Helvetti,taivas vai jokin muu?

Aloittaja amouria, toukokuu 03, 2004, 11:09:01

« edellinen - seuraava »

KatjaRock

Lainaa

Sanohan puska, miten ihmeessä sinä voit TIETÄÄ sen minne olet menossa kuoleman jälkeen? Sanoiko joku niin? Joku Jeesus-niminen henkilö, vai? Entä jos hän valehteli? Tai kuinka hän sitten voi sen tietää mitä kuoleman jälkeen tapahtuu? Ainiin, hänhän on Jumalan poika! ...Kuka niin väittää? Hän itsekö? Mistä tiedän ettei hän valehtele? Ai hän sanoo ettei valehtele...?

...

nii'in. nänä on USKON asioita. uskoa ei ole tietäminen.

Wirtabiuha, jokainen ihminen on pohjimmiltaan hyvä, Jumalan kuva. ihmisellä kuitenki on taipumus syntiin, usually used the word 'perisynti'. viitataan eevaan tuossa. mutta luulempa että tuota se sinun opettaja yritti selittää.

...tartu siihen mikä kestää...
Time goes on, I wont.

puska

Lainaa

Sanohan puska, miten ihmeessä sinä voit TIETÄÄ sen minne olet menossa kuoleman jälkeen? Sanoiko joku niin? Joku Jeesus-niminen henkilö, vai? Entä jos hän valehteli? Tai kuinka hän sitten voi sen tietää mitä kuoleman jälkeen tapahtuu? Ainiin, hänhän on Jumalan poika! ...Kuka niin väittää? Hän itsekö? Mistä tiedän ettei hän valehtele? Ai hän sanoo ettei valehtele...?

...

Tuota asiaa on ihan mahdoton todistaa. Valehtelijan paradoksi.

Amouria:
No mitä ilmeisemmin tuo Raamatun tarina on vertauskuvallinen. Ei kaikki asiat aina ole niin konkreettisia kuin miltä ne saattavat vaikuttaa.

Minä tiedän, koska minä uskon.
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

taika^^

No hyvä että joku uskoo kai :)
Tuu ny kertomaan sitten mulle toisessa elämässäs tai enkelinä mulle et mitä tapahtuu ku kuolee
Cross my heart and hope to die
May my end come tonight
Across the dark, into the light
May death again us unite

puska

- Ois vaan sorsa.
- Nii.. ja makkais vaa.

KatjaRock

Time goes on, I wont.

taika^^

No mistäs sitä koskaan tietää :D Eikös kaikki ole mahdollista.. :P
Mutta mä pysyn kannassani ja silleen..

"when death releases you from me
 just dump my foul remains on some near-by field
 I don´t deserve a grave
 when you finally get rid of me
 just let my corpse decay ... unburied
 I do NOT deserve the luxury of a grave"
 Sentenced -The luxury of a grave
Cross my heart and hope to die
May my end come tonight
Across the dark, into the light
May death again us unite

mixu

8)mä aattelin sit lähtee tota noin niin...
jos sitä vaikka tilais sit kun aika tulee niin tonne ihmemaahan :P
ota minut mukaan/ota minut mukaan/jos et sinä sitä tee niin ei kukaa/ota minut nyt,olen väsynyt,olen niin vanha ja ränsistynyt/ota minut mukaan/ota minut mukaan.../

Sinä uskot - et tiedä.

Vaivautuisivat ihmiset edes etsimään itse sitä totuutta ja omaa elämäntapaansa eivätkä ottaisi kaikkea niin annettuna. Sellainen uskomus, jonka kannattajat luetaan miljardeissa, ei ole mikään totuus! Toisaalta tuostakin 95% on tapakristittyjä.

vik

Se on joka kerta yhtä hämmästyttävää huomata etten yksinkertaisesti omista mielipiteitä näistä asioista, en mihinkään suuntaan.

Ei kiinnosta jumalan mahdollinen olemassaolo tai olemattomuus, ei kiinnosta pahemmin edes kritisoida vaikka ihmisiä syrjitään ja tapetaan uskon takia koko ajan, eikä vaikka joku tulisi kadulla häiritsemään rauhaani tunkemalla lappua kouraan.

