Helvetti,taivas vai jokin muu?

Aloittaja amouria, toukokuu 03, 2004, 11:09:01

« edellinen - seuraava »

Wirtabiuha

Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

Lerppa

Ehkäpä kaikki eivät vaan pidä kivusta ;D
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

puska

Kipujakin on monenlaisia. Toiset niistä enemmän ja toiset vähemmän miellyttäviä. Pistävä kipu on kamalaa, mutta viiltävä joskus ihanaa...;)
Jos nyt puhutaan fyysisestä kivusta.
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

rautalintu

Mutta olisko se sitten kivaa jos koko ajan olisi sellanen rauhallinen tunnelma, kuin eläis pumpulissa. Ja koko ajan olisi onnellinen, jaksaako sellasta kauaa.
Niin kuinka kauan siellä taivaassa teidän mielestänne sitten ollaan?

Mä uskon, ettei ole sellasta paikkaa kuin taivas, tai siis sellaisena kuin se useimmiten ajatellaan. Vaan uskon, että taivas on vain välietappi, eli taivaasta näkee kaiken mitä itselle on tapahtunut elämän aikana ja jos/kun on oppinut tarpeeksi virheistään, alkaa uusi elämä ja syntyy uudelleen. Sellanen opetuspaikka, jossa vain itse voi itseään opettaa.

Mä kuitenkin varmuuden vuoksi kirjoitan kaikki jutut, mitkä olis pitänyt tehdä toisin ja mitkä pitää myöhemminkin tehdä just näin, paperille ja toivottavasti seuraavassa elämässä löydän ne kirjoitukset jostain :).
I think you're the same as me, take two sugars in your tea. You and I are gonna live forever.

jouhu

Mie luulen, että mie jään ihan sinne taivaaseen koko loppu ajaksi.

rautalintu

LainaaMie luulen, että mie jään ihan sinne taivaaseen koko loppu ajaksi.

Mikä on koko loppuajaksi? Ikuisuudeksiko? Eihän sinne kaikki ihmiset voi jäädä ikuisuudeksi, tila loppuisi :)
I think you're the same as me, take two sugars in your tea. You and I are gonna live forever.

puska

Jotkut ovat kuvailleet, että heidän mielestään taivas on sellainen paikka, jossa me olemme ikuisuuden "pilvessä" ja ihmettelemme kuinka mahtava paikka se on, tai jotain sinne päin.
- Ois vaan sorsa.
- Nii.. ja makkais vaa.

jouhu

Ajattelin jäädä ihan ikuisuudeks. :)
No, sinne mahtuu kaikki jotka sinne haluavat. Tilaa hankitaan sitten jostain lisää, jos ei meinaa mahtuu. :D

Tuolla ylempänä, kun oli puhetta kivusta, niin sain kokea melko kivuliaan jutun tänään. Olin tulossa kirppikseltä kotiin ja sitten jostain tuli toinen pyöräilijä ja me tietenkin törmättiin. Ja vauhti oli ihan tarpeeks kova. Mie tietenkin jäin sinne alimmaiseks ja, kun alku järkytyksestä oli päästy, niin tämä sanoi: "sori" mie vaan, että "joo, ei mitään". Sitten jatkettiin omiin suuntiimme.
Oikeeseen käteen ja oikeeseen jalkaan tuli mukvavia punaisia jälkiä. Ja mie olin vielä t-paidassa....
No, joskus on pikkasen saatava tuntea pientä kipuakin.
Kipu on ystävä!

amouria

Maapallonhan tilalle tulee uusi maailma,jossa ei ole mitään ihmisen tekemää.Niin olen lukenut ja kuullut.Mutta mikä sitten on totuus? :-/

Lerppa

Ihminen tuhoo elinympäristönsä aika pian loppuun ja tulee uusi aika :) -luulisin
Ja tosta taivaan tila-ongelmasta, niin jos nyt tälläinen joku Taivas on, niin tuskin siellä mitään tila-ongelmaa on x) Tuskin siellä on mitään niin fyysistä, että olisi olemassa jokin tila. Ja jos on kerran fyysistä, niin onhan tuolla koko avaruus sitä tilaa, että miksi Taivaan pitäisi juuri Maahan mahtua...

