en tajua jätkiä

Aloittaja Silti_Onnellinen, elokuu 20, 2003, 08:01:07

« edellinen - seuraava »

jouhu

Erittäin hyödyllistä!  ;D
Kannattaa käydä...

LainaaJa tuosta perheen perustamisesta ja ensisynnyttäjien kasvavasta iästä..Oletko se jätkä todellakin sitä mieltä että maailmaan pitäs tunkea naisten tahtomatta lisää lapsia vain jotta talous lähtisi nousuun..? Ajattele nyt itsesi nuoren naisen tilalle ja kerro sitten olisitko sinä valmis poksauttamaan muutaman lapsen maailmalle ja jäädä hoitamaan niitä sitten kotiin? Mitä hyötyä siitä on että ensisynnytysikä lähtisi laskuun ja naiset menisivät kuitenkin töihin? Siitähän ne ongelmat pahenee. Tässä tilanteessa mikä nyt on naisten työnteon kanssa, olisi parempi juuri pitkittää lasten hankintaa jotta vältyttäisiin itsemurhilta ja päihdeongelmilta.
Ja se on totta mitä Lerppa sano että monesti pelkkä toisen vanhemman palkka ei riitä perheen elättämiseen.

Maailmaan tunkea lisää lapsia? Lapset on lahja! Nykyään tosin moderni länsimainen ihminen ajattelee niiden olevan lähinnä taloudellinen rasite. "Perustan sitten perheen, kun on varaa."
Ei välttämättä olisi hyvä pitkittää lasten hankintaa mm. biologisista ja yhteiskunnallisista syistä. Tarkoitin tuolla kommentillani, että jos kotiäitejä tuettaisiin taloudellisesti he voisivat huoletta jäädä kotiin ja pystyttäisiin ylläpitämään suurempia perhekokoja. Nykyinen lapsilisä-järjestelmä on varsin kehno nimittäin.

Ei siitä ole kuule kauaakaan kun perheen elättäminen oli miehen velvollisuus. Naiset olivat äitejä ja puuhailivat kotona kaiken näköistä. Palkkatyö on naisille tullut oikeastaan vasta parin viimeisen vuosisadan aikana. Ainoastaan työläisperheissä molemmat vanhemmat olivat työssä.

Virtahepolle luonnonvaroista:
Väestönkasvu ei oikeastaan ole mikään ongelma(!), vaan luonnonvarojen kulutus. Yksi kaljamahainen jenkki kuluttaa yhtä paljon luonnonvaroja kuin 20 kehitysmaan ihmistä.  Mahatma Gandhi sanoi osuvasti: "Maapallo tuottaa kylliksi tyydyttääkseen jokaisen tarpeet, mutta ei kylliksi tyydyttääkseen jokaisen ahneuden."

jouhu

Se jätkä? Tuleeko susta isona filosofi? En millään pahalla...

Silti_Onnellinen

tollasia asioita pitää miettiä, on sitten filosofi tai ei. mitä pahaa yleensäkään filosofeissa on?
Suurin osa ihmisistä ei tajua kuinka paljon vähän on jollekin toiselle.
Oon limainen ja suomuinen..
Ja mun olo on VÄKIVALTAINEN..., mutta silti varmaan Onnellinen... Niin ihanasti itsetuhoinen ja suloinen...

Toivon ainakin, että minusta sitten "isona" tulee filosofi ellen jo nyt ole (?).

*tuuli

KristalliEnkeli

ei filosofeis mitn vikaa oo... mus ainakin on itessäni se vika et mä oon niin saatanan tyhmä, etten tajuu noit juttui (ja sit ku ne on viel ni pitkii), paitsi kun oon lukenu ne viis kertaa läpi, mut en mä nyt ainaskaan jaksa... :)
:: I don't care what you think
Unless it is about me ::

Wirtabiuha

Musta tossa on jotenkin sellanen meininki että kaikkien pitäis hankkia mahollisimman paljon lapsia ja jättää kaikki muu elämä... Perjaatteessa mä en halua lapsia... Mä oon kuitenkin kelannut että voisin adoptoida sit joskus jonkun lapsen joka tarvitsee kotia. Tai sit jos mä hankkisin omia kersoja niin ihan niitten lasten takia haluisin saada ne suht nuorena... Mulla on muutenkin vitun pahat traumat tosta aiheesta kun viime kesänä olin vitun tyhmä...
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

Ronjaronjanen

Se Jätkä sussa olis todellakin ainesta filosofiksi  :)

Mitä sä olet sitten tehnyt Wirtis..anteeksi että utelen, ei ole pakko vastata...

Wirtabiuha

No kai mä voin kertoa täleen kaunisteltuna, hölmöillyt jätkän kanssa ilman kumia ja sitten voi miettiä mitä seurasi...
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

Ronjaronjanen

Jeah. Arvelinkin että jotain tuollaista  :P
En nyt osaa sanoa oikein muuta. Sanomattakin selvää että tommonen on varmasti kamalaa.

virtahepo

En suostu hyväksymään se jätkän kommenttia ja intän edelleen että maapallolla on alueita mis on aivan perkeleesti liikaa ihmisiä. Enkä tarkota vaan jenkkejä tai vaikka suomalaisia jotka kuluttaa ahneesti luonnonvaroja. Mutta väestönkasvu on suuri probleema aasiassa, afrikassa ja etelä-amerikan köyhissä maissa. Ihmiset kärsii sen takia.

"Ei välttämättä olisi hyvä pitkittää lasten hankintaa mm. biologisista ja yhteiskunnallisista syistä."..Yhteiskunnalliset syyt..? Kuten mitkä?? Käsittääkseni biologiset ongelmat astuvat kuvaan vasta 35-vuotiaasta lähtien.

Ja tosin lapsilisä on naurettavan vähäinen. Lapsilisää korotettiin viimeksi joskus 90-luvun alussa,oisko ollu. Ja sen jälkeen kaikki kustannukset on noussu valtavasti.

Onnea se jätkän filosofin uralle

jouhu

En mä ole väittänykkään, että filosofioissa<----miten ikinä kirjotetaankaa... olis jotain pahaa. Saiko mun puheesta sellasen käsityksen?  :o

virtahepo

Jaa,en mä vaan tiedä.. Mä ajattelin lopettaa käsitysten saamisen. :-/

salza*

mä haluaisin isona adoptoida jonku lapsen itelle.

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.