Vapaa aihe

Aloittaja rautalintu, marraskuu 02, 2003, 01:52:24

« edellinen - seuraava »

Ronjaronjanen

Joo ja tuli tossa mieleen että hyvä kun esim. joidenkin formula-I autojen moottoreiden kehittämiseen käytetään vuodessa monia miljoonia euroja. Miettikää mitä sillä saisi aikaan jossain kehitysmaassa? Mutta ei, rahat käytetään täysin turhanpäiväiseen asiaan (anteeksi Sipe)

Lerppa

On käynyt monesti mullakin mielessä tuo, että mihin sitä rahaa taas käytetäänkään... ihan vaikka täällä Espoossakin, tulee uusia bussipysäkkejä, kaikkia hienoja juna-asemia, kauppakeskuksia, kirjastoja... vaikka terveydenhuolto (kuulemma) on ihan rappiolla...
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

KristalliEnkeli

Lerppa --> toi terveydenhuolto juttu pitää paikkansa. ei tääl Kantsussakaan kovin hyvin mee, ku miettii sitä et immeiset sanoo tota meijän terveysasemaa teurastamoks  :)
:: I don't care what you think
Unless it is about me ::

KatjaRock

Ja sosiaalityö. Ihan hirveää. Sairaat ihmiset laitetaan avohoitoon ja sitte ne voi niin pahoin. Resurssit ei riitä.  >:(
Time goes on, I wont.

"Minkä asian muuttaisit jos voisit"
Tuo on kyllä vaikea kysymys. Nyt tietenkin puhutaan sodista ja tällaisista asioista, mutta olisiko siinä mitään eroa jos aseita ei olisi. Aseet eivät tapa, ihmiset tappavat. Tappaminen on luonnonlaki, ei moraalinen teko. Sigmund Freud listasi tappamisen vietiksi ensimmäisen maailmansodan julmuuksien jälkeen. Täytyy sanoa, että olen tässä asiassa hänen kanssaan samaa mieltä.

Jos olette lukeneet kirjallisuutta ja sellaisia mestariteoksia kuten Tuntematon Sotilas tai Sinuhe Egyptiläinen, ymmärrätte varmasti enemmän elämästä. Ihminen ei muutu koskaan. Meitä koskevat täsmälleen samat fysiikan lait, me olemme eläimiä - nisäkkäitä. Meillä on erilaisia tarpeita. Onko ihminen luomakunnan kruunu? Ehkä. Yksikään muu eläinlaji ei näet ole kehittänyt yhtä täydellistä tapaa tuhota ja manipuloida luontoa - sitä josta mekin olemme tulleet ja olemme riippuvaisia.

Jotenkin minulle Tallinnan kulkukoiratilanne kuulostaa maailman toiseksi yhdentekevimmältä aiheelta heti "minkä väristä kynsilakkaa Maijulla on" -aiheen jälkeen. Jonkun saakelin missi-seksiobjekti-maailmanparantajan mielestä joku Tallinnan koirapopulaation tilanne on maailman kamalin asia. Minun mielestä kamalampaa on ihmiset, jotka ajattelevat tuolla tavalla!

virtahepo

Ihminen ei todellakaan erotu eläimistä muuten kuin ehkä kehittyneen kommunikaation ja järjestelmällisen oman lajin yksilöiden surmaamisen takia.
Ja tottahan tuo on että ihminen se tappaa eikä ase. Mutta aseilla on muukin merkitys kuin vaan tappaminen. Aseet ovat valtaa. Miksi amerikan yhdysvallat (huomatkaa pienet kirjaimet) on maailmanvalta?? Sillä on suurin armeija ja eniten tuhovoimaa. Ja jenkithän tekee mitä tahtoo, koska niillä on aseet-niillä on valta. Mutta esteenä on tällainen hassu valtio kuin Venäjä. Sillä on yhtä suuret määrät asekalustoa kuin jenkeillä ja molemmat maat pystyisivät posauttamaan koko maapallon alta aikayksikön.
Ihminen on maailman suurin ongelma.

jouhu

On, niin väärin, kun maailmassa on liikaa väkivaltaa! Se pitäis lopettaa! Mä oon miettiny, että mitenköhän ihmiset pystyy elää enää samalla planeetalla, kun kaikki vaan hakkaa ja tappaa ja muuta toisiaan kohtaan.

peace man..

*tuuli

niin... se on tätä nykymaailmaa... onko ihminen sitten kaiken pahan alku? ilman ihmisiä ei olisi aseita, ilman aseita ei olisi sotia, ilman sotia ei olisi... ööh... no en tiedä... ;D

virtahepo

Ei se ole vain nykyaikaa. Ihminen on aiheuttanut tuhoa oikeestaan koko olemassa olonsa ajan.

jouhu

Paha ihiminen! Me ollaan, niin helvetin pahoja ja peloittavia olentoja. Ei tietenkään kaikki, mutta pelottavan moni...

*tuuli

niin... kai... sitten...mut ois tää maailma vähän liian täydellinen paikka ilman ihmisiä.  ;)

Ehkä on hieman ylianarkistista sanoa ihmisen olevan kaiken pahan alku ja juuri. Mikä ihminen on? Eläin, nisäkäs, apina...
Yhtä typerää olisi kieltää aseet tai toivoa maailmanrauhaa.

Joskus pienenä minä ihmettelin sitä miksi ihmiset tappavat toisiaan. Nyt luettuani hieman historiaa tiedän enemmän konfliktien taustoja. Se on oikeastaan ihan sama taistelemmeko kivikeihäillä vai risteilyohjuksilla, me HALUAMME taistella. Se on meidän viettimme. Saamme siitä jännitystä ja uskomattoman voiman ja vallan tunteen. Eikö se ole ihan normaalia taistella alueista?

Homma alkaa mennä siinä vaiheessa vähän sairaaksi kun aletaan laatimaan kaatuneiden taulukoita, suunnittelemaan sateliittiä joka vakoilisi vihollista, kehittämään aseita jolla saadaan aikaa mahdollisimman paljon hävitystä ja kiduttamaan vankeja.

*tuuli

Niin taisteleehan eläimetkin joskus reviireistä.  :)

rautalintu

Meinasin kirjottaa tonne lohikäärme-juttuun, mutta enpäs.
Siis onko teillä sisaruksia, montako?
Miul on pikkusisko 15 v, isosisko 19v.
I think you're the same as me, take two sugars in your tea. You and I are gonna live forever.

KristalliEnkeli

mul on 12vuotta vanhempi isosysteri, eli jos me ollaan molemmat synnytty marraskuus ja mä täytän 18, ni mun laskutaitojen mukaan isosysteri täyttää 30...se on ihan vanhus :), nuorekas sellainen kylläkin
:: I don't care what you think
Unless it is about me ::

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.