ihmissuhde onkelmat

Aloittaja salzaliini, marraskuu 10, 2002, 05:48:26

« edellinen - seuraava »

emmi

salza ei ois susta uskonu että sä olit tollanen vaikka emmä sua tunnekkaan mutta mä vaan sais sun kirjotusten perusteella ihan toisen käsityksen susta :)
hassua! :)

mä taas olin ala-asteella sellanen kilttipikkutyttö ja aika hiljanenkin, mutta sit ku menin yläasteelle ni musta tuli sellanen aika äänekäskin ja koulu ei jaksanu kiinnostaa yhtään mistä seuras että numerotkin on vähä sellasia :)
mut en mä mitään erikoista oo tehny, koska mulla ei ole elämää eikä ole edelleenkään! :)
ei kukaan tietäis että msitä niitä voi ostaa?!? :D
älä tunnusta jos sattuu

virtahepo

"Minkälaisia kokemuksia muilla on nuoruudesta?"

Mulla oli hieman hankala lapsuus joka johtui kyllä omista tekemisistäni :-/.. Olin oikein ilonen vielä neljännellä luokallakin kulkiessani kukkatrikoot tai haalari päällä. :) Minä en ainakaan tuntenut minkäänlaisia paineita alkaa meikata tai pukeutua toisella tavalla. Puhumattakaan päihteiden käytöstä. Yläasteella keskiarvoni oli yli yhdeksän ja totuin tekemään asiat niinkuin itse tahdon. Se oli hyvä päätös kun katsoo niitä tyyppejä joilla joskus oli hyvä keskiarvo eivätkä kestäneet ympäristön painetta.. Niitten koulumenestys laski ku kissanhäntä eikä ne päässy jatko-opiskelee välttämättä minnekään.
Se jätkä, kun sanoit että et ymmärrä kapinoinnin tarkoitusta murrosiässä on kyllä ymmärrettävää jos omasi on ollut niin rauhallinen. Minä ymmärrän kapinoinnin täysin. Mua ainakin ahdistaa katellakin ihmisiä joilla on hankala murrosikä tai muuten vaan hankalaa. Tietysti kapinointiakin on erilaista, mutta aina ei tilanteelleen voi mitään.

jouhu

Nuoruus, siis lapsuus...?
Enpä nyt tiiä... Mua joko kiusattiin tai muuten vaan syrjittiin. Olisinhan mä ehkä asialle voinu tehä jotain, mutta valitsimpa kuitenkin sivusta katselijan  roolin. Katsoin vaan pihalla, kun muut leikki leikkejään. Sellasta on ollu koko ala-asteen ja ylä asteella on jatkunu samaa rataa. Vaikka on uudet ihmiset ja muuta, mutta en mä tiiä mikä mussa on, kun mulle pitää nauraa ja muutenkin pitää ulkopuolisena. Tympii tämmönen, kun mulle nauretaan ja pidetään pilkkanaan ja oon muutenkin ulkopuolinen kaikesta....ehkä jopa kaveri porukassa, vaikka ei mulla oo kuin pari kaverii...

Eri lottovehje tuo murrosikäkin näköjään. Toiset menestyy, saa miljoonan, hyvän työn, parisuhteen, asunnon ja kaverisuhteet. Toiset häviää, eristäytyy, ajautuu alkoholiin, eivät pärjää koulussa, saavat syömishäiriön ja elävät kurjan elämän.

Nuorena virsta väännettävä. Sikäli murrosikä onkin kymmenkertainen riski. Olen aina pitänyt mielessä tulevaisuuden. Ajattelen, että mitä väliä on nykyhetkellä. Tulevaisuudessa kukaan ei tule kysymään sinulta että paljonko sait kasiluokan ruotsin kakkoskurssista numeroksi, tai olitko kova jätkä silloin 23.10 1999 kun kilpailtiin kuka hannaa polttaa röökiä.

Tottakai elämässä tehdyt valinnat vaikuttavat moniin asioihin, varsinkin omaan hyvinvointiin. Mitä oikeastaan siinä pelkää kun EI kieltäydy päihteistä? No joo kyllä varmasti sinua aletaan haukkua ja kiusata koko yläasteen ajan...Tai ainakin jos sellaista pelkäät.

