Pukeudutko kuin rokkari?

Aloittaja Lerppa, elokuu 27, 2004, 07:57:14

« edellinen - seuraava »

Hohhoijakkaa. Kyllästyttää kun ihmiset vetävät mielipiteet ja arvot aina "kyllä mä saan tehdä mitä mua huvittaa" -keskusteluksi. Tässä ei nyt kukaan ollut kieltämässä minkään käyttöä.

puska

Samaa mieltä Se Jätkän kanssa. Mielipiteen ilmaisut ovat mielestäni sallittuja, eikä se heti tarkoita sitä, että muunlaisia mielipiteitä ei sallittaisi, jos kertoo omansa. MURH:)
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

punainen

Lainaapunainen:
Kenen mielestä sinä olet naisellinen missäkin vaatteissa? Eikö ulkonäköön viittaavat ominaisuudet ole kunkin katsojan mielessä, vaikka sinä pukeutumisellasi kohottaisitkin omaa itsetuntoasi?

Hei Se Jätkä luitko mun kommenttia? Ymmärsitkö sitä? Mun käsityksen naisellisuudesta ja miehkkyydestä siis...Mä pyrin välttämään pukeutumista sellaisiin vaatteisiin missä en viihdy, koska kukaan tuskin näyttää parhaimmiltaan kompastelleessaan kompastellessaan viidentoistasentin koroilla minihameessa (tämä oli vain esimerkki, ei tarkoita etten koskaan itse käyttäisi) tai ylipäätään vaatteissa joita ei pysty kantamaan oikein. Mun oman käsityksen mukaan siis mun naisellisuuttani (tai kenenkään) ei voi mitata minkään vaatekappaleen käytön mukaan.Tunnen itseni siis naiselliseksi silloin kun saan olla oma itseni. Sillä ei ole mitään väliä miten esimerkiksi Se Jätkä näkee mun naisellisuuteni, koska mä pukeudun pääasiassa itseni takia. :P
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

Eli kaikki on omassa mielessäsi. Vaikka ulkomaailmassa olisi pyörremyrsky ja räntäsade, koet sen kesänä? Talo on ränsistynyt ja katto romahtaa minä hetkenä hyvänsä, sinun mielestäsi se on aika kodikas. Meillä on taiteilijasielu.

Sinä puhut siitä mitä naisellisuus merkitsee sinulle itsellesi, minä puhun siitä mitä se merkitsee muille ihmisille, perifeerisesti mitattuna. Jos sinun mielestäsi maiharit on naiselliset kengät, mutta kukaan muu ei ole kanssasi samaa mieltä, kuka on oikeassa? Voisiko sinua silloin sanoa naisellisesti pukeutuvaksi naiseksi?

mustapiste

LainaaHohhoijakkaa. Kyllästyttää kun ihmiset vetävät mielipiteet ja arvot aina "kyllä mä saan tehdä mitä mua huvittaa" -keskusteluksi. Tässä ei nyt kukaan ollut kieltämässä minkään käyttöä.

En tarkottanu kyllä ihan näinkään.
Lähinnä kummastelin miksi pitää ruveta mollaamaan...
olen eksynyt tähän maailmaan joka ei ole maailma

[tuuli]

minä olen siinä ainaki se jätkän kanssa samaa mieltä, ettei maiharit ole kauhean naisellisiä. tai siis oon ainaki hänen baletti jutuistaan saanut sellasen kuvan, että hän on sitä mieltä. ja tämä menee nyt ihan hirveeks vitummoiseks vastaan väittämiseks ( tiedän ja myönnän sen, ok! ), mutta se on vaan hyvä ettei kaikki naiset pukeudu just niin kuin olisi naisellista. onhan niitä erilaisia miehiäki.  :D
allekirjoittanut

mustapiste

Meneehän tää vähän tämmöseks väittelyks, mutta niin...
olen eksynyt tähän maailmaan joka ei ole maailma

punainen

Hei mitä vikaa on väittelyssä? Asiathan tässä vaan kiistelee, ei ihmiset...Se Jätkälle: Koska mä oon nainen niin mä pukeudun naisellisesti thats it.En mä tartte muuta siihen. Se on ihan sama mitä muut ajattelee.Vähätteletkö että olisin jotenkin huonompi naisena ja ihmisenä jos en tahdo suostua siihen muottiin jonka ulkopuoliset tahtoo mulle luoda? Se kuva minkä media luo naisellisuudesta ei ole välttämättä se oikea kuva Se Jätkä.

Kun nyt pukeutumisesta puhutaan niin miksi miehet eivät sitten nykyään ole niin miehekkäitä?

