en tajua jätkiä

Aloittaja Silti_Onnellinen, elokuu 20, 2003, 08:01:07

« edellinen - seuraava »

Tekeeköhän nykyaika ihmisistä uskottomia? Vähän kaukaa haettua, mutta nykyajan nuorisokulttuuri tukee uskottomuutta.....tai no enpä sano mitään.

No anyway, minä näen kyllä punaista silloin kun televisiomainoksissa esitellään jotakin hiton ripsiväriä tai puuteria tai purnukkaa tai mitälie, kun AINA siinä on joku stereotyyppinen "mukakaunis" nainen mallina. Sloganitkin on sellaisia 'itsenäinen nuori nainen' -ideaa tukevia, kuten "olet sen arvoinen".

Minä katson pahalla kyllä naisten "itsenäistymistä", enkä tarkoita nyt mitenkään sovinistisessa mielessä. Ura korvaa usein erittäin tärkeän paikan perheen äitinä. Ensisynnyttäjien ikä kasvaa koko ajan naisten keskittyessä työntekoon. En kuitenkaan syytä naisia tästä, sillä nykyaikanen kapitalisti-hapatus järjestelmä vaatii kaikkia tekemään työtä, eikä sitä työtä mitä äidit tekevät arvosteta juurikaan.

Kuinka monta itsemurhaa ja päihdeongelmaista nuorta voitaisiin pelastaa antamalla naisten jäädä kotiin hoitamaan perhettä. Ei tarvitsisi Suomenkaan väkiluvun olla pakolaisten lasten varassa! Nopeammalla väestönkasvulla tuettaisiin taloutta, kun työntekijöitäkin olisi enemmän! Eikö kukaan tosiaan ole huomannut tällaista asiaa?!

Keskustelua!

jouhu

Ehkä, ehkä... Jotain tuohon suuntaan....ehkä, ehkä...

KristalliEnkeli

toi oli ihan hienoa luettavaa, mut en oo ihan varma tajusinko sitä  :)...mä nyt oonkin aina ollut vähän älyllisesti blondi..toi teksti veti vähän hiljaseksi...juup juup
mä en kyl ees hirveesti mieti tollasii asioit, taidan kai sit olla "omaan napaan tuijottaja" -tyyppiä...no ei, no joo...vittu! mä en tiedä mitä sanoa....prkl
:: I don't care what you think
Unless it is about me ::

Lerppa

Mutta tosi monen naisen on pakko käydä töissä, ei meidänkään perhe eläisi vaan faijan palkalla.
   Sitten vielä toinen näkökanta, moni varmaan tahtoo kokea kaikenlaista elämässään, lapset tuo kumminkin sen että ei ihan noin vain voi minnekkään lähteä tai mitään, että ne hommataan vasta kun ollan vakiinnuttu ja hieman "rauhoituttu".
   Ainakaan minua ei hirveästi kiinnosta pelkkä perhe-elämä, tahdon tehdä jotain mielekästä ennen sitä, ehkä sen perheenkin aika sitten joskus tulee, mutta tuskin ennen kuin olen 30 :)
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

KristalliEnkeli

Lerppa --> hyvin sanottu, nyt tuli jo tekstiä jota mäkin ymmärsin. ainoa ero mikä meis on, on et mulla toi perheenperustamis ikä on kyl vast 35  :D

virtahepo

Enpä sitten tiedä että pelastuisko moni päihdeongelmainen tai vastaava nuori sillä että äiti on kotona. Koska näinä päivinä nimenomaan kukaan ei tahdo jäädä kotiin hoitamaan lapsia vaan rakentaa uraa ja menestyä. Ja jos äiti "pakotettais" jäämään kotiin niin tuskin siitä hirveen hyvää lapsillekaan seurais. Tällanen käytös varmaa johtuu tähän aikaan kuuluvasta itsenäistymis-ilmiöstä. En sitten tiedä kuinka paljon mainonta vaikuttaa asiaan. En usko että sillä on suuren suurta merkitystä.  

