Apulanta ja sinä

Aloittaja [tuuli], lokakuu 24, 2004, 10:02:33

« edellinen - seuraava »

[tuuli]

Eipä tuo otsikko paljoa kerro.
Eli siis, kuinka sinä rupesit kuuntelemaan Apulantaa? Tai, miten ajauduit ''sen pariin''? Tässäpä oma hulvaton tarinani.

Mä suorastaan säikähin kun tajusin äsken yhden hurjan hypyn tähän astisessa elämässäni.
Mä oon jo pitkään tykänny mäkihypystä ja kaikenmoisesta muusta talviurheilusta.  8) Jossain vaiheessa mä ihastuin Jaakko Tallukseen ( yks yhdistetyn urheilija, tykkään siitä edelleen ). Ja tietenki se pahin vaihe oli sitä, että piti olla samanlaine kaikessa. Niin siis samanlainen kuin Tallus.
Sitte mun paras kaveri, joka on jo kauan tykänny Apulannasta, kerto mulle että Talluski tykkää Apulannasta, ja paljon! Ja sitten munki oli pakko saada kuunnella sitä. Kata teki mulle kasetin johon se nauhotti Heinola 10:n ja Syitä ja Seurauksia:n kappaleita ja mä ihastuin ensitöikseni ralliin Poistuisitko mun elämästäni. ( mun ensimmäinen lempi apis biisi!!! <3 )
Jotenki mä aloin oikeesti tykätä siitä, siis Apulannasta. Ja sitte mä ostin Syitä ja Seurauksia kokoelman. Sit kun se ei enää riittäny, ostin Plastikin ja jossain vaiheessa Attackin. Ja pikku hiljaa myös Apulannan ( in English ) ja lopulta Hiekan, huom: heti ilmestymis päivänä. ;) kaverit pottuili mulle, että munhan olis pitäny rynnätä sinne kauppaan heti kun se aukee, mutta ei nyt sentään. [ On mulla jotain singlejäki ja se Pudota. Ja kirjastosta lainaan jatkuvasti aina uudestaan ja uudestaan jonku levyn. ] En mä lopulta enää edes ajatellut että joku Tallus sai ''tämän kaiken'' aikaan. Mikään ei ollu niin hienoo musaa ku Apis, ja mun oli joskus jopa vaikee hyväksiä ( niinku on edelleen ) ettei joku pitäny siitä ;D vaikka se on nii helvetin hyvää!
Niin, siis äsken kun tuli mieleen tuo Tallus-Kata juttu niin oli pakko soittaa Katalle ''KIIIIITOOOS'' puhelu, ku oli vaa niin helevetin kiitollinen sille siitä että se valaisi mua tossa Apulanta jutussa. Muuten varmaan kuuntelisin vieläki jotai Tiktakkia... ;D
allekirjoittanut

jouhu

Se varsinainen lopullinen jysäys oli siis vuonna 2002 ilosaarirokissa. Aateltiin kaverin kaa, että mennäämpä katto nyt se apulannan keikka, kun ei oo muutakaan tekemistä. Siellä se sitten meni suoraan tajuntaan, ettei muista koko keikasta mitään. Heti festareilta päästyy päädyin ostamaan heinola10 levyn.
Jotenkin siellä keikalla aatteli, että "helvetti, kun on kovaa musaa! Tätä täytyy saada kuunnella lisää"

emmi

aloin diggaileen muistaakseni ihan tälleen pikkuhiljaa niihin aikoihin kun plastik ilmesty. radiosta ja silloisista musavideo ohjelmista kuuli tätä käännä se pois biisiä niin aloin sitten diggaileen sitä biisiä ja oli pakko mennä ostaan plastikki. Tietenkin tykästyin koko levyyn ja sit aloin lainaan mun serkulta noit vanhempia poltettuja levyjä ja sit myöhemmin se fanius sitten lähti vaan yltymään. ja nyt ollaan tässä pisteessä missä ollaan, diggaillaan niin helvetisti! :)
älä tunnusta jos sattuu

puska

Jyrkistä Apulannan poikia kattelin ja ihastuin Toniin persoosana. Sitten Countdownissa alkoi pyörimään vilkkaasti Ei yhtään todistajaa -video, jonka kautta ihastuin musiikkin täysillä:)
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

RokkiKukka

onhan siitä aikaa kun aloin kuunteleen, joskus ala-asteen viidennellä kun jossain leirikoulussa jotku tytöt kuunteli sitä ja sitte kans kuunteli siinä ja tajus et ehi tää on tosi hyvää muzaa ja sotin ekan levyn evö joka oli Apulannan Kolme. Eli oon kuunnellu apista jonkun 6 vuotta  ::) Mutta se on on kyllä suomen parhaita bändejä edelleen, ja vanha matsku on parasta!  ;D
Minä opetan sinut tuntemaan
eläimellä sisäpuolella.. [IRCisä nickillä Wuuki]

punainen

Aijai tää on pitkä tarina ja oon kertonu tälläkin foorumilla muissa yhteyksissä varmaan kymmenen kertaa mutta täytyy se tänne varmaan viä laittaa sitten kun aikaa on..Että jokainen varmasti tietää miten punainen tuli uskoon :)
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