Jouhu sai asfaltti-ihottumaa ;) Eihän pahasti sattunut?
-itseäni en oo pitkään aikaan (koputtaa puuta) satuttanut mitenkään :) ..pitäiskö tehdä yks reikä korvaan lisää, ni muistais miltä oikea kipu tuntuu :P -kun on vaan tällasta ärsyttävää maha-selkä-kurkku-pää -kipua nyt ollut... 8)

puska

Ääh, eihän nyt reiän korvaan ottaminen satu yhtään. Jotain rankempaa sen pitää olla. Pieni nipistys ei anna mitään kuvaa kivusta.
- Ois vaan sorsa.
- Nii.. ja makkais vaa.

jouhu

Ei siinä sattunu pahemmin. Kyynerpäähän tuli kaunis mustelma ja sääri on mukavan vihree ja turvonnut ja kävellessäkin tuntuu aika ikävältä.
Mikäs on kunnon kipuu puska?

Wirtabiuha

Sellanen kipu on kivaa kun joku puree kaulajänteen melkein poikki tai vastaavassa tilanteesa saatu kipu. Ja ihanin kipu (ei pitäis sanoa mutta sanon silti) on se kun menettää neitsyyden.. se tuntu ihan taivaallisen hyvältä kivulta. ;D jah pidän kivusta paljonin... mä olen outo joo...
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

Lerppa

LainaaÄäh, eihän nyt reiän korvaan ottaminen satu yhtään. Jotain rankempaa sen pitää olla. Pieni nipistys ei anna mitään kuvaa kivusta.

No ehkä mä en sitten osaa tehdä sitä kunnolla tai jotain.. nimittäin viimeksi sattu aika helvetisti, kun en saanut sitä kunnolla läpi ja sitten piti vaan hinkuttaa hitaasti....  ::)
Se pitäs osata van tuikata nopeesti ja kovaa niin ei sattuis.. mut en mä sellasta osaa, se ei vaan mene läpi korvasta... x)

Mitä sinä olet, paitsi hermosoluja, lihaa, verta ja luuta? Ja mihin näiden hermosolujen, lihan, veren ja luun pitäisi mennä kuoleman jälkeen? Oletko joskus nukkunut kätesi päällä niin, että siitä on mennyt tunto? Hermosolut eivät silloin pysty välittämään mitään viestiä siitä aivoihin, joten olisi periaatteessa sama vaikkei sinulla kättä olisikaan. Tai jos sinulla ei olisikaan aivoja, minne kaikki hermosolut johtaisivat? Et pystyisi tuntemaan kipua laisinkaan, joten olisit ehkä vielä enemmän sitä, mitä käsitämme "elottomalla". No missä tämä "eloton" sitten on? Maassa, puussa, mullan alla, meren pohjassa vai missä? No ei taivaassa ainakaan! Sanoohan sen nyt ihan järkikin. Kuolleessa ruumiissasi on kuitenkin vielä todella paljon energiaa ja eri aineita sitoutuneina ja ne täytyy hajottaa palasiksi, vähän niinkuin elimistö hajottaa ruuan palasiksi.

Vastaus siihen, miltä kuolema tuntuu, on hyvin yksinkertainen: Ensin tunnet hermoissasi kipua. Kipu saattaa kestää kauan tai vähän aikaa riippuen siitä, missä vaiheessa hermo menee katki. Tai siitä, missä vaiheessa aivot lakkaavat vastaanottamasta impulsseja. Kun impulsseja ei enää tule, sinäkään et tunne mitään. Sitten "sinä" jäät vain lojumaan jonnekin.

Tuo "sinuus" on vain kognitiivinen tuntemuksesi itsestäsi. Joka puolella ruumistasi menee hermoja, ja mitä hermot tuntevat, sen tunnet myös "sinä". SINÄ olet ne hermot. Sinä olet se kokonaisuus. Sinä syöt ruokaa ja Sinä kasvat kokoa. Ihminen on vain yhteisnimitys niille biljoonille soluille mitä siinä on.