:o

Ei muuten kummastuttaisi, mutta kun yleensä kelaan asioita suuntaan jos toiseenkin ihan kyllästymiseen asti, yleensä inhottaa kun en tiedä (vaikken sitten pahemmin jaksakaan tehdä mitään oppiakseni - laiska laiska).

Kai sitten olen joku agnostikon, ateistin ja tapakristityn välimuoto, vai onko evvk-ihmisille jotain omaa nimitystä? ;|
Ihan hyvin joka tapauksessa olen tähän asti elämässä pärjännyt. Tai veikkaan ettei paremmin olisi mennyt vaikka uskoisinkin.

No jaa, piti vain kommentoida kun normaalisti en jaksa lukea kuusisivuisia viestiketjuja alusta loppuun, nyt kuitenkin jaksoin ja vähän kiusaa kun ei vieläkään irtoa mielipidettä. :D

Edit heti perään, niin ja peeäs, kaiketi kuoleman jälkeen ei mielestäni ole mitään. Kunhan ..loppuu.
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.

KatjaRock

on jotenki vaikea keskustella aiheista ko kaikki jotenki niin tunteella ja antaumuksella mukana. :)
Time goes on, I wont.

puska

Kyllä minä tiedän ja uskon. Rukouksiinikin on vastattu niin monet kerrta, ja sisällä on se tunne... Sitä on vaikea "ei uskovalle" selittää, ja turhaa.
- Ois vaan sorsa.
- Nii.. ja makkais vaa.

amouria

Se jätkä:

Mutta entäs jos tuo raamatun tarina onkin totta?Ethän sinäkään tai kukaan muukaan meistä elävistä tiedä,mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Onko kaikki ihmisten uskomukset pelkkää harhaa vai osa totuutta,joka meiltä on vielä pimennossa? ::)  

Mutta niin..ei mun mielestä missään uskomuksissa mitään pahaa ole.Jokainen uskoo siihen mihin ikinä haluaa.Tietenkin jokainen meistä uskoo johonkin.Jotkut vähemmän antaumuksella ja jotkut enemmän.Ei toisten uskoa pidä sen enempää kyseenalaistaa kuin omaansakaan.

Mikäköhän siinä on,että ihmisiä kiinnostaa mitä kuoleman jälkeen tapahtuu? Justiisa se,että kun kukaan EI TIEDÄ.Se on kun salaperäisyyden verho,jota yritetään raottaa.Ja ainoastaan itse kuoltuaan sen tulee tietämään kuin ohrasesti käypi.Minulle aina välillä tulee hetkiä,etten tiedä mihin uskoa ja nyt on taas sellanen hetki.Mutta päivä kerrallaan. :)

Kuinka moni sitten oikeasti uskoo Jumalaan ja Jeesukseen on arvoitus.Luulen että valtaosa siitä porukasta,joka väittää uskovansa on vain nimikristittyjä.Itse uskominen vaatii niin paljon enemmän kuin vain sen että kantaa ristiä kaulassa,käy sunnuntaisin kirkossa ja lukee raamattua.

Mikä sitten on elämän tarkoitus?Hmm..*miettii ja raapii päätään*Tietenkin jokainen tulkitsee elämän tarkotuksen erilailla ja joittenkin mielestä elämällä ei ole mitään tarkoitusta.Eräs ystäväni vastasi tähän kysymykseen,että elämän tarkotus on syntyä,lisääntyä ja kuolla.Itsekin olen tätä miettinyt mutta en tiedä olenko hänen kanssaan kuitenkaan samaa mieltä.Onko kaikki tämä turhaa vai ei?Pitäisikö kun aika minutkin on jättänyt niin sanoa:"Paska reissu,mutta tulipahan tehtyä"?Välillä kyllä fiilis on tätä luokkaa meikäläisellä.

Vielä yksi juttu tähän loppuun.Vaikka elämä potkis kuin pahasti sua päähän,niin muista että aina vois asiat huonomminkin olla.! ;)

Miksi se olisi totta? Onko luomiskertomus totta? Miten ihminen pystyisi kävelemään veden päällä? Ihmisen tiheys on suurempi kuin veden, joten se on mahdotonta. Tai mikä saa kuolleen nousemaan henkiin? Sellaista ei ole tiede pystynyt todistamaan eikä kukaan ihminen näkemään. Voisin kirjoittaa oman Raamattuni tältä istumalta lisäten siihen vaikka mitä yliluonnollisuuksia ja aiheuttaa siten aivan turhan hälinän "mitä jos se sittenkin ON TOTTA?!". Kannattaa aina lähteä siitä liikkeelle ettei mikään maailmaa järisyttänyt ole totta, ellei sitä ole erikseen totuudeksi todistettu. Mikään syy ettei nyt vain satu olemaan parempaakaan tarinaa ei ole mikään peruste hyväksyä toisen kertomus totuutena.

