Apulanta 'Singlet 1998-2003'

Aloittaja GeGe, heinäkuu 25, 2003, 01:42:01

« edellinen - seuraava »

rautalintu

Lainaa

Tosta tuli muuten mieleen, että noin ne arvostelut vaihtelee. City-lehdessä sai vastikään 4½ tähteä viidestä, kehuivat, että hittejä aina on mutta todelliset helmet on b-puolia.

Noniin, juuri sitten se lehti, jota en ehtinyt/muistanut hakea...

Niin tosiaan, jos yrittää kuunnella levyä kokonaisuutena, se on aika epätasainen. Mutta minkäs sille voi, kun sehän on singlekokoelma, niin ei sitä sitten miksikään muuteta. Siis niitä biisejä.
I think you're the same as me, take two sugars in your tea. You and I are gonna live forever.

jouhu

salza01

LainaaMä olen jo aikoja sitten menettänyt uskoni kaikkiin arvosteluihin...

niinpä. ne on loppujen lopuksi vain jonkun mielipiteitä, ja jokaisen pitää luoda omat mielipiteet.
..miksi rakkaus ei voi riittää, vaan siihen pitää ongelmia liittää. sydän särkyy tässä pelissä. on nin vaikeeta vaan poistua ja kiittää.. <3

puska

tämä singlet 1998-2003 haukuttiin muuten soundin levyarvostelussakin ihan lyttyyn. arvostelija ei tuntunut ymmärstävän asiasta oikein mitään. minäpäs kirjoitan vaikka sen arvostelun tähän...

Kun Apulanta julkaisi vuosien 1993-1997 singlet niputtavan kokoelman, se oli kädenojennus nuorille faneille, jotka halusivat haalia koko Apis-tuotannon ja olivat valmiita maksaamaan harvinaisiksi käyneistä vinyylisingleistä satoja markkoja. Tuollaisia funktioita ei vuodet 1998-2003 kattavalla tuplalla ole, sillä viidessä vuodessa Apulanta on vakiinnuttanut asemansa yhtenä suomalaisen rockin suurista nimistä.
   Tätä taustaa vastaan ei toiselle sinkkukokoelmalle keksi oikein muuta tarkoitusta kuin diskografian johdonmukaisuuden. taiteellisilla ansoilla kokoelman julkaisua tuskin haluaa perustella kovinkaan fani, sillä sinkut on levylle laitettu kokonaisuudessaan. Näin mukana olevista biiseistä leijonanosa on juuri niitä bonusraitoja, joista suurimman osan yhtye on satavarmasti tehnyt jotain eksklusiivista singleille pistääkseen. Etenkin kakkoslevyllä järjestään ''b-puolet'' ovat karmaisevaa kuunneltavaa. Studiohaastattelua, joilla on merkitystä vain tekijöilleen. Pari livebiisiä osoittaa varsin konkreettisesti, että live-soitto ei ole Apulannan vahvimpia osa-alueita.
   Toni Wirtasen taiteilijapakkomielle näkyy myös biisien järjettömässä ''monipuolisuudessa''. Kun lähes Kata Kärkkäisen veroinen monitaituri ei osaa päättää, haluaisiko olla muusikko, näyttelijä, seurapiirijulkkis vai kuvataiteilija, ei miehelle riitä Apulannan yhä metallisemmaksi käyvä pop punk, vaan kaikkea pitää päästä kokeilemaan. On rappia, iskelmää ja heavyrockia. Seurauksena kuulijalle syntyy syvä myötähäpeän tunne. Ainoa oikeasti mielenkiintoinen biisi on Sipen kirjoittama Kusen tulta, joka sekin on pilattu mukahauskoilla sanoituksilla.
   Toki levyllä on myös mukana viiden viimeisen vuoden Apulanta-hitit, mutta teit meistä kauniin, Hallaa, Amerika, Hiekka ja Jumala edes yhdessä eivät kallista vaakakuppia positiivisen puolelle, kun vastassa on kolmisenkymmentä biisiraakiletta tai hetken mielijohteesta syntynyttä kokeilua.
-Antti Luukkanen
**

Voi että mua otti päähän, kun luin tuon. Siis... argh! tuo ei vaan yksinkertaisesti ymmärrä MISTÄÄN MITÄÄN!
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

KristalliEnkeli

mut se on "vaan" Antti Luukkaisen mielipide...mehän olemme tietystikin toista mieltä, eikö vain(?)
:: I don't care what you think
Unless it is about me ::

puska

niin, mutta tässä se taas nähdään, että  mitä nuo levyarvostelijat ovat miehiään:)
- Ois vaan sorsa.
- Nii.. ja makkais vaa.

jouhu

Musta jotenkin tuntuu, että noi levyarvostelijat haukkuu suunnilleen kaikki hyvät bändit ja ylistävät joitain gimmelin tapasii taivaisiin. Joten ei noita levyarvostelijoiden sanomisia kannata ottaa...

KristalliEnkeli

ja miettikää et ne saa siit palkkaa!!!!
:: I don't care what you think
Unless it is about me ::

Vilkku

Mä jätän yleensä kaikki arvostelut ihan omaan arvoonsa, kun ne tosiaankin on yhden ihmisen mielipiteitä. Vaikkakin onhan niillä kokemusta siitä hommasta ja näin, mutta yleensä esimerkiksi elokuvien suhteen ne tykkää sellaisista taiteellisista draamoista, esim. komediat saa yleensä ihan surkeita arvosteluja.

Toivon vaan, että muutkin ihmiset ymmärtää, että jos arvostelija sanoo, että tämä on aivan perseestä, niin ei se ole mikään yleispätevä fakta. Harmi, jos joku jättää hyvän levyn ostamatta tai hyvän elokuvan katsomatta siksi, että ajattelee sen olevan huono kun se on jossain haukuttu lyttyyn.
[ -You should see my scars- ]

emmi*

voi jumalauta minkälaiset mielipiteet tollakin toimittajalla joka oli kirjottanu ton arvostelun!
pistikö vähän sylettään!

no mutta täytyy nyt kumminkin muistaa et se oli vaan ton mielipide...

Ronjaronjanen

Noita arvosteluja on yleensä ihan kiva lukea kun saa tietää jonkun toisen ihmisen mielipiteen jostakin asiasta, mutta otan arvostelut nimenomaan aina vain mielipiteenä, en minään totuutena.

jouhu

emmi

jeejee mä oon onnellinen, mä sain joululahjaks ton single kokoelman!!! :)
älä tunnusta jos sattuu

puska

ihanat tonttulakkitsydeemit laitettu tänne sivuille :)
- Ois vaan sorsa.
- Nii.. ja makkais vaa.

Silti_Onnellinen

iik..mun on ihan pakko mennä kuunteleen lantaa...tajusin, että en oo koko jouluna kerinny tehdä sitä....!
Oon limainen ja suomuinen..
Ja mun olo on VÄKIVALTAINEN..., mutta silti varmaan Onnellinen... Niin ihanasti itsetuhoinen ja suloinen...

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.