Aapsu

Minäkin olen muistaakseni jo kertonut tämän täällä boardilla, mutta kerrataampa:

Aiemmin olin lähinnä nauranut Apulannan uholle ym. minusta jotenkin tekaistulle riehumiselle, suosikkiyhtyeeni oli tuolloin Oasis. Sitten joskus keväällä 1997, kun olin kuudennella luokalla, Radiomafialla oli Kolme ennakkosoitossa. Joku soitti Pertti Salovaaran ohjelmaan ja toivoi Kolmelta jotain ennen kuulematonta biisiä (ei siis Anna mulle piiskaa eikä Paha paha asia). Salovaaran promolevyssä ei ollut kansia, mutta hän laittoi soimaan "lyhyen ja rokkaavan biisin", joka myöhemmin osoittautui Madoksi. Jostain käsittämättömästä syystä aloin pokoilla huoneessani. Ikää oli siis 12.
NYT KAIKKI MUN SIVUILLE! UUS EP-LEVY

KatjaRock

vuonna -96. ollaan tosiaan täällä jo näistä juteltu. :)
Time goes on, I wont.

Lerppa

Mun on pakko tunnustaa etten enää muista, joten piti luntata vanhoista postauksista. ;D

Eli mie ostin kitaran ja samalla viikolla kuulin Ilonan radiosta. ( olin tuolloin 13-vuotias)
Päätin että tuopa täytyy opetella, kun se alku on niin helppo. Joten selvitin kuka oli biisin esittäjä, hain sen netistä ja opettelin soittamaan. ;) Siinä samalla kun etin Ilonaa Kazaalla niin löysin muutkin biisit ja myöhemmin ostin sitten levyjäkin, jotka omistan tällä hetkellä kaikki lukuunottamatta paria harvinaisuutta ja Heinola 10 Enkku versiota...
Apulannan löytymisen jälkeen aloin kuunnella enemmän musiikkia ( silloin lähinnä suomirockia ja "puoliheviä" -kuten mie sanoin xP mutta nykysin on aika erilainen musamaku ) ja tajuta jotain siitä mitä kuuntelin...
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

keskiviikko

okei, tässä tulee nyt hieno tarina:

Kuulin ekaa kertaa apulantaa joskus serkun luona, kun se tahtoi soittaa mulle hyvän laulun,joka sitte myöhemmin paljastu apulannan Päivästä toiseen -lauluks  :) Lauloin tätä laulua koko automatkan kotiin, tai sitä alkua mitä yleensä muistin siitä  :P.
 en mä koskaan tiennyt että se oli ollut apulantaa. mä aina olin luullu,että apulanta on huonoa, sen nimen takia. oikeasti mä en edes tiennyt millaista musiikkia se oli..heh
 No sit jyrkissä näin jotain apulantaa  OOH. tais olla Käännä se pois mihin mä jäin koukkuun. hoilasin sitä. mä muistan, kuinka mä katsoin kun se oli jyrki countdownissa ja äiti ja iskä ei tykännyt siitä :P mä katsoin sitä salaa :P mut viimenen tikki oli se, kun kuulin Mitä kuuluuu   :) oijoijoi.  sen jälkeen ei ollu enää paluuta entiseen maailmaan!  
 mut se oli niin hienoa, kun tajusin, että se laulu mitä olin hoilaillu, oli sekin apulantaaa! ja muistin sen vaikka siitä oli ollut niin kauan aikaa.

liian hyvää musiikkia!

blind_eye

Mä tutustuin Apulantaan serkkuni kautta.. Tais olla vuosi -99. Kuunneltiin serkuilla levyä ja siitä se sitten lähti. Ekaa kertaa näin livenä -99 Räikkärockissa ja sitten oli menoa.  ;)
tiedän, että minulla ei ole sitä loputonta sananvaltaa

Aapsu

Hei määkin olin tolla keikalla -99 Räikkärockissa. Näin Apulannan sillon toista kertaa livenä. Ja Mandykin oli messissä. Oli kovat festarit ;) Muita bändejä oli Popeda ja Nylon Beat... Ja meinasin saada turpaan joltain äijältä, jolla oli vähän omaa sekotusta Mehukatti-pullossa.
NYT KAIKKI MUN SIVUILLE! UUS EP-LEVY

punainen

menee nyt vähän offtopiciksi mutta blind_eye oliko se sama kerta se Räikkärock kun näit Tuukan jonku Siwan parkkipaikalla äitis kaa? ;D

blind_eye

Lainaamenee nyt vähän offtopiciksi mutta blind_eye oliko se sama kerta se Räikkärock kun näit Tuukan jonku Siwan parkkipaikalla äitis kaa? ;D
Olihan se joo :D
Btw, se on Valintatalo. :D
tiedän, että minulla ei ole sitä loputonta sananvaltaa

punainen

No mä vähän kelasin et oliko se Siwa vai Valintatalo, kun mun lähellä ei oo kumpaakaan.Tosi olennainen tietohan tämä :)

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.