Minä pelkäsin, mutten siltikään ollut missään tekemisissä kiusaajani kanssa. Sanotaan, että kiusatut yleensä menestyvät elämässä ja kiusaajille käy huonosti. Sellainen mikä ei tapa tekee ihmisestä vahvemman. Nimenomaan. Itsetunto on aika hyvä juttu olla olemassa. Karkkimaa kun muuttuu helvetiksi yläasteelle tultaessa.

rautalintu

Mulla ei ole koskaan ollu kavereita. Johtuu varmaan siitä, että elämäni aikana olen asunut 12 eri paikassa, neljässä eri kaupungissa. Olen aina ollut hiljainen ja syrjäänvetäytyvä. Minäkin muuten kuljin 4. luokalla kouluun kukkatrikoissa. ::)
Koulussa on aina mennyt hyvin, ya:n keskiarvo yli 9. Eikä mulle ole koskaan tapahtunut mitään kivaa. Ei kyllä mitään ei-kivaakaan.
Siksi olen tylsä.

Ja siksi kuuntelen Apulantaa.
I think you're the same as me, take two sugars in your tea. You and I are gonna live forever.

jouhu

Mä olen kerrankin (<---en tarkota pahalla) Se jätkän kaa... :)
Mä olen kuitenkin siinä mielessä onnellinen, etten ole joutunut minkään päihteiden orjaksi.... Mä vaan, kun Se jätkä puhu tossa jotain päihteistä....

virtahepo

"Sanotaan, että kiusatut yleensä menestyvät elämässä ja kiusaajille käy huonosti."  Ikävä kyllä useimmiten sekä kiusaajalle että kiusatulle käy huonosti elämässään. Paitsi tietysti jos kiusattu on vahva ja selviää tilanteesta, silloin tulee käyttöön sanonta minkä ei tapa se vahvistaa. Mutta mikäli kiusattu ei selviä kiusaamisesta, jo valmiiksi alhainen itsetunto hakataan neljä kilometriä maan alle ja tulevaisuus on suoraan sanoen perseestä. Että kunnia itsetunnolle ja niille jotka kiusaamisesta selviää. Eikä kiusaajilla varmasti helppoa ole myöskään. Kiusaaminen johtuu usein kiusaajan omista ongelmista, mutta on silti väärin että kiusaajjia puolustellaan sillä että heillä on ongelmia.

jouhu

Niin. On se, niin väärin!!!! >:(
Kiusattuja vaan säälitään ja sanotaan, että kyllä sä siitä selviät ja laitetaampa se kiusaaja kuriin ja muuta... Mutta loppujen lopuksi sitä sanotaan, että kiusaajalla on ollut, niin paljon ongelmia, niin sehän on luonnollista. Mutta siitä ei sitten välitetä yhtään, kuinka kiustatun itsetunto on mennyt olemattomiin. Itse esimerkiks en luota itseeni täysillä... Jos joku sanoo mulle, että sä oot kusipää, niin kyllä siitä mulle tulee syyllinen olo. Vaikka se tyyppi ei tuntis mua eikä tiedä minkälainen mä oikeesti olen.

Wirtabiuha

Kiusaaminen on aina niin väärin!

Toi että jos ei käytä päihteitä niin en mä ole huomannut että niitä syrjittäisiin... Itseasiassa mun kohalla kun mulle sillon joskus, ja nykyäänkin turhan usein, tarjotaan röökiä niin kun mä kieltäydyin niin niiltä tulee vaan sellanen sori - reaktio... Ja ei mun seurassa yleensäkään ihmiset polta koska ne tietää että mä en polta enkä aiokkaan ruveta polttamaan...

Mua ei ikinä oo syrkitty tai mitään, mä oon aina ollu suosittu koulussa ja joka paikassa... Musta tökkii käyttää sanaa suosittu mutta noh... No paitsi tietysti nyt ton satu-the-teini-horon kanssa tappelen vähän turhan usein mutta sehän nyt ei mun kaveri piiriin tai muuhunkaan oikeestaan vaikuta, paitsi että mulle tulee sen venäläiset kaverit sanomaan huonolla suomi aksentilla (ei pahalla) että himon jumala! Ekaks mä olin että mitä kettua, pian kuitenkin hogasin että se tarkottiettä HIM (eli ville valo) on jumala - tekstiä joka löytyy ussan vihosta... niinkun turvallista matkaa helvettiin, rockmusiikki plasti minut kristukselta ja anna mulle tuskan siunaus niin kaiken uhraan liekkeihin - tekstitkin  ;D Ja ussan maikka tykkää!
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

Wirtabiuha

Mäkin muuten olin hirveä nuoriso huligaani vielä viime vuonna... siinä oli mutsi helisemässä kun sai hakea mua putkasta muutaman kerran kuussa... Itseasiassa kaikkea pitää kokeilla mutta mistään ei saa jäädä kiinni! Ei se ihan noin kyllä mene, tai ei sen pitäis mennä! Ja kun joku kyttä sano mulle, että me ollaan nähty vähän liian usein ja että sä pilat tolla elämäs ja blaa... niin mä sen otin, mutta aloin kai jossain vaiheessa kelaamaan että miks? Ja millä oikeudella mä saan riehua ja säätää kaikkea mistä muut joutuu kärsimään, eniten kuitenkin mä ite!

