Hmm... poikabändit

Aloittaja [tuuli], syyskuu 17, 2004, 09:49:11

« edellinen - seuraava »

KatjaRock

Lipsahtaa taas Tiktakin ruotimiseen mutta kyllähän nämä pätee muihin pändeihin, ainaki minun mielestä.

LainaaNiin mutta biisien tekijä on kuitenkin bändin jäsen ja Apulantaa ei ole käsittääkseni koonnut mikään levy-yhtiö toisiaan tuntemattomista tyypeistä vaan heebot on tuntenu toisensa entuudestaan ja olleet ilmeisesti myös ystäviä keskenään ja perustaneet bändin.

Niinpä. Tiktakit on ollu samassa koulussa ja kavereita keskenään. Monen vuojen soittelun jälkeen saivat levytyssopimukset ja lopun tietää kaikki.

LainaaEn mä tarkottanu sitä että koko bändin pitäisi tehdä kaikki biisit yhdessä jos kerta bändistä löytyy tyyppi joka harvinaisen lahjakas säveltämään tai sanoittamaan ja myös halukas tekemään biisejä bändille, joiden sanoman myös muut bändin jäsenet pystyvät allekirjoittamaan.

Samaa mieltä tästä, toisaalta. Minun mielestä ei ole tärkeää että kaikki pändin jäsenet pystyy allekirjottamaan biisit, ei edes tekijän tarvi. Nehän on runoja, lyriikoita, taidetta. Se on kokemista eikä tietämistä. Ööh.. siis ei mulle kuuntelijana ole tärkeää että pystyn allekirjottamaan kaikki sanat vaikka lempparibiiseissä on yleensä joku juttu joka yhdistää oman elämän siihen piisiin.

LainaaPoika- tai tyttöbändi on mielestäni sellanen levy-yhtiön kasaama tuote joka koostuu hyvännäköisistä tyypeistä jotka tanssivat ja laulavat ja hyvin harvoin tekevät itse biisejään.Yleensä hajoavat heti kun suosio laskee.Uniklubi ja Negative eivät tämän luokitteluni mukaan ole tällaisia bändejä.Tiktak sen sijaan kyllä, vaikka itse soittavatkin instrumentit kädessä, tyttöbändi mikä tyttöbändi.En oomuuten vielä huomannu että Tiktak olisi olisi tehnyt bändille yhtäkään biisiä ???

Ota levy käteen ja kato niitä tekijätietoja tästä jälkimmäisestä, Ympyrää-levystä. Minusta on hassua että tytöt, jotka on ihan ala-asteen alusta soittanu yhessä on vähemmän uskottavia ko joku Negative. Silti ihan kaikki rispekti Negativelle ja Uniklubille.
Sulla on vähän ristiriitaista tuo mielipiteen muodostaminen jos Tiktak on sinusta tyttöpändi pahassa mielessä.

Onneksi musiikki ei kuitenkaan ole vakava asia ja on hyvä että sitä tehään paljon ja erilaista. Kyllä teki sitte vanhemmuuttanne huomaatte ettei kaikissa asioissa tarvi olla niin ehdoton :)
Time goes on, I wont.

[tuuli]

Kaikella kunnioituksella KatjaRock mutta musta Tiktakkia ja Apulantaa ei oikein voi verrata..... tai siis ei ne kyllä ihan sama asia ole.

Ja tosta biisien tekemisesta. Musta tärkeintä on että edes JOKU siitä bändistä tekee biisit. Koska harvoissa bändeissä JOKAINEN bändiläinen osallistuu biisien tekoon. Mun osalta siltä bändiltä kyllä lähtee uskottavuus jos kukaan ei tee biisejä vaan ne tulee joltain Risto Asikaiselta. Tää nyt koskee siis vaan bändejä, ei laulajia.

Mutta en mä osaa sanoa kumpaa arvostan enemmän. Tiktakkia ( joka on soittanu ties kuuuiiinka kauan ) vai sitten vaikka Negativea ( jossa ''joku Jonne'' luultavasti tekee kaikki biisit, mutta joka ei ole ollut julkisuudessa kovinkaan kauan )... Se on nyt ihan siinä että diggaako yleisö niitä Tiktakin biisejä, vai tyttöjen soittotaitoa..... ::)
allekirjoittanut

KatjaRock

Kaikella kunnioituksella Tuuli, kyllähän pändejä voi verrata, jopa ihan Apulantaa ja Tiktakia keskenään.

Jos se on uskottavuuden kriteeri, että tykkääkö ykeisö piiseistä vai pändin jäsenistä, niin eikö Apulannanki kovuus ole aika kyseenalaista. Tälläki foorumilla on käsitelty esim Tuukan ulkonäköä aikasen paljon. Ei ne sulje toisiaan pois, siis ulkonäkö ja hyvät piisit. Uskon, etten saanu sinun pointista kiinni tuossa.

En voi vieläkään ymmärtää sitä, miksi on tärkeää että pändi ite tekee kappaleensa alusta saakka. Suomessaki on paljon ihmisiä jotka työkseen tekee musiikkia itelleen ja muille. Äh, en ossaa selittää mutta minusta uskottavuus on sitä että osaa soittaa ja on hyvä meininki ja on ite sen meiningin takana - or something.

Onko Irina uskottava ko sen piisit on tehny Toni?

Haluttas vain näyttää että muukin musiikki on arvostettavaa ko Apulanta :)
Time goes on, I wont.

