ihmissuhde onkelmat

Aloittaja salzaliini, marraskuu 10, 2002, 05:48:26

« edellinen - seuraava »

Vilkku

En tykänny tuosta "Nykyään en enää nöyristele ketään" -lauseesta. Kyllä täytyy osata myös nöyrtyä. Itse olen sen nyt tässä alkanut oppimaan. Aina olen oman pääni pitänyt mutta nyt toisen ihmisen saavuttua elämääni olen alkanut vähän nöyrtyä ja ymmärtää etten minäkään aina ole oikeassa. Ja että toisella on omat mielipiteensä ja arvonsa ja niitä tulee kunnioittaa.

Liika nöyristely tietenkin on turhaa, se on hyvä ettei sellaseen sorru vaan pitää sitten omat mielipiteensä. Mutta täytyy myös hyväksyä, että muut voivat olla eri mieltä.

Ja minun mielestäni keskustelu täällä on korkeatasoista. Tätähän keskustelun juuri pitäisi ollakin, että on erilaisia mielipiteitä ja siitä saadaan asiallista keskustelua aikaan. Ainoa, jonka mielestä täällä on ollut tyhmää ja keskenkasvuista porukkaa, on nyt ollut Se jätkä, joten ehkä siinä tulisi katsoa peiliin ? Tai sitten yksinkertaisesti olla käymättä täällä, antaa meidän olla täällä keskenämme.
[ -You should see my scars- ]

Mistä sinä Katja tuon 'toisten mielipiteille pitää antaa sijaa' -jutun keksit? Muilla saa olla mielipiteitä ja se on minusta hyvä jos onkin! Saattaa olla, että minua pidetään hieman peräänantajattomana, mikä pitää ihan paikkansa. Pahinta on sellainen "nojoo ehkä" -mentaliteetti mikä kasvattaa suosiotaan koko ajan. Jos kadulla kysytään joltain nuorelta mielipidettä vaikka ydinvoimalan rakentamisesta niin se vastaus on "Emmä tiä. Emmä haluis ku se saastuttaa.", on siinäkin eri vastaus saakeli! Sanoisi edes rohkeasti ettei ole perehtynyt asiaan. Aina pitää jotain vääntää.

Vilkku sekoittaa nyt ihan selkeästi nöyristelemisen ja kunnioittamisen, mitkä ovat kaksi ihan eri asiaa. Epäkunnioitus tarkoittaa toisen ihmisarvon hylkäämistä, nöyristeleminen oman. Kyllä minä ainakin pystyn kunnioittamaan toisia alentamatta itseäni.

Päivä päättyykin Vilkun upeaan mietelauseeseen "Ainoa, jonka mielestä täällä on ollut tyhmää ja keskenkasvuista porukkaa, on nyt ollut Se jätkä, joten ehkä siinä tulisi katsoa peiliin ?"
-Kiitos! Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Lainaus Se jätkän tekstistä: "Saattaa olla, että minua pidetään hieman peräänantajattomana"
Jos kuule vaikka ensin opettelisit vähän Suomea ja tulisit vasta sitten jakamaan noita todella aikuismaisia (hah  :D) kommenttejasi. Taidat nyt vähän käsittää väärin mistä tässä on kyse eikä esimerkiksi Vilkun kirjoituksessa mistään nöyristelemisestä taikka epäkunnioituksesta kerrottu, vaan mielestäni siinä enemmänkin oli kyse toisen huomioon ottamisesta. Luepa näitä tekstejä vähän tarkemmin ettei tarvi tulla tänne pätemään jos ottaa päähän joku asia.

Turhaa riidellä jonkun pikkusen kanssa jostain aivan turhasta asiasta ja ainoa joka täällä tuntuu todella ärsyttävän ihmisiä ja haastavan riitaa olet sinä. Katsotaan millanen tappelu tästäkin nyt syntyy kun Se jätkä taas keksii jotain uutta ja ihmeellistä ja odotan innolla seuraavaa fraasia tyyliin "Kiitos! Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan."  :D :D :D

Wirtabiuha

EI PERKELE!
 Kaikilla oli hauskaa ennen kun toi Se Jätkä (edelleen duudsonien eläin-paita...) tunki tänne, hei pliis kokeile demittämistä! Eikun joo, pasimaailma! se on sua varten, shakki, ah, saat jakaa neuvojasi vastapelaajalle: Ei, älä siirrä sitä, mun mielestä sä olet täys paska kun et anna mun
voittaa!
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

Sitä on nyt taas liikkeellä. Joo hei kaikki, nauretaan tolle jätkälle! HEHHEHHEHHEEE!!!!!111

Ja minä kun luulin olevani tyhmä...

