla alueilla olla verraten normaalit.

Huomattava osa skitsofreniaan sairastuineista paranee kokonaan yhden tai useamman sairausvaiheen jälkeen; nopeasti tylsistymiseen johtavat sairaudenkulut ovat harvinaisempia. Varhaisessa vaiheessa aloitetulla asianmukaisella hoidolla on huomattava merkitys. Skitsofrenian hoidossa on tehokkaimmaksi osoittautunut lääkehoidon ja psykoterapian yhdistäminen.

Lähde: Fakta 97 :D
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

jouhu

Maikki.

LainaaEikä ollu, maikki! Missä esitit?
Tarkottaako toi skitsofrenia sitä, että unohtelee asioita? Nämä sairauksien nimet ovat yks niitä asioita jotka ei mene miulle perille saakka pääähän.  
Niin tuolla koulussa kun oli tää viikko ilmaisutaitoo, ni siellä esitin :D Kun piti semmosia jotain vaivoja tms esittäää ... ::)

jouhu..

Jaajaa... Oiko kivaa?

Maikki.

nojoo olihan se ihan hauskaa :D taisiis kaikki ne jutut viime viikolla..

hendu

kuullostaa jotenkin pelottavalat!! :o
Temosen pomppubasso

jamsu-jassu-jakki

se ei kyllä oo mikään mukava sairaus(isi hoitaa skitsofreenikoita työkseen.)

kannatta ehkä lukea sellanen kirja kuin nancy, jonka on kirjoittanut (nancyn äiti) deborah spungen. ja sehän kertoo tietysti nancysta joka on sikitsofreenikko ja sen kamalasta elämästä... en oo ikinä märissy niin paljon lukiessani kirjaa.

[tuuli]

kaikki mielenterveyden sairaudet on pelottavii... :P
allekirjoittanut

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.