Helvetti,taivas vai jokin muu?

Aloittaja amouria, toukokuu 03, 2004, 11:09:01

« edellinen - seuraava »

punainen

Niin minäkin ja tulos oli ihan yllättävä...

Mä en ole kovin filosofisella tuulella paneutuakseni tuohon Se Jätkän saarnaan kunnolla mutta jos kerta elämällä ei olis mitään tarkotusta siis kuoleman jälkeen ei tapahtus mitään niin miksi sitten ihmiset ovat niin kiinostuneita näistä asioista ja tarvitsevat löytää sen suurimman totuuden ja jumalan jos sillä ei ole mitään merkitystä? Miks ihmisii on sitten kehittynyt jos ne kuitenki ne olis onnellisimpii eläiminä ja systeemi toimis paremmin ilman ihmisii...
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

taika^^

No mä olen sitä mieltä, että kun mä kuolen niin mä mädännyn. Mun ruumis tungetaan varmaan johonkin arkkuun ja tungetaan maan alle ja sitten toukat syö mut. Ei mitään kummempaa.
Ja jos joku taivas tai helvetti on olemassa ni Jumala ainakin on inhonnut mua koko mun elämän ajan et se laittaa mut heti helvettiin. Sitä paitsi se väheksyy naisia, et en välttämättä edes halua mihinkään semmoiseen paikkaan missä mua pidetään mitättömänä ja henkilönä ketä ei edes tarvi merkitä tai muistaa ollenkaa.. et
HEVI MUSIIKKI PELASTI MINUT JEESUKSELTA \m/
Cross my heart and hope to die
May my end come tonight
Across the dark, into the light
May death again us unite

punainen

No samaa mieltä tossa et melkein kaikkien uskontojen jumalat mitä tiedän on sovinisteja >:(Ne on vain joidenkin miesten keksimiä ne uskonnot

Sinut on tehty Aatamin kylkiluusta, joten pidä turpasi kiinni ja tiskaa mukisematta!

;D

Tosi tasa-arvoinen uskonto. Mutta vertaa sitten jotain Islamia! Siellä naisella ei käytännössä ole oikeutta päättää edes omasta ruumiistaan tai pukeutumisesta, vaan kaikki on miesten käsissä.

Antaa vähän aihetta ajatella noitten uskontojen perimmäisiä tarkoituksia...

Lerppa

No niinpä! Sairasta sovinismia! Ihan niinkun naiset muka ei olis ihmisiä  >:(

Ja mietitäänpä nyt.. siis jokaisessa vanhassa kulttuurissa, mistä on jotain tietoja, niin papit oli selvästi huijareita.
Katsotaan nyt vaikka Egyptiin, kun ihmiset uhrasivat ruokaa jumalille ja Jumala sitten söi ruoat. -niin kappasta vain, papit olivat hirveän pulskia ;)
Ja Kreikassa kun oli mukamas Minotaurus härkä maanalaisessa labyrintissa, niin mitä ilmeisemmin papit olivat niitä jotka sitten loppujen lopuksi eliminoivat nämä sokkeloissa harhailevat nuoret ihmisuhrit...

En osaa ollenkaan selittää että miten papit olivat niin paljon sitten niinkun viisaampia kun muu kansa. Ikäänkuin olisivat olleet aikuisia ja kansa lapsia. Mikäli tajuutte vertauksen, eli vähän niinkun meitäkin kaikkia on kusetettu joulupukista....
Että me sitten vanhetessa tajuttiin sen olevan huijausta. Mutta miksei nää kansat sitten tajunneet sitä että papit vaan kusetti....?  ???
Paljon on kysymyksiä mihin ei ole vastauksia...  ::) vai oisko Se Jätkällä jotain?
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

puska

Papit huijaavat ihmisiä. Tämä nyt voi kuulostaa naurettavalta, mutta osa heistä tuo Saatanan sanaa kirkkoihin. Se on väärin. Onneksi on vielä "oikeitakin" pappeja olemassa.
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

Jumalan erottaa Joulupukista kuitenkin se, että Jumalaan uskovat aikuisetkin. Se ei ole samalla tavalla perinne kuin Joulupukki hyväntahtoisuuden lähettiläänä...

