SKITSOFRENIA

Aloittaja SKITSOFRENIA, syyskuu 12, 2004, 11:29:12

« edellinen - seuraava »

jouhu

Niin...ja jotenkin kammottavia..::)

Lainaakaikki mielenterveyden sairaudet on pelottavii... :P

- Psykologian opiskelijana hieman naurahdin tällaiselle näkemykselle. Eihän ihminen ole koskaan terve tai johdonmukainen. Terveytenä voitaisiinkin pitää suhteellista kykyä toteuttaa niitä asioita joita yhteisö katsoo tarpeelliseksi. Mitä sanoisit esimerkiksi ihmisestä joka ei pysty kävelemään halvaannuttuaan? Ilmiselvä vamma, eikö vain? Entä ihmisestä joka pelaa raha-automaatteja päivästä toiseen eikä halua koskaan lopettaa? Kaikki sairaudet eivät olekaan ihan yksiselitteisesti todennettavissa, eivätkä ihmiset useinkaan osaa perustella tekemisiään millään tavalla.

Pitäisikö ihmisen esimerkiksi raha-automaattien pelaamisen sijaan mennä töihin ja perustaa perhe? Onko sellainen "todellisempaa elämää"? Miten ihmisille voidaan opettaa ulkoisesta todellisuudesta, jos kaikki asiat kuitenkin kulkevat heidän oman arvottavan mielensä läpi sisäiseen todellisuuteen? Joku näkee rahassa pelastuksen, toinen ei näe siinä mitään. Miksi siis pitäisi hankkia ei-mitään-merkitystä-täyttävää rahaa?

[tuuli]

hahaah, sanoinkin sen ihan ärsyttääkseni alan opiskelijoita.  ;D
allekirjoittanut

KatjaRock

Lainaa

- Psykologian opiskelijana hieman naurahdin tällaiselle näkemykselle.

Lukion psykologian oppimäärällä en silti sanois olevani psykologian opiskelija :)
Time goes on, I wont.

Lainaa
Lukion psykologian oppimäärällä en silti sanois olevani psykologian opiskelija :)

- Entä jos on lukenut Freudin ja hänen jälkeläistensä tuotannon läpi? Missä oikeastaan menee se raja jolloin ihmistä voidaan sanoa psykologian opiskelijaksi? Pitääkö olla siististi jäsennelty opintotodistus kädessä ja siinä Tärkeän Tyypin allekirjoitus? Voihan sitä luikahtaa luennolle silloin kun vahti katsoo muualle.

KatjaRock

Lainaa

- Entä jos on lukenut Freudin ja hänen jälkeläistensä tuotannon läpi? Missä oikeastaan menee se raja jolloin ihmistä voidaan sanoa psykologian opiskelijaksi? Pitääkö olla siististi jäsennelty opintotodistus kädessä ja siinä Tärkeän Tyypin allekirjoitus? Voihan sitä luikahtaa luennolle silloin kun vahti katsoo muualle.

No kuulehan, minun mielestä Freudin juttujen lukeminenkaan ei tee psykologian opiskelijaa. Minun mielestä. :)

Ja kyllä, minun mielestä silloin voi sanoa olevansa psykologian opiskelija jos on opintotodistus siitä kädessä :) Voi sanoa että on perehtyny, lukenu jne. Mutta edelleen, minun mielestä.

Peace mään.
Time goes on, I wont.

matonen

dai_19xx

Yhden mun kaverin isoveljellä on.
You are fuckin emo!

Tiijuli

no on mun yhellä puoli tutulla. se oli mun mutsin liikka maikka ylä asteel :))) sillain et se välillä oli tosi hyvällä tuulella ja selitti kaikkee sen muksusta ja opetti toisia kuin muksuu syötetöön oikee oppisesti ja välil sse saa sellasii kauhwit skitso kohtauksii etttei kukaan tee mitään oikein ja kauheeta kaikki on iha paskaa. hupsu tapaus... mutta sairaushan se on .;)
Turvallista matkaa helvettiin.

Irvikuva.

Tuon Nancyn olen lukenut, hieno kirja, ja kaikenlisäksi aivan totta.
Kertoo siis jakomielitautisesta Nancystä, joka eli Sex pistolsien ja Sid Viciouksen aikaan. Luultavimmin Nancy pakotti Sidin tappamaan itsensä, tyttö ei ollut koskaan halunnut elää.

Kenelläkään tutullani ei skitsofreniaa tai muitakaan sen tapaisia sairauksia ole.

forte

On hyvä tuo Nancy, jännä miten äitinsä pystyi noin hienosti vielä kirjan koko *askasta kirjottamaan. Hieno tarinana, pelottava tositarinana. Kannattaisi lukea~

Eipä taida tutuilla tai kenelläkään muillakaan sensellaisilla olla skitsofreniaa. Maanis-depressiivinen sukulainen kyllä on. Eikä toivottavasti itsellänikään mitään ihmeitä ole.
the coldest blood runs through my veins

jikkupsi

Tästähän on toki aikaa kun tänne on kirjoiteltu, mutta jos joku tänne eksyy, niin haluaisin korjata muutamia asioita.
Skitsofrenia ei ole unohtamista, hulluutta eikä persoonallisuushäiriö. Skitsofrenia on psykoosi, vakava mielenterveyden häiriö, jossa henkilön todellisuudentaju on puutteellinen tai kokonaan vääristynyt.

Jos tieto skitsofreniasta kiinnostaa, aika hyvä, kattava ja helppolukuinen sivusto on

www.oikeahavainto.fi

Suosittelen kaikkia pyrkimään ennakkoluulottomaan suhtautumiseen skitsofreniaa tai muita sairauksia sairastavaa kohtaan. Skitsofreenikkoja on ihan yhtä monenlaisia, erilaisia ja samanlaisia kuin ihmisiä ilman skitsofreniaakin!

Tokya

Niin ja sillee btw. Nancy kirjan tapahtumat eivät ole täysin totta. Deborah Spungen kirjoitti kirjan ihan vaan rahastaakseen =)

blind_eye

^ aijaa ;o ?
en oo ikinä oikeen ajatellu tota et se olis tehny sen vaan rahastamisen vuoksi.
toki se on mahdollista.
:D

tiedän, että minulla ei ole sitä loputonta sananvaltaa

blind_eye

Lainaa
Ja mulla on paniikkihäiriö.
mulla on kans todettu. tosin vähään aikaan en oo kohtauksia onneks saanut.
tiedän, että minulla ei ole sitä loputonta sananvaltaa

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.