virtahepo

Ja tuosta perheen perustamisesta ja ensisynnyttäjien kasvavasta iästä..Oletko se jätkä todellakin sitä mieltä että maailmaan pitäs tunkea naisten tahtomatta lisää lapsia vain jotta talous lähtisi nousuun..? Ajattele nyt itsesi nuoren naisen tilalle ja kerro sitten olisitko sinä valmis poksauttamaan muutaman lapsen maailmalle ja jäädä hoitamaan niitä sitten kotiin? Mitä hyötyä siitä on että ensisynnytysikä lähtisi laskuun ja naiset menisivät kuitenkin töihin? Siitähän ne ongelmat pahenee. Tässä tilanteessa mikä nyt on naisten työnteon kanssa, olisi parempi juuri pitkittää lasten hankintaa jotta vältyttäisiin itsemurhilta ja päihdeongelmilta.
 Ja se on totta mitä Lerppa sano että monesti pelkkä toisen vanhemman palkka ei riitä perheen elättämiseen.

Pyydän syvästi anteeksi pitkiä viestejäni.

jouhu

Tää on vähän tämmöstä. Oon ehkä sammoo mieltä, mutta en mäkään oikein tiedä tajusinko mä tota oikein...

Lerppa

LainaaLerppa --> hyvin sanottu, nyt tuli jo tekstiä jota mäkin ymmärsin. ainoa ero mikä meis on, on et mulla toi perheenperustamis ikä on kyl vast 35  :D

Itseasiassa mullakaan ei ole mitään aikomusta vielä 30 kybäsenä perustaa yhtään mitään (muuta kun ehkä filmiyhtiön ;D ) en vaan halunnut tota Se jätkää täysin masentaa ;D

virtahepo

Jatkan vielä aiheesta.. Nimittäin maapallon liikakansoittuessa pitäs just vähentää syntyvyys lukuja. Ja siihen talous tyyliin kaatuis. Mut suomenkin väkiluku saatais nousemaan kun otettais tänne pakolaisia ja ihmisiä liika kansoittuneilta alueilta ja samalla talous vois lähteä nousuun.
Toki asia ei ole näin yksinkertainen. Mutta ajatuspohjalta ei mun mielestä niin hirveän typerä.

jouhu

Tää saattaa olla ehkä pikkusen kakspiippunen juttu...  ::) :-/

Vilkku

Oon kyllä erittäin samaa mieltä, että kotiäitejä tulisi todellakin tukea enemmän. Kannatan todellakin vaihtoehtoa ja on loistavaa, että nainen voi luoda uraa jos tahtoo, mutta toisaalta nykyelämä ei anna paljoa vaihtoehtojakaan. Kuten tuolla jo tuli todettua, perhettä ei valitettavasti elätetä vain toisen vanhemman palkalla.

Itse tahtoisin synnyttää esikoiseni muutaman vuoden sisällä ja olla kotona lapsen/lasten kanssa niin pitkään kuin mahdollista, mutta ei liene mahdollista, ensin pitäisi opiskella ja sen jälkeen tehdä töitäkin :-/

Missään nimessä ei mielestäni naista pidä kotiin pakottaa, eihän sekään voi tehdä hyvää niin äidille kuin lapsellekaan, mutta kotiäidin tien valitsevia tulisi todellakin tukea ja arvostaa enemmän.
[ -You should see my scars- ]

KristalliEnkeli

teillä on kaikilla tosi hienoja kommentteja/mielipiteitä  :), harmi kun mä en osaa ilmaista mielipiteitäni noin hyvin....mutta toisaalta te olette jo tehneetkin sen puolestani, eli olen monien kanssa samoilla linjoilla näissä asioissa

salza*

ois se nii helppo asua esim. saksassa ku siellä on kotiäitejä paljon. minun tätini mukaan lukien. mies ja lapset käyvät päivällä syömässä kotona ruuan ja palaavat töihin ja kouluun.

Lerppa

Lainaateillä on kaikilla tosi hienoja kommentteja/mielipiteitä  :), harmi kun mä en osaa ilmaista mielipiteitäni noin hyvin....mutta toisaalta te olette jo tehneetkin sen puolestani, eli olen monien kanssa samoilla linjoilla näissä asioissa

Kato olenhan minäkin tätä hommaa täällä harjotellut jo puolisen vuotta ;D Itseasiassa tämähän on tosi kehittävää käydä foorumeissa (vaikka faijani eri mieltä asiasta onkin) kun täällä oppii pukemaan mielipiteitään sanoiksi, ja sehän on erittäin tärkeä juttu osata :)

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.