en tajua jätkiä

Aloittaja Silti_Onnellinen, elokuu 20, 2003, 08:01:07

« edellinen - seuraava »

Biologisilla ja yhteiskunnallissa syillä tarkoitin sitä, että ensisynnyttäjien ikä on koko ajan kasvussa. Kun köyhissä maissa ensisynnyttäjät saattavat olla 15-vuotiaita, niin Suomessa ei ole mitenkään epätavallista olla 30-vuotiaana ensisynnyttäjä. En tarkoittanut lisääntyvällä iällä pelkästään riskiä sairastua esim. Downin syndroomaan, vaan myös psyykkiseen ja fyysiseen kestokykyyn lasten hoidossa. 35-vuotiaana synnyttänyt on jo 50-vuotias kun lapsi on teini-iässä.

Yhteiskunnallisilla syillä tarkoitin juuri työllisyyttä. Parikymppinen naistyöntekijä on riskiryhmää työnantajalle. Ties milloin sekin saa päähänsä pyöräyttää muksut ja sitten pitää maksaa äitiyskorvauksia ja palkata sijainen! Se on taloudellinen rasite mille tahansa yhtiölle. Vain hyvin harvoilla on oikeasti varaa olla poissa töistä nykyaikana, ja se totisesti näkyy erityisesti nuorten hyvinvoinnissa.

Palaan vielä tähän sukupuolikysymykseen. Minusta olisi erittäin tärkeätä tehdä yhteistyötä (=pitkä parisuhde). Minusta on kyllä todella kamalaa kuunnella sitä kieltä, jota nuorten suusta kuuluu näissä asioissa. "Mites naisrintamalla? Mikä se sun hoitos nimi ny oli? Lähetäänkö iskemään sulla nainen? Onks teijän koulussa hyvännäkösii muijii?", sitten kun ilmoitan etten seurustele (vieläkään) siitä syystä ettei sopivaa ole löytynyt, niin vastaukseksi tulee jotain "Ootsä joku saatana HOMO vai!?"

KristalliEnkeli

voi ei, mä ku luulin et tää oli ohi, mut nyt se alkoi taas...
:: I don't care what you think
Unless it is about me ::

Ronjaronjanen

Täysin ymmärrettävää että Se Jätkä ajattelee jätkänä vain jotain perkeleen yhteiskunnallisia syitä, mutta entäs meidän naisten tunteet? Mä en halua tuntea olevani joku yhteiskunnan lapsituotantoyksikkö. Haluan lapsia jos siltä itsestäni tuntuu enkä todellakaan ajattele sitä tarvitseeko yhteiskunta lisää lapsia. Enkä voisi ikinä kuvitella tahtovani/saavani nyt viisitoistavuotiaana lapsia.

Mitä maailmassa olevien ihmisten määrään tulee -> jos ihminen jatkaa lisääntymistä samaan tahtiin, tulevaisuudessa luonnonvaroista 75% menee ihmisten tarpeisiin. Siis vain yksi eläinlaji(ihminen) kaikkien niiden miljoonien joukossa käyttäisi luonnonvaroista 75%. Siinä vaiheessa voi kysyä että onko ihmisiä kenties liikaa?

Unohtui vielä mainita tämä väestökysymys. Luonto tuhoaa minkä tekeekin. Varmasti olette biologiantunneilla tarkastelleet myyräpopulaatioiden kokoa ympäristön kantokyvyn mukaan. Sama pätee myös ihmiseen. Ennen pitkää asutuskeskittymistä loppuu joku luonnonvara/tila/ruoka/vesi/ilma tai mikä hyvänsä, joka kääntää kasvun laskuksi. Jonkun Helsinkiläisen ekologinen jalanjälki onkin nyt ihan jumalattoman kokoinen. Me syömme jotain banaaneja jotka on tuotu ties mistä etelänmaista, mutta etelänmaissa ei käytetä mitään Nokian ysiysikymppi kamera telefax GPS kännyköitä.

Ronsku on arvonsa tunteva moderni feministi. Hän lisääntyy justiin silloin kun itsestä tuntuu eikä kuuntele jonkun naurettavan sovinistisikajätkän yhteiskuntasönkötystä!
Aivan, mutta kun minä en nyt puhunutkaan haluamisesta mitään. "MITÄ!? AI ETTÄ NAISTEN PITÄISI VÄKISIN MUKA LISÄÄNT...", ei ei ei kun naisille pitäisi antaa *mahdollisuus* jäädä hoitamaan kotia ilman, että siitä koituisi taloudellista haittaa. Väestönkasvu Suomessa olisi oiva keino paikata tulevaa työvoimapulaa suurten ikäluokkien jäädessä eläkkeelle.

Ei millään pahalla Ronsku, mutta luulen että sinulta jää varsinaiset pointit tajuamatta minun viesteissäni.

Ronskuu

Se Jätkä:

Niin. Ehkä mä tosiaan en aina tajua sun pointteja niinkuin sä olet ne tarkoittanut, mutta sillepä en voi mitään. Tämä saattaa johtua myös kirjoitustavastasi.

Et tietenkään sanonut että olisi pakko lisääntyä ja jos yhteiskunnan kannalta asioita ajatellaan niin sinähän olet aivan oikeassa siinä että naisten pitäisi synnyttää Suomessa enemmän lapsia jotta suurten ikäluokkien eläkkeet saataisiin maksettua. Halusin vain tuoda taas kuitenkin esiin sen että ehkä naiset eivät halua jäädä kotiin hoitamaan lapsia saatikka saada lapsia ollenkaan. Eli se että naisille annetaan mahdollisuus jäädä kotiin ei ole kuin osittainen ratkaisu ongelmaan.