En sikäli kiistä etteikö olisi mahdollista, että oli tosiaan olemassa sellainen historiallinen henkilö nimeltään Jeesus, joka väitti olevansa Jumalan poika ja hankki sillä tavoin itselleen auktoriteettiaseman muihin kansalaisiin verrattuna. Sen jälkeen on muiden paha mennä sanomaan mitään vastaan hänelle (asettuisitko itse JUMALAN POIKAA vastaan!?). Ihan varmasti joku väärinymmärretty yhteiskunnan hylkäämä kulkuri olisi voinut ajatella aivan samat asiat yläluokan ahneudesta ja lähimmäisenrakkaudesta kruunaamatta itseään miksikään jumalaksi. Tähän Raamatun ehdottomaan arvovaltaan uskoville on aika hatara perusta. Tuolla kirjalla on nimittäin ollut niin paljon valtaa ihmisiin, että sen monimerkityksellisyydestä voisi vetää aivan mitä tahansa johtopäätöksiä sen tarkoituksesta.

Sitä on käännetty eri kielille, sitä on poltettu roviolla ja tulkittu ja käännetty vielä kerran. Ei tarvitse olla kuin vähän huolimattomuutta kääntäjällä niin johan muuttuu merkitys aika totaalisesti. Toinen juttu sitten on ihan tietoisesti väärin käännetyt tekstit maallisten ruhtinaiden valtaa tukemaan. Darwinin evoluutioteoriaa on vihattu Raamatunvastaisena. Kysyn vain: mikä siinä Raamatussa sitten on niin oikeata ja totta? Koko ajan käsite saattoi ehkä siihen aikaan olla vähän erilainen. Vuodet laskettiin kasvukausien mukaan ja kuun kiertämät olivat jotain mittareita. Jälleen kerran, ihmiset haluavat vastauksia. Ei riitä, että aletaan kirjoittamaan neljätuhattasivuista kirjaa alkaen jostain trilobiitistä ja päättyen sanoihin "...ja sitten tuli ihminen". Ei. Pitää sanoa: "Ja Jumala loi ihmisen viidentenä päivänä ja antoi kaikki maan kasvit ja eläimet hänelle. Piste.", onhan se nyt paljon helppotajuisempi tyhmälle kansalle, joka ei kysele eikä kyseenalaista mitään.

Papeilla oli valta. Samanlaista menetelmää käytetään nykyäänkin mm. Skientologien kokouksissa pitämään joukot ruodussa. Heidän kokouksensa saattavat päättyä "... Olette kuulleet tänään paljon mukavia asioita, joista olette pitäneet. Tiedän, että useimmat teistä ymmärtävät sen, mutta keskuudessamme saattaa olla muutama epäilijä. He kyseenalaistavat Jumalan, mutta mitä jos. Mitä JOS hän hän kuulee mitä sinä ajattelet. Asettuisitko sinä todellakin Jumalan tahtoa vastaan?"

Tarpeeksi pelotusta ja sosiaalista painetta yhdelle ihmiselle kestää. Parin sadan ihmisen salissa korkea-arvoinen henkilö puhuu juuri sinulle, epäilee sinun uskoasi ja kiroaa sinut helvettiin jos sinulla on rohkeutta ajatella omilla aivoillaan. Muutamat tuosta kultista pelastuneet ovat kertoneet aika järkyttäviä tarinoita heidän psyykkisistä kidutusmenetelmistää, joilla he hankkivat jäsenensä taloudellisessa ja sosiaalisessa ahdingossa olevista ihmisistä. Se on ikäänkuin alamaailma ja huumeympyrät. Ihminen tulee uteliaana kuuntelemaan saarnaa - ehkä epätoivoisenakin - ottaa vastaan sen viestin, eikä ajattele seurauksia. Pahinta on se, kun hänen oma mielensä asettuu puolustamaan korkeammalla olevia johtajia. Hänen mielensä haluaa tulla alistetuksi.

Samalla tavalla kun ulkopuolisen on helppoa sanoa huumeidenkäyttäjälle "lopeta tuo", niin on valveutuneiden on vaikea ymmärtää, miksi uskonnot ovat niin tärkeitä toisille ihmisille. Ei niistä kuvioista noin vain lähdetä pois kun siltä tuntuu. Se on useimmille ihmisille hirttosilmukka, joka tappaa mielen ennen ruumista.

punainen

Noi skientologia on kauheeta fuulaa!ystävälläni on siitä kokemuksia,ei kovin hyviä...verrattavissa huumekierteeseen.Kai sen nyt jo järkikin sanoo et tollasiin pieniin lahkoihin jotka vie sun omaisuuden ja enemmänkin kannatta mennä.vaikka ne on kyllä ovelia ja iskee silloinkun on heikoimmillaan.

taika^^

No siis, tietenkin joillekin ihmisille uskonto on tärkeää, mutta olen täysin sitä mieltä, että uskontojen varjon avulla on lähes kaikki sodat alkanut.
Ja jos mukamas kristityt ihmiset ovat "oikeaoppisia" ja "suvaitsevaisia" niin miksi sitten ei hyväksytä muita uskontoja? jos jumala on olemassa niin miksi se on anatanut muiden uskontojen tulla? Ja vaikka nyt täälläkin meetin kämpässä käy jotai jehovan todistajjii sanomassa että "pian jumala tulee ja katkaisee kaikki aseet ja pelastaa ihmiset. Maailmaan tulee rauha."
Miten voi uskoa tuota  ???