Joo

Jos Se jätkä on niin tyhmä ettei tajua lopettaa ajoissa niin minkäs sille voi. Itse en ainakaan tästä lähtien lue yhtäkään tämän kyseisen idiootin kirjoitusta. Turha vaivautua ja pilata hyvää keskustelumieltä jonkun yhden k***pään takia. :)

KatjaRock

Se Jätkä, en mie sitä mistään keksiny, se on ihan yleisesti tunnettu elämän tosi asia. kyllä sie sen huomaat sitte ko jaksat vielä kasvaa. (:
Time goes on, I wont.

jouhu

Sammoo mieltä! Miksi tulla haukkumaan toisten sanomisia??? Jokaisella on oma mielipiteensä ja katsomuksensa...kaikesta ja kaikki ovat yhtä oikeita! Toisten sanomisia on turha tulla kommentoimaan tuolla tavalla, kuin Se jätkä kommentoi, kun ei kerran ole muuta tekemistä, kuin haukkua toisia lyttyyn, niin vois mun puolesta mennä takasin sinne mistä on tullukkin.
Äläkkä rupee hyppii silmille! Se on turhaa.

LainaaSammoo mieltä! Miksi tulla haukkumaan toisten sanomisia??? Jokaisella on oma mielipiteensä ja katsomuksensa...kaikesta ja kaikki ovat yhtä oikeita! Toisten sanomisia on turha tulla kommentoimaan tuolla tavalla, kuin Se jätkä kommentoi, kun ei kerran ole muuta tekemistä, kuin haukkua toisia lyttyyn, niin vois mun puolesta mennä takasin sinne mistä on tullukkin.
Äläkkä rupee hyppii silmille! Se on turhaa.

Sinähän se sanoit! Tiedätkö, minä voisin sanoa sinulle aivan samalla tavalla. Mua kyllä alkaa naurattamaan kun te niin fanaattisesti puolustatte yksilönvapautta ja samalla hyökkäätte meikäläisen mielipiteiden kimppuun kuin hyeenalauma. Oletteko te sitten arvostaneet minua? Minä pystyn haukkumaan toisia koska olen tämän boardin virallinen Tyhmä®, mutta ymmärrättekö te ollenkaan sitä, että alennatte itsenne ihan samalle tasolle? Ei hitto näitä ihmisiä... ;D

Ja sitten tälle "Joolle". Se on varmasti kaikkien etu ettet luekaan. Säästymme kaikki ahdasmielisiltä vastauksiltasi, joiden sisältö on jotain tyyliin "hei toi jätkä on ihan pelle! hei mee kotias! emmä jaxa enää kuunnella!!!!". Ja sinäkö sitten olet noine vastauksinesi paljon sivistyneempi?

jouhu

Mä en tiedä miten suhun vois suhtautua... En mä voi sille mitään, että täällä on ihmisiä, joilla on samanlaiset mielipiteet kuin mulla itelläni.
Turha valittaa mulle! Tai kellekkään muullekkaan täällä.

virtahepo

Täältähän löyty hyvinkin intresting keskustelu..Ihan hymy huulessa tätä oon lueskellu.. ;D Hyviä pointteja löytyy..Oon monesta asiasta samaa mieltä se jätkän kanssa ja kunniaa hänelle..Mutta en vaan tajua et miks hitsissä se on täällä jos sillä on vaan valitettavaa. Mun mielestä se jätkä ei vittuile kenellekkään vaan puhuu varsin asiaa mutta sen puheista kuvastuu kenties hieman tuomitseva sävy. Enkä minäkään tänne ole tuomitsemaan tullut,sanon vain sen etten jaksa aina lukea sitä "miks mun jätkä jätti mut" juttua.. Huom. en vähättele kenenkään ongelmaa ja se voi olla joillekkin henkilöille elämää vakavampi juttu ja sen takia täältä apua haetaankin. Tapoihini ei myöskään kuulu tuomita ketään. Yritän ymmärtää asioita mahd. laajasti ja kirjoittaessani tänne tarkoitukseni ei ole mollata ketään vaan ilmoittaa vain mielipiteeni asiasta ja niin kai systeemin kuuluisikin toimia. Tietysti täytyy antaa kritiikkiä; mikäs se sellanen keskustelu on missä ei kritiikkiä anneta.. ;D
Ja sitten..Keskustelu ihmisten iästä oli melko kärjistettyä tossa äsken,ei se ikä aina merkkaa niin paljoa. Mutta omasta mielestäni on kyllä kovin surullista ja miltei ärsyttävää katsoa kun ala-aste ikäiset lapset tuolla vetää röökiä..Mutta se nyt ei tietysti ole lasten vika,säälittää vaan kun niiltä viedään lapsuus.  :'(