Ja en suinkaan pidä sinua minään sovinistisikana vaan päinvastoin harvinaisen fiksuna nuorena miehenä, meillä vain on näkemyseroja eri asioista.

Ja kuten huomaat olet itsekin ymmärtänyt ilmeisesti väärin erinäisiä asioita jutuissani, ei myöskään tietenkään millään pahalla.

virtahepo

Miksei voisi olla viiskymppinen sillon kun lapsi on teini-iässä?? Ainakin on siinä vaiheessa elämänkokemusta karttunut jos ei muuta.
Suurten ikäluokkien jäädessä eläkkeelle ainakin avautuu työpaikkoja ja työttömyys saadaan alenemaan. Ja ulkomaalaiset työntekijät voivat täyttää "ylijäämä paikat". Miten useimmat suomalaiset ovat niin varautuneita ulkomaalaisia uhmisiä kohtaan..? Heti aletaan meluta jos tänne tulee vaikka sata pakolaista. Verrataan vaikka suomen ja ruotsin väestön ulkomaalais prosenttia,niin huomataan ruotsissa olevan yli 20% muualta tulleita.
Miksei se kävisi suomessakin??

Tuosta ympäristön kantokyvystä.. Pitääkö odottaa siihen asti ettei ympäristö jaksa kantaa myyräpopulaation painetta..?
Ajatellaan nyt vaikka niin että nyt populaatio on 75% siitä minkä kokoinen se suinkin vain voisi olla. Pitäisikö siis yrittää nostaa lukua väkisin 120% että se voisi kääntyä laskuun ja palata alle sadan..?

Lerppa

LainaaMiksei voisi olla viiskymppinen sillon kun lapsi on teini-iässä?? Ainakin on siinä vaiheessa elämänkokemusta karttunut jos ei muuta.
Suurten ikäluokkien jäädessä eläkkeelle ainakin avautuu työpaikkoja ja työttömyys saadaan alenemaan. Ja ulkomaalaiset työntekijät voivat täyttää "ylijäämä paikat". Miten useimmat suomalaiset ovat niin varautuneita ulkomaalaisia uhmisiä kohtaan..? Heti aletaan meluta jos tänne tulee vaikka sata pakolaista.

Niin eihän tuo mitään haittaa jos vanhemmat on yli 50, munkin vanhemmat on jo yli 50, eikä tuo mitenkään vaivaa minua :)

Ja pakolaisista... eihän se haittaa jos ne tulevat tänne ja yrittävät sopeutua maan tapoihin, oppia kieltä ja sitä kautta hommata työtä, mutta se ärsyttää kun niin suuri osa vaan asuu täällä meidän sossurahoilla, suuttuu siitä kun ei me ei ymmärretä niiden kieltä (huomasin ollessani tetissä..) ja eivät edes yritä olla maan tavoilla... eth...
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

Lainaa
Tuosta ympäristön kantokyvystä.. Pitääkö odottaa siihen asti ettei ympäristö jaksa kantaa myyräpopulaation painetta..?

Se on vain luonnonlaki, eikä mitenkään tahdosta kiinni. Jos pyyhkii hyvin ja kaikkea on runsaasti, aletaan lisääntyä. Resurssien vähentyessä alkaa kilpailu elämästä. Joukosta karsiutuu pois epäsopivimmat.

Rasismikysymykseen totean vain, että eikö se ole ihan sama elätetäänkö me täällä suomalaisia juoppoja vai ulkomaalaisia juoppoja?

Silti_Onnellinen

ohhoh. oliko nää apulannan sivut?  ;)
kyllä pojilla on viisaita faneja.
Oon limainen ja suomuinen..
Ja mun olo on VÄKIVALTAINEN..., mutta silti varmaan Onnellinen... Niin ihanasti itsetuhoinen ja suloinen...

jouhu

Joo, mielenkiintosia faneja todellakin!  ;D No, eihän siinä mitään... Mielenkiinto kestää...

emmi

miksi kahden ihmisen(viittaan nyt tyttöön ja poikaan) on niin pirun vaikea saada toisensa???
älä tunnusta jos sattuu

Wirtabiuha

emmi ~>Mäkin olen kelannut tota...

Kyllä munkin mielestä niille jotka haluaa niin pitäis antaa mahollisuus olla kotona, mutta kun tossa oli jotenkin musta se, että kaikkien pitäis jäädä himaan lasten kanssa ja saada kersa 15 - vuotiaana! Mä voin kertoa että tommosesta tulee paniikki! Ja varsinkin jos joku on oikeesti joutunut kestämään sen että ei voi pitää sitä lasta mikä sun sisällä kasvaa... ei se onnistu tässä yhteis kunnassa..

Musta se on kyllä suht huono juttu jos vanhemmat on "vanhoja" tai ei siitä silleen ole mitään hyötyä ja tosta elämän kokemuksesta niin se on kuitenkin eri elämä mitä ne on elänyt...
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

puska

niin, ja seksiähän ei saisi harrastaa suomessa alle 16-vuotiaat. tätä lakia ei kyllä paljon noudateta.........
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

jouhu

Wirtabiuha

Just, mä luulin että se on vaan että alle kuustoista vuotiaat ei saa harrastaa seksia täysikästen kanssa... Eipä lakia tosiaan noudateta paljon jos se noin on...
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.