Koko tämä prosessi on niin monimutkainen ja vaikea ymmärrettävä tavalliselle tyhmälle kansalle, että joku mielestään fiksu ihminen sitten sai päähänsä selittää koko asian jumalateorialla. Joo, niinhän sen TÄYTYY OLLA! Jumala katsos on niin mystinen olento, ettei häntä voi ymmärtää (tämä sanotaan muuten katekismuksessakin!). Tiedon puute on saanut ihmiset kehittämään mielessään jonkin teorian aukkokohdille. Ei jumala selitä edes ontologiaa. Jos jumala on luonut maailman ja ihmiset, kuka on luonut jumalan? Vastaus: "jumala on aina ollut olemassa". Miksei saman tien sanottaisi: ihmiset ja maapallo ja aurinkokin ovat olleet aina olemassa? Tai mitä ihmiselle tapahtuu kuoleman jälkeen? "hän pääsee taivaaseen". Mitä ihminen tekee taivaassa? "hänellä on siellä hyvä olla". Kuinka voi olla "hyvä olo" ilman niitä hermosoluja? Kun et kerran edes tunne mitään?

Sitten tuo Raamatun etiikka. Voi yhden kerran. "sinun täytyy tehdä toisille hyvin. Et saa ajatella itseäsi. Jos ajattelet itseäsi, teet syntiä. Jos teet syntiä JOUDUT HELVETIN IKUISEEN LIEKKIIN JOSSA ON OLEVA ITKU JA HAMMASTEN KIRISTYS!". Tunnen varmasti paljon tuskaa ilman hermostoani. Olen varma siitä. No miksi toisten ihmisten auttaminen olisi kunnioitettava eettinen periaate? Onhan se, mutta minkä ihmeen takia siitä täytyy tehdä jokin laki? Ei etiikka ole lakia, se on näkemys hyvyydestä! Miksei omaa parastaan ajatteleva ihminen toimisi muka eettisesti oikein? Jos joku uhkaa sinua aseella, ajattelisitko "en saa tappaa häntä, ennemmin kuolen itse ja annan Jumalan hoitaa hänen tuomitsemisensa"? Näkemyksesi on paitsi yksisilmäinen ja naivi, myös typerä. Ja tämä pyssymieshän tietysti uhkaa sinua, koska hän on Saatanan vallassa! (eikä hänellä ole mitään muuta syytä teollensa)

Uskontojen ongelma on se, etteivät ne kysy "onko tämä asia oikein?" vaan ne sanovat "tämä asia on oikein. Piste. Jos olet eri mieltä, olet tyhmä ja väärässä." Jokainen voi leikkiä mielessään ajatuksella "pääseekö homot taivaaseen?", mutta sillä ei tule olemaan yhtään mitään tekemistä totuuden kanssa. Jenkkilässä ollaan ihan oikeasti huolissaan uudesta homoliitot hyväksyvästä laista, jota erityisesti kristityt fundamentalistit vastustavat. Jumalan kun on kieltänyt homoseksuaalisuuden harjoittamisen. Kaikkivaltiasta, Maailman Luojaa, Herraa, Vapahtajaa ja Armeliasta Isää varmasti kiinnostaakin mitä joku ville-petteri tekee kaverinsa kanssa kotonaan neljän seinän sisällä!

Koko kysymys "pääsenkö minä taivaaseen" on sitäpaitsi täysin absurdi. Ensin luodaan taivas. Sitten nimetään kaikki ihmiset syntisiksi. Sitten tuodaan ihmisille pelastus. Ihmiset ottavat pelastuksen vastaan iloissaan. Jotkut epäilevät, mutta hekö sitten tietävät mitä tapahtuu? Nyt uskovilla on täydellinen valta päättää, kuka on sopiva "pelastukseen". Ja joku vielä vaivaa päätään koko keksityllä asialla!

Heitä kolikkoa siitä pääsetkö taivaaseen, for all I care. Aamen.

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.