[tuuli]

ne on vaan kateellisia meille naisille.  :D haluaa olla samanlaisia, raukat.
allekirjoittanut

puska

Minun mielestä tämä tasa-arvohössötys on menny jo vähän liian pitkälle. Siis joo, ei tietenkään naisia saa alistaa ja heillä täytyy olla yhtä hyvä palkka samasta työstä kuin miehilläkin. Mutta tähän maailmaan on luotu kaksi sukupuolta.
Tämä on nyt mun mielipidettä, mutta minä tunnen pahaa oloa katsoessani ihmistä, josta ei erota kumpaa sukupuolta hän on.
Liittyköhän tämä tähän? No sitä minä en tiedä:D
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

Lerppa

*offtopic*
Sitten Puskan ei kannata törmätä muhun. :P
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

punainen

Lainaa*offtopic*
Sitten Puskan ei kannata törmätä muhun. :P

Niin jokaisella oma näkemys asiasta, mutta mun mielestä esim Lerppa on hyvä esimerkki naisellisesta naisesta, vaikka häntä luullaan ulkomuodon perusteella pojaksi :P Ja silti hän uskaltaa olla rohkeasti oma itsensä. huulikiiltoa, vaalenapunaisia stringejä, lantiofarkkuja ja pushuppeja näkee aivan liikaa muutenkin.

Ja tässä vaan sivuhuomautuksena että musta on kyllä ihanaa pukeutua minihameeseen, sukkahousuihin ja maalata naamaa joskus puoltuntia. miehenä tuksin mulla riittäis rohkeutta tehdä tätä ja näyttäytyä julkisesti ;D

Punainen, minusta on todella hienoa, että sinä koet itsesi naiselliseksi huolimatta ulkonäöstäsi ja että uskallat vastustaa median tarjoamaa mallia naisesta. Pidän juuri sinunkaltaisistasi naisista. Pointtini ei kuitenkaan ollut keskittyä sinun itsetuntoosi, vaan naiseuden määritelmään. ::)

Otin keskiaikaisen "balettia ja pianonsoittoa" esimerkin kuvaamaan sen aikaista naiskuvaa. Naisen katsottiin olevan naisellinen silloin kun hän ei tehnyt mitään fyysistä työtä ja lähinnä oli silmänruokana miesväelle. Nykyään naiseksi kelpaa mikä tahansa maihinnousukenkiä ja pussihousuja käyttävä rastatukka. Naisen kuva on siis selvästi muuttumassa. Oma henkilökohtainen mielipiteeni on se, että nainen ei ole kovin naisellisen näköinen maihinnousukengissä.

Kuitenkin yleistä käsitystä vastaan pukeutumisella voi olla monia syitä, kuten
1) Koska se näyttää rumalta (ei halua olla kaunis).
2) Koska vihaa miehiä/on feministi/ei halua pukeutua miehiä varten.
3) Viihtyy itse sellaisissa vaatteissa.

Tottakai kuka tahansa saa pukeutua niinkuin haluaa, ei sitä kukaan kiellä. Arvoissa on kuitenkin täysin turha puhua "laillisuudesta". Saanhan minäkin ryöstää pankin - joudun vain vankilaan. Jos koen pankin ryöstämisestä saadun hyödyn suuremmaksi kuin ryöstämättä jättämisen, minun kannattaa ryöstää pankki. Tavatessani kaksi samanlaista ihmistä, joista toinen käyttää maihareita ja toinen tennareita, valitsisin tennareita käyttävän. Vielä kun ajatellaan, että "minä" = "kaikki miehet", niin naisten pukeutumisella on väliä myös heidän itsensä kannalta. Toisin sanoen naisellisuus ei enää määritykään heidän oman käsityksensä mukaan, vaan ulkoapäin.

punainen

Niin no feminiinisyys ja maskuliinisuus on käsitteitä joita ei voi määritellä yleisesti (eikä pidäkään!) vaan on jokaisen oma näkemys.

Tohon se Jätkän juttuun että kukaan tuskin haluaan näyttää rumalta..paitsi jos on ehkä kokenut jotain traumaattista kuten vaikka raiskatuksi tulemisen niin haluaa näyttää mahdollisimman epäviehkeältä ja haluttavalta.

*offtopic
Mun itsetunnosta ei tartte olla huolissaan!Paitsi silloin kun alan dokaamaan, käyttää miss sixtyjä ja vaalenpunaisia toppeja joissa lukee angel...Silloin,auttakaa mua!

[tuuli]

Lainaa2) Koska vihaa miehiä/on feministi/ei halua pukeutua miehiä varten.
3) Viihtyy itse sellaisissa vaatteissa.

juu noi täsmää minuun.  :D
allekirjoittanut

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.