sananlasku

Aloittaja *tuuli, marraskuu 06, 2003, 05:16:13

« edellinen - seuraava »

virtahepo

Minä en jaksa oikein raamattua lukea koska ensinnäkin sillä lyödään koko ajan päähän ja alkaa vituttaa sen takia. Ja toisekseen jos löydän sieltä jonkun mielenkiintosen tai keskustelua herättävän kohdan ja yritän keskustella siitä jonkun uskovaisen kanssa niin tämä vaan kiertää asian tai inttää vastaan kuin lapsi joka väittää tiistain olevan viikon ensimmäinen päivä.

*tuuli

Niin... uskovaiset on vähän sellaisia.... :)

Lerppa

Raamattua en koskaan ole jaksanut pitkään lukea, tuntuu että se kirja on tehty yksinkertaisille, helposti ohjattaville ihmisille.
   Urantia sen sijaan.. onko täältä kukaan muu lukenut sitä? :)
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

jouhu

Enpä oo lukenu... Onko se millanen kirja? Raamattu on varmaan tehty sen takia tehty helppo lukuisakasi, jotta juuri lukemaan oppineet lapset voivat lukea sitä... ::)

Lerppa

Urantia käsittelee kaikkea vähän eri näkökulmasta ja antaa tilaa omillekin ajatuksille. Yleensä kaikki uskovaiset inhoaa sitä kirjaa :D

jouhu

Ronjaronjanen

Uskovaisissa ärsyttää muuten tosi paljon se, että jos sä löydät vaikka Raamatusta tai jostakin muualta jonkun ison epäkohdan tai asian jota ei voi selittää, niin uskovaisen vakiovastaus on että "se on Jumalan ihmissilmältä kätkemä mysteeri" ei nyt millään pahalla uskovaisia kohtaan, mutta miten voi olla noin sokea jos kysymyksessä on selvä vääryys?

virtahepo

Nii-in. Se on just sitä että "raamattu on vertauskuvallinen" js pälä pälä. Sitä paitsi siinä on monta epäkohtaa jotka sotii toisiaan vastaan.

jouhu

Voipi olla... Ei oo tullu luettua mitenkään...

*tuuli

raamattua on sen verran moni ihminen ollut kirjoittamassa.

Ronskuu

Joo, mutta miksi uskovaiset sitten pitävät kaikkea raamatussa jonain suurena totuutena, kun siellä on noita ristiriitaisuuksia ja epäkohtia.

*tuuli

hmm... uskovaiset on vähän semmosia... ;) ne on jossain määrin aika hulluja. ... tai siis onhan 'uskovaisia' jotka eivät niin kauheammin ajattele asiaa raamattu tai ns. palvo sitä. esim meijän iskä tai äiti.  ;) ne ei oo hulluja. mutta jotkut 'uskovaiset' jotka just sanoo noihin epäkohtiin "se on jumalan kätkemä mysteeri" ; ne on hulluja!

KristalliEnkeli

mä luulen, et raamattu on satu, eikä mikään todellinen juttu...en oo kyllä siihen tutustunut, mutta mitä nyt olen ihmisiltä kuullut, et jeesus on tehny jotain ihmetekoja. blaah, en mä ainakaan jaksa uskoo moiseen. Kunnioitan kyllä ihmisiä jotka siihen uskovat, kunhan eivät ala mua käännyttämään :)
joskus menee hermot noiden jehovien kans ku ne ravaa aina silloin tällöin tuol oven takana, en mä kyl niille avaa, koska en ole kovin innostunut kuuntelemaan "käännytystä"
Mut mun puolest ihminen saa uskoo mihin haluu tai vaihtoehtoisesti olla uskomatta... :)

(toivottavasti en loukannut ketään, yritin kyllä olla mahdollisimman hellävarainen, koska tiedän uskonnon olevan herkkä aihe joillekin)

:: I don't care what you think
Unless it is about me ::

Lerppa

Heh :D
Yhet jehovat huolestu musta toden teolla kun ne tuli kerran käännyttämään mua ovelle ;D ;D ;D haah... Olin justiin "hitusen" revitellyt kitaralla ja hiukset oli oikeen kunnon pöhössä ja muutenkin likaset, sitten meen avaamaan oven pääkallopaita päällä, kitara kädessä ja plektra hampaiden välissä ;D
  Nooh.. jehovat sitten että:
-mitäs ajattelet tällaisesta kirjasta (näyttää raamattua)
 minä vaan että:
-en ole hirveesti perehtynyt, mutta mun mielestä se on täynnä epäkohtia :)
-käytkö kirkossa?
-no e
-oletko käynyt riparin jo?
-no en ole, mä olen roomalais katolinen, mulla oli konfirmaatio 10vuotiaana ;D ;D
ne ilmeet oli niin parhaat ;D
Sitten ne katosi vikkelästi pois ja tyrkkäsi mulle paperin käteen missä kehoitetaan tutustumaan raamattuun ;D ;D

*tuuli

onneks olkoon lerppa!  :D mun ovella ei ole vielä jehovat sen kummemmin käyneet. eivätkä luultavasti käykään.

Juu epäkohtia on raamatussa paaaaljon. Mutta ne kuitenki jossain määrin kulkee tieteen kanssa käsikädessä.

Jesse (=Jeesus) teki ihmetekoja, niin tekeehän nykyäänki jotku ihmiset ihmetekoja. Mut mua ärsyttää raamatussa se kun uusi testamentti on just sellasta et kaikki vaan ylistää sitä Jessee [  ;) ] ja muutenki se vaikuttaa semmoselta et nyt on vähä kusi noussu päähän. Itse asiassa jos pitää myöntää; raamatun ainoa vika on JEESUS!

Yhdyn KristalliEnkeliin; toivottavasti en loukannut ketään näillä viimeisillä mielipiteilläni. Mä vaan en satu pitämään Jeesuksesta.  ;)

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.