absolutismista

Aloittaja punainen, syyskuu 06, 2003, 07:56:42

« edellinen - seuraava »

Wirtabiuha

Joo, ihan vitun hienoa!  :D niinhän se on!  ;)
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

*tuuli

ohjaaja vain puuttuu...... ;)

*tuuli, punainen ja Ronsku. Olen iloinen tavatessani noin fiksuja nuoria. Älkää toki loukkaantuko kovista sanoistani jotka ovat tarkoitettu aivan toista luokkaa oleville ihmisille.

KatjaR

ystävyys tosiaan vankalla pohjalla jos tupakoimattomuuden takia _hylätään_.  :o

punainen

Tulipa taas huomattua oikee ystävä on kullan arvoinen juttu. Mulla on vain yksi hyvä ystävä joka polttaa ja hyvä ystävä onkin!Se arvostaa mun valintoja ja mä sen.

*tuuli

arvostan kyllä enemmän niiden valintoja jotka eivät polta. <3

Wirtabiuha

Niinhän se on... Onhan tavallaan kaikki omasta asenteesta kiinni mutta kyllä ne oikeet ystävät auttaa oikeen asenteen löytämisessä (en määrittele oikeeta asennetta koska sellasta ei ole mutta kuitenkin  :D)
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

*tuuli

niin... no JOS mun frendit vaikka polttas niin en mä oikeana (??) ystävänä uskaltais puuttua siihen ollenkaan..... ;D

No voihan sitä nyt olla ystävä vaikka käyttääkin päihteitä. Eihän päihteiden alaisena oleminen kerro muuta kuin mielen heikkoudesta.
-Ei kestä totuutta joten pullo auttaa.
-Pullo aiheuttaa riippuvuutta, mutta onneksi on pullo joka auttaa.
-Pulloon turvautuminen on häpeällistä vallitsevien arvojen mukaan, mutta pullo auttaa tämänkin unohtamaan.

Onko niin vaikeaa olla selvänä?

Katja

ei se ole yhtään vaikeata, ei lainkaan. silti välillä on mukavaa olla vähemmän ilman sitä pulloa.  :)

pullo ei aiheuta ainakaan mulle riippuvuutta.

häpeällistä? no onneksi mie en ole koskaan kunnioittanu ihan täysillä näitä vallitsevia arvoja.

kukahan tuommosen arvon on maailmaan asettanu? kaikilla on omat arvonsa ja ihanteensa. ei kaikki jotka juo viinaa ole semmosia ko salinin maarit tai muut kaikkien tuntemat alkkikset.
tämä aihe pitäs sulkea ko mulle tullee oikeasti niin paha mieli ko mie näen miten ahtaita joittenki mielet on.

vik

Yhdynpähän Katjan sanoihin.
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.

No arvojahan nyt on monenlaisia. Joku asia on yleisesti paheksuttua, jolloin puhutaan vallitsevasta arvosta yhteiskunnassa. Esimerkiksi lähes kaikki varmasti vihaavat pedofiilejä. Tällöin ei voidakaan puhua itsensä toteuttamisen oikeutuksesta pedofiilejen kohdalla.

Samalla tavalla alkoholismi. Enkä nyt puhu "salinin maaritista", vaan siitä, pitäisikö alkoholisteilla olla oikeus myös toteuttaa itseään (=vapauden arvo)? No niin nyt tästä tulee kymmenen postia, joissa kerrotaan Sen Jätkän olevan "tommonen saakelin fasisti", joten sanottakoon jo tässä vaiheessa etten ole kieltämässä mitään. Ajatus on vain herättää keskustelua aiheesta ja absolutismi liittyy tähän.

Katja

hmm. minun mielestä alkoholismi ei kuitenkaan ole verrattavissa pedofiliaan.

onko totta, että joillekki on olemassa vain absolutistit ja alkoholistit?

*tuuli

niin... tohon mitä se jätkä sanoi (No niin nyt tästä tulee kymmenen postia, joissa kerrotaan Sen Jätkän olevan "tommonen saakelin fasisti") niin musta ykskään kommenti tähän mennessä tässä aiheessa ei ole ollut niinkään tyhmä tai turha.  8)

Wirtabiuha

Mäkin yhdyn tohon katjaan! Eli jos mä olin parilla festareilla jossa join pari pulloa siideriä ja jotain muuta mitä ei tarvitse mainita niin mä olen se jätkän tekstejen perusteella alkoholisti, kyllä!  ;D
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.