Erota mielipide totuudesta. Erota myös toive totuudesta. Erota vielä aistiesi välittämä informaatio totuudesta. Mitä muuta Raamattu on kuin noita kolmea?

"Minun mielestäni kaikkien ihmisten pitäisi olla hyviä toisilleen"
- Kuka sanoi, että olemalla hyvä saavutettaisiin mitään? Ole hyvä tai paha, et ole yhtään lähempänä totuutta.

"Toivoisin, että pääsisin taivaaseen kuoleman jälkeen"
- Sinulla on toive. Toivot jotakin, koska se kuulostaa lohdulliselta. Et halua uskoa ikävältä kuulostavaa totuutta. (vaikka se saattaisikin olla totuus)

"Näin Jeesuksen parantavan sairaan laskemalla kätensä hänen päänsä päälle"
- Oletko varma, että sairas parantui juuri Jeesuksen takia? Kenties hän sai lohtua sairautensa paranemiseen ja plasebo-vaikutus kävi toteen (esim. mikä tahansa taikatemppu). Sinulla on skeema "Jeesus puhuu totta", joten rakennat maailmasi sitä tukemaan. Jos hän tekee jotain ja jotain hyvää tapahtuu sen jälkeen, hyvä tapahtui Jeesuksen ansiosta. Jos taas jotain pahaa tapahtuu jälkeenpäin, sillä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa. Näin meidän aivomme toimivat. Sama pätee myös kaikkiin rukouksiin, jotka mielestäsi ovat auttaneet sinua.

Raamatusta on löydetty porsaanreikä maailman pahuudelle, aivan kuin jostain lakikirjasta. Kyllä ne uskonnolliset tahot yrittävät viimeiseen asti säilyttää sitä uskottavuuttansa.

KatjaRock

Onko luomiskertomus totta? Miten ihminen pystyisi kävelemään veden päällä? Ihmisen tiheys on suurempi kuin veden, joten se on mahdotonta. Tai mikä saa kuolleen nousemaan henkiin? Sellaista ei ole tiede pystynyt todistamaan eikä kukaan ihminen näkemään. Voisin kirjoittaa oman Raamattuni tältä istumalta lisäten siihen vaikka mitä yliluonnollisuuksia ja aiheuttaa siten aivan turhan hälinän "mitä jos se sittenkin ON TOTTA?!". Kannattaa aina lähteä siitä liikkeelle ettei mikään maailmaa järisyttänyt ole totta, ellei sitä ole erikseen totuudeksi todistettu. Mikään syy ettei nyt vain satu olemaan parempaakaan tarinaa ei ole mikään peruste hyväksyä toisen kertomus totuutena.

Raamattu on vanha kirja. Se on tuhansia vuosi ollu lähes samassa muodossa, on tosi absurdia ajatella ettei se olis ainakin osittain totta. Jeesus on ollu olemassa ja järisyttäny maailmaa jo silloin. Viittaan tuohon lauseeseen jossa Se Jätkä sanoi että mikään maailmaa järisyttänyt ei ole totta.

Erota mielipide totuudesta.  

Näissä uskon asioissa mielipide juuri on ihmiselle se totuus.

"Minun mielestäni kaikkien ihmisten pitäisi olla hyviä toisilleen"
- Kuka sanoi, että olemalla hyvä saavutettaisiin mitään? Ole hyvä tai paha, et ole yhtään lähempänä totuutta.

Kyllähän ihmisen tulee olla toiselle ihmiselle hyvä. Ei tuota voi kieltää kukaan. Maailma vaatii sitä meiltä ja me ollaan se kyllä velkaa.

Time goes on, I wont.

punainen

meille kaikille on annettu omatunto,jonka pitäisi ohjata meitä tekemään oikein.kyllä monista uskonnoista löytyy vaan oiva kelpoja elämänohjeita.
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.