Virtahepon kanssa olen samaa mieltä ikäkysymyksestä. Ikä on oikeastaan todella huono mittari. Ennen murrosikää lapset vaikuttavat paljon kypsemmiltä kuin murrosiässä. Se on vähän kuin toinen uhmaikä. Olen saanut katsella vierestä sisareni murrosikää ja täytyy kyllä sanoa ettei hyvin mene silläkään.

En oikein ymmärrä kapinoinnin tarkoitusta. Nuoret eivät selvästikään kapinoi asioiden huonon laidan takia vaan ennemminkin pelkästä kapinoinnin halusta. Murrosikähän tulee kaikille, toisille vain lievempänä kuin muille. Minulla oli varsin rauhallinen kausi. Ei ollut mitään puistodokaamista ja 'ranteet auki' -fiiliksiä. Kaipa minä olen vain ymmärtänyt, että sellaisella käytöksellä kaivaa vain omaa hautaansa.

Eikun odotas....olenhan minä kapinoinut! Nimittäin vallitsevaa nuorisokulttuuria vastaan! Hitto, minulla on ysin keskiarvokin kun aloin opiskelemaan ihan piruuttani. Myöhemmin se vaihtui kumminkin puhtaaksi tiedonjanoksi. Ala-asteella minulla oli enemmän vaikeuksia ja jouduin tarkkailuluokalle. Siellä porukka veti salmiakkikossua ja poltti tupakkaan KOLMANNELLA LUOKALLA. Se siitä fiksusta nuorisosta. Jotenkin sitä sitten kypsyi sellaiseen elämään kun on jo kaiken kokenut. On todella ärsyttävää katsoa lukiolaisia matikantunnilla kysymässä: "onks toi äks niinku joku luku vai?", minä kyllä repesin jo siinä vaiheessa. Oli muuten pitkän matikan tunti vieläpä.

Noniin. Näin tämä kenttä taas täyttyy. Minkälaisia kokemuksia muilla on nuoruudesta?

salza*

mä olin lapsena tosi vilkas ja semmonen mutta olin myös ilkeä. :( me aina kiusattii jossaki 3-4 hengen porukassa yhtä tyttöä.. ja tilanne on se että se muutti pois ja nykyään ku tulee käymää ei edes moikkaa mua. :( oma vika..
sitte 5-luokalla mä otin semmosen 3 viikon lintsausputken.. [lintsasin siis 3 viikkoa ihan putkeen] opettaja oli luullu että mulla on joku pitempi aikanen sairaus..oli nolo mennä kouluun ku kaikille paljastu että olin lintsannu... :(
sitte mulla oli pari vuotta sama jätkä ni mä siinä rauhottuin ihan sikana. [kuuennella olin semmonen että mua pelättiin, oikeesti..]
siinä yläasteen alussa sitte meni poikki sen jätkän kanssa ja mua ei jaksanu kiinnostaa enää mikää ja tuli "kaikki o perseestä"-fiilis..
juu..sitte se yläaste oli semmosta tasapaksua paskaa että numerot laski ja nyt ollaa jossai 10-luokalla ähisemässä..
ei oo hääppöstä ollu mullakaan..

Lerppa

Mä olin pienenä hirvee raggari, kun kuljin aina isoveljen mukana räjäyttelemässä postilaatikoita ja sen sellasta, päiväkodissa ei sitten pahemmin kavereita löytynyt kun suurin osa pelkäs mua, paitsi yksi poika jonka kanssa sitten riuhuin :)
Mutta joo, kouluun meno... en saanut kavereita sielläkään muista kuin pojista kun olin niin sellanen... noh mitäs siinä sitten... ihan hyvin mä koulussa pärjäsin, kunnes sitten seiskalla numerot tipahti ja mäkin tajusin että ehkä parempi alkaa lukea kokeisiin, nyt on numerot hyvät ja sellasta...

niinjoo, siis mullahan oli lyhyet hiukset viidennelle luokalle asti, heti kun hiukset kasvo niin sain kavereitakin.. vaikka sanotaankin aina että ei ulkonäöllä väliä... pashaa! pashaa!
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.