Helvetti,taivas vai jokin muu?

Aloittaja amouria, toukokuu 03, 2004, 11:09:01

« edellinen - seuraava »

Raamatun taivas on mielikuvituksen tuotetta, lohtu sorretuille ja kurjille ihmisille. En sitten tiedä miten usko taivaaseen eroaa mistään muusta psyykkisen itsesäätelyn keinoista. Tämänkaltainen uskominen on yleensä tyypillisintä lapsen kehityksessä ennen kouluikää.

Pitää muistaa, että Raamatun maailma oli hyvin erilainen kuin nykyinen jälkiteollinen kulutusyhteiskunta. Se pureutui sen ajan dekandenssin ongelmiin ja tarjosi vastauksia elämän tarkoitusta etsiville. Ei siinä kysytä mitä "tieto" on, tai mitä perusteita Jeesus esitti jumaluudelleen.

[tuuli]

nämä ovat kysymyksiä joihin saamme vastauksen vain kuolemalla, emmekä välttämättä edes silloinkaan.
allekirjoittanut

mustapiste

olen eksynyt tähän maailmaan joka ei ole maailma

puska

Lainaanämä ovat kysymyksiä joihin saamme vastauksen vain kuolemalla, emmekä välttämättä edes silloinkaan.

Liian tyhjentävä kommentti, älä lakkauta keskustelua:D. Murrr :D
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

[tuuli]

hahhahhaa!  :D okei okei, en sanonut mitään. mä vaan yritin pelastaa mahdolliset väittelyt. jatkakaa keskustelua.  :D
allekirjoittanut

Niin, kuolemalla vaan me saadaan vastaukset kysymyksiin, jotka tähän aiheeseen liittyvät. Onhan se hyvä arvailla ja miettiä mitä kuoleman jälkeen on tai ei ole. Vai kannattaako sittenkään tälläsia asioita miettiä?Turhaanhan sitä moisia asioiíta miettii. Toisaalta,eikö tässä elämässä vähän kaikki ole turhaa? Varsinkin tämä maallinen mammona. Siitä aiheutuu yleensä vaan surua ja pahaa mieltä. Verta, hikeä ja kyyneliä. Onhan tämä tietenkin kokemus, kun täällä tallustaa sen minkä kerkeää, mutta toisaalta parempi ois olla melkein missä muualla tahansa. En minä enää (ainakaan tällä hetkellä) jaksa murehtia sitä joudunko "helvettiin"vai en. Jos joudun nii otan mukaan kiukaan,kauhan,vesämpärin ja vihdan ja heitän sellaset löylyt, et jo alkaa piruki vääntää kyyneleitä. ;D

dai_19xx

Jos multa kysytään niin sitten kun kuolee herää uudelleen eloon toisena ihmisenä toisessa paikassa. Se on ainakin yks käsitys tai sitten vaan menee taivaaseen tai sinne helvettiin. Olen kyl miettiny tätä aika kauankin mut harmi vaan ettei kukaan tied vastaust.
You are fuckin emo!

Wirtabiuha

tai mitä jos me ollaan jo helvetissä? sittenhän kaikki on hyvin.
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

punainen

Lainaatai mitä jos me ollaan jo helvetissä? sittenhän kaikki on hyvin.

Tätä mä olen taas kans miettiny että yhtä hyvin tää elämä voi olla se helvetti.Tää maailma on niin käsittämättömän epäoikeudenmukainen ja paha että miksei olisi...Kärsimyksestä alkaa, kärsimykseen päättyy...
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

puska

Hmm. Uus tosi mielenkiintonen näkökulma jota en oo tullu ennen ajatelleeksi :). Taidanpa alkaa uskoa noin  :P
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

Lainaatai mitä jos me ollaan jo helvetissä? sittenhän kaikki on hyvin.

- Ehtolause. Voisinhan alkaa julistamaan, että tämä maailma on paha, ettei mikään voisi olla enää pahempaa ja se veisi koko pohjan Raamatun julistuksilta. Jeesus katsoisi huuli pyöreänä, että mitäs nyt tehdään. Yhtä hyvin voisin kuvalla elämääni paremmilla adjektiiveilla kuin mitä Raamatussa kuvataan taivasta, enkä voisi mitenkään ajatella olevani onnellisempi.

Tarinan opetus: Kukaan ei voi sanoa miten asiat ovat. Kaikki tieto kulkee aivoissamme ja siihen yhdistyy tunteita. Tällä selitetään esimerkiksi se, miksi ihmisillä on erilaisia mielipiteitä ja miksi ne pitävät joitakin asioita parempina kuin toisia. Meillä on subjektiivisuuden silmälasit silmillämme, vaikka olisimmekin kaikki yhtä mieltä maapallon pyöreydestä totena.

[tuuli]

Lainaa

Tätä mä olen taas kans miettiny että yhtä hyvin tää elämä voi olla se helvetti.Tää maailma on niin käsittämättömän epäoikeudenmukainen ja paha että miksei olisi...Kärsimyksestä alkaa, kärsimykseen päättyy...

plääh.. mulla on ainaki ihan kivaa!  :D
allekirjoittanut

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.