En mä tiedä... Elämä on ihan vitun lyhyt ja se pitäis elää  niin että nauttii mutta nautinko mä siitä sitten joskus tulevaisuudessa jos mulla on kuuden metrin pituinen rikosrekisteri ja kaikkee... Sitä paitsi jos musta ei tule rokkistaraa niin musta tulee kyttä! Paitsi ei tällä rikosrekisterillä! Mähän en tosin ole vielä 15 eli ehkä mulla on vielä toivoa...

Ja älä se jätkä jaksa tulla moralisoimaan, ei se ketään auta!
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

Virtahepo on näköjään ajatellut asiaa. Hyvä. Nii-in kyllähän se vetää itsetunnon miinukselle väkisinkin tuollainen kiusaaminen ja syrjiminen, eikä varmaankaan ole oikein puhua vaan "kyllä se siitä. Yritä enemmän.". Minua ainakin ottaisi päähän jos joku kiusaisi minua (no ei varmasti enää 8)). Miksi juuri minä?

Jeesus siunatkoon tuota Wirtabiuhaakin! Onkohan sinulla yhtään mitään tulevaisuutta? Ymmärrätkö tuon kapinointisi haavoittavan ainoastaan sinua itseäsi? Joo poliisien tehtävänä on pitää huolta lakien noudattamisesta, ja lait ovat säädetty kaikkien kansalaisten turvallisuuden ja hyvinvoinnin turvaamiseksi. Ja nyt sinä sanot tähän että "sinua ei tommonen paskanjauhanta kiinnosta ja että painu vittuun", mutta minäpä sanon sinulle, että sinä tulet putoamaan vielä korkealta. Yhdellekään ihmiselle jolla on kusi noussut päähän asti ei ole käynyt tähän mennessä hyvin. Miksi ihmeessä sinun tapauksesi olisi poikkeus?

Aika eriävät arvot todellakin. Elä täysillä - kuole nuorena. Voi kyllä sinäkin tulet olemaan vielä niin eri mieltä tuosta asiasta. Tai ainakin minä toivon niin.

Vilkku

Vai että nuoruudesta.

Minulla meni ala-aste erittäin hyvin, kaikin puolin. En kokenut mitään tarvetta alkaa jotenkin muka aikuismaisesti käyttäytymään tai muutakaan, kunhan kävin kouluni hyvin.

Yläasteella tapahtui sitten pari minusta riippumatonta asiaa, jotka lopulta sysäsivät koko maailmani paikoiltaan. Lukiossa sairastuin masennukseen, mutta toisaalta se sairastuminen oli hyvä asia. Se sai vihdoin pysähtymään ja ottamaan aikaa itselle ja asioiden selvittelylle.

Vasta viimeisen vuoden aikana oon saanut elämäni kunnolla kasaan. Olen onnellinen ensimmäistä kertaa vuosiin ja seurustelen todella hienon ihmisen kanssa. Huomenna aloitan uudessa koulussa parin todella vaikean kouluvuoden jälkeen, tavoitteena olisi saada valkolakki tänä keväänä.

Ei se ollut helppoa mutta vaikeuksistakin oppii. Oon aika kiitollinen kaikesta mitä itse olen läpikäynyt.
[ -You should see my scars- ]

salza*

juu,emmi ei musta monikaa tuota ois uskonu jos ei ois ite nähny.. :D tyhmä lapsi. minkäs teet.. ;)

ja se tyttö jota me aina kakarana kiusattii oli eilen ainaki käymässä oulussa eikä puhunu mulle mitää..mutta kummasti se oli kahen muun kiusaajan kans eilenki.. entiiä. se on niitten kaveri mutta ei mun.. :D heh..

virtahepo

Olen vilkun kanssa ehdottomasti samaa mieltä että vaikeuksistaan oppii valtavsti. Enkä minäkään siis vaihtaisi mitään vaikeuksia pois itseltäni jos voisin. Sillä ne todellakin kasvattavat ihmisenä ja auttavat ymmärtämään monenlaista. Ja hienoa vilkku jos sun asiat on nyt hyvin.. :) Vaikeuksien kautta voittoon!!

Wirtabiuha

Niin, muahan se vaan satuttaa... on mulla silti ysin keskiarvo  ;D Nojoo, enhän mä enään mitään hirveen tyhmää tee... Mä en kyllä oikeesti haluu elää yli 40... En mä halua tulla sellaseks vanhaks mummoks joka ei tunnista lapsiaan eikä voi tehdä mitään itse... No, kaipa sekin riippuu itsestä millanen on vanhana...
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.