Wirtabiuha

Ei, irina ei ole uskottava. (no se on laulaja, laulajat harvemmin puuhaavat biisinsä itse....) Lisäksi ämmä laulaa pillullaan, mitä ei pysty kuuntelemaan. Kiitos.
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

KatjaRock

LainaaEi, irina ei ole uskottava. (no se on laulaja, laulajat harvemmin puuhaavat biisinsä itse....) Lisäksi ämmä laulaa pillullaan, mitä ei pysty kuuntelemaan. Kiitos.

HAHA, aika hyvä :D
Time goes on, I wont.

punainen...

Olen muuten lukenut tarkaan Ympyrää levyn kannet (koska levyllä on mielestäni yksi erityisen hyvä biisi) mutta en sieltä löytänyt kuin Empun nimen yhestä biisitä.Kaikki oli jotain covereita tai vanhojen äijien tekeleitä....Ja muuten Negative on soittanut kauan yhdessä keikkaillut ahkerasti Tampereen seudulla jo ennen läpimurtoaan.Ja oliko tosiaan niin että Tiktak on pikkuskideistä asti soittanut ja keikkaillut yhessä ja lähettänyt demon levy-yhtiöön ja saanu levytyssopimuksen näin? Onko heillä siis ollut jotain omia biisejä joskus?

Okei, siis ei mulla ole sitä mitään vastaan että joku muu tekee bändille tai artistille biisejä jos niin saa aikaan hyvää jälkeä mutta harvemmin vain ei.Ite kuulen esim Tiktakin biiseistä helposti että sa´noitukset on ainakin tehnyt joku keski-ikäinen äijä, mikä taas tuntuu jotenkin oudolta. niin ja Irinan lasken kyllä samaan sarjaan Britney Spearsin ja Hanna Pakarisen kaa,mutta kuunteleen Irinaa mielummin kuin näitä muita johtuen että hänelle on tehty parempia biisejä :)

Ja Katja ymmärsi "allekirjoittaa" sanan väärin mun tekstissä,ehkä olisi pitänyt käyttää jotain muuta sanaa.Mutta siis tarkoitin että bändin kaikki jäsenet oikeesti diggaavat bändinsä biiseistä ja kokevat ne täysin omaksi jutukseen. Enhän mäkään toki allekirjoita kaikkea taidetta mitä teen mutta se onkin taidetta...Ja kyllähän esim Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukaus on tosi kova vaikka sanoituksia onkin tehnyt joku ulkopuolinen, ne sopivat bändille täysin ja ovat hienosti tulkittu.

Mutta jos multa kysytään miten mä luokittelisin poikabändiksi tao tyttöbändiksi jonkun niin kriteerit ovat nuo mitä edellisessä viestissä jo mainitsin.Ja kyllähän minä kai heitäkin arvostan siinä mielessä että mulla ei olis pokkaa tosissaan mennä laulaan jotain "uuh baby i love you" lannetta pyöritellen.

Musta vaan olis niin luonnotonta ja tavallaan huijausta jos mun bändille joku ulkopuolinen hittinikkari tekisi biisit (ellei kyseessä olisi joku itselle tosi läheinen ja arvokas henkilö)  ::)

No oon aika huono kirjoittaja mutta toivottavsti edes joku tajus mitä tässä tarkoitin :)

KatjaRock

Tajusin aika paljonki ja oli kivaa lukea ko sanoit oman mielipiteen halventamatta muitten :)

Joo, ollaan eri mieltä. En miekään haluais laulaa uu beibe -biisejä mutta annan arvostukseni niille jotka haluaa.
Time goes on, I wont.

[tuuli]

LainaaEi, irina ei ole uskottava. (no se on laulaja, laulajat harvemmin puuhaavat biisinsä itse....) Lisäksi ämmä laulaa pillullaan, mitä ei pysty kuuntelemaan. Kiitos.

jep, irina on laulaja. eikä laulajien tarvitse tehdä omia biisejään itse. mutta siinä tapauksessa PITÄÄ KYLLÄ OSATA LAULAA helvetin hyvin. ja sen takia irina on vähän sillä rajalla, koska se ei mikään kauheen räväyttävä ole, vaikka ihan kauniin puhtaasti laulaakin.
allekirjoittanut

[tuuli]

niin ja mä en sitten halua väittää vastaan.  ;)
allekirjoittanut

KatjaRock

ei se irina minua ärsytä oikeastaan ja tonin lyriikat on kivoja. vaikka aika pitkälle samoja teemoja mitä apulannaltaki löytyy mutta se on kai luonnollista.
Time goes on, I wont.

[tuuli]

mä en tykkää sen äänestä..... ( vain harvat nais laulajat vetoo muhun )
allekirjoittanut

punainen

Lainaamä en tykkää sen äänestä..... ( vain harvat nais laulajat vetoo muhun )

sama juttu.johtuu varmaan siitä että tykkään enemmän matalista äänistä ja miehil on yleensä pehmeempi ja matalampi ääni kuin naisilla.
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

piupau_muovia

anteeks, väityn aiheesta.. onko ihmisessä vikaa, jos sen on vaikea puhua paskaa muusta, kun musiikista? minua pelottaa, en halua kääntyä pelkäksi kitara geegsisksi, mutta se alkaa vaikuttaa siltä...

[tuuli]

tarkotatko nyt itseäsi vai minua.... ::) ;)
allekirjoittanut

KatjaRock

heh, just ko ajattelin että suht hyvin pysyny aiheessa tämä keskustelu.
Time goes on, I wont.

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.