Gimmelit vituttaa!

Aloittaja Pirun_morsian, marraskuu 12, 2002, 10:51:23

« edellinen - seuraava »

KATJAR

jos mulla olis enemmän rohkeutta, niin olisin menny idols-karsintoihin. voi kai sen myöntää, että mie olen ihan pienestä saakka halunnu olla menestyvä laulaja. minusta olis ihanaa olla 8-vuotiaiden idoli, en mie löyä siitä mitään pahaa.

aika raakaa sanoa, että oikeat musiikki-ihmiset ei menis tuommosiin ohjelmiin. otetaan nyt esimerkiksi pmmp. molemmilla musiikkiopintoja takana ja varmasti musiikki on niille yks elämän tärkeimmistä asioista. joillekki se musiikki on tärkeämpää ko se, että onko se tehty mille kohderyhmälle.

luokitellaanko minut ei-oikeaksi musiikki-ihmiseksi nyt? mitenhän se määritellään. jos joku vois antaa joitaki universaaleja kriteerejä.
onneksi meillä kaikilla on vapaus valita mitä levyjä ostetaan.

Ronjaronjanen

Ei siinä ole mitään pahaa jos haluaa olla 8-vuotiaiden idoli.
Eikä siinäkään jos menee tuollaiseen ohjelmaan. Henkilökohtainen mielipiteeni kuitenkin on että on paljon aidompaa tulla tähdeksi omalla työllään, itse tekemillään biiseillä ja sanoilla kuin olla jonkun ohjelman valmistama.
Joku taas ei ehkä arvosta omista syistään samoja asioita kuin minä ja silloin ymmärränkin jos menee tuollaiseen ohjelmaan.

*tuuli

onhan se hienompaa tulla omin avuin tähdeksi kuin jonkun kisan avulla. niitä laulajia kun hemmotellaan vähän liikaa... :-/

ronsku-> musta se ei ole niin tärkeää että tekee itse omat biisit. nähkääs on hyviä laulajia jotka eivät osaa säveltää tai sanoittaa.

Wirtabiuha

Itseasiassa mäkin kelailin että olisin ihan oikeesti mennyt jos olis enemmän ikää... Oishan sekin varmasti tosi jees kokemus... Kelailin kyllä että sitten kun me ollaan staroja ( ;D) meiän oman bändin kanssa niin eipä meitä paljon arvostettais kun se niiden basisti/laulaja on ollut siinä idols ohjelmassakin... Toi laulaja nyt on vähän kehitys asteella kun olishan se tosi jees ku olis joku jätkä laulamassa, kun eihän meitä naisia oteta vakavasti rock maailmassa  :-/
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

Wirtabiuha

Ai niin, unohdin mainita tosta biisien sanotuksesta että musta se on tosi tärkeetä että tekevät itse biisinsä, ainakin sanottavat...  Musta tausta on tosi tärkee, eli hyvällä kitaralla, bassolla ja rummuilla saadaan huono laulukin kuullostamaan mageelle, mutta hyvä laulu ei riitä siihen että musa olis hyvää vaikka soitto ois ihan paskaa (tässä taas myönnän sen että mun pitää treenata paljon paljon ahkerammin bassoa...  :D) Toki Hyvä kokonaisuus on paras..
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

Ronjaronjanen

Lainaaronsku-> musta se ei ole niin tärkeää että tekee itse omat biisit. nähkääs on hyviä laulajia jotka eivät osaa säveltää tai sanoittaa.

Mun mielestä on tärkeää (kuten jo Wirtis sanoikin) että ainakin laulujen sanat olisi sen laulajan tai bändin tekemiä tai että se laulaja sitten muuten vaan ihan todella seisoisi sen sanoman takana. Aika kökköä nimittäin jos