Kristityt pitävät myös marihuanan polttoa pahana, mutta ((esim. rastafari uskonto on kristinuskon ja juutalaisten uskontojen puhtaimpien muotojen sekoitus)) lainaten rastafarien tekstiä :  
Marijuana: The Weed of Wisdom
In fact, the herb "ganja" (marijuana) was regarded as "wisdomweed," and Rasta leaders urged that it be smoked as a religious rite, alleging that it was found growing on the grave of King Solomon and citing biblical passages, such as Psalms 104:14, to attest to its sacramental properties: "He causeth the grass to grow for the cattle, and herb for the service of man, that he may bring forth food out of the earth."  
Miksi rastafari uskonto on pahasta?
Kiitän onneani että mun vanhemmat antaa mulle luvan erota kirkosta. Mulle riittää toi aivopesu, että "kirsitityt ovat oikeaoppisia" Ja sanonpahan vaan, että kaikki kunnon kristityt, en nyt tarkoita niitä tekopyhiä, niin käyttäytyvät varsinkin mua ja mun frendejä kohtaan erittäin töykeästi, johtuen siitä etten kuulu kirkkoon. Joten jos joku väittää, että ne on suvaitsevaisia niin PAINUKOON VITTUUN niinku koko kristinusko
May my end come tonight
May death again us unite

punainen

Ainahan toi ärsyttää se ylimielisyys kuulu mihin uskontoon tahansa että olisi jotenkinnparempi ihminen kuin muut >:( Vaikka olen minä kyllä tavannut todella fiksuja ja mukaviakin "uskovaisia". Mä kyllä kuulun kirkkoon toistaseks vaikka käytännössä sillä ei olisi mitään merkitystä kun en siihen kristinuskon jumalaan usko,vaikka hyviä asioita kristinuskossakin on niin kuin varmaan kaikissa uskonnoissa kun niihin kerta ihmiset uskoo...ja näin maallisesti ajateltuna rippikoulu oli kyllä parhaimpia asioita mun elämässä kokemusena 8)

vaik mä en mihinkään uskontokuntaan kuuluiskaan en silti olisi ateisti missään nimessä.

puska

Uskontojen takia on käyty ja tullaan käymään paljon sotia, tämä on totuus.

Minä kyllä uskon Jumalaan, Se Jätkän mielipiteistä huolimatta.
Ja siitä jos Jumala kuulee sen, että epäilen Hänen olemassa oloaan. On Hän kuullut sen useita kertoja. Mutta Hän tietää että me epäilemme. Ja Hän antaa sen anteeksi.

Ehkä joskus jaksan kirjoittaa aiheesta enemmänkin, mutta nyt ei riitä aivokapasiteetti (juuri herännyt).
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

Olisi kiinnostavaa tietää kohtaako tuollaiset lahkolaiset elämässään paljonkin syrjintää yksisilmäisten elämänasenteittensa takia. Juutalaisiahan nyt on vihattu varmasti aina, eikä tarvitse kuin tietää muutamia perusasioita niiden uskonnosta niin tajuaa heidän olevan se Jumalan Ainoa Oikea Valittu Kansa.

Pistääkö kusipäät v*tuttamaan?

punainen

no jos joku juutalainen oikeesti uskoo että hän vain voi pelastua en minä,niin syyttäkööt itseään jos hänen seuransa ei välttämättä minua kiinnosta...

taika^^

No oli miten oli mutta kristinusko on preseestä.
Okei, jos jumala on olemassa ni miks se sitten laittaa niin vitun paljon kärsimystä niin monelle ihmiselle? onko se sadisti? siltä nimittäin vaikuttaa, ainakin mua se kohteli todella huonosti, silloin kun vielä uskoin. Onneksi oon viisastunu. ei tarvi enää uskoa olemattomaan, tai sitten sadistiin ja naisten vihaajaan.

Musta kuitenkin on niin, että mitä nyt tunnen näitä kunnon kristittyjä, nii tai no oikeestaan en enää, koska hevi musiikki on helvetillistä saatananpalvontaa (kuulemma) ja mun frendit (nykyään entiset) ei enää saa nähdä mua, niin että jos nyt tää on niin hyvä uskonto nii miks ne syrjii?
Vai oonko mä vaan niin tyhmä ku en usko tommoseen humpuukiin kuin jumala.
May my end come tonight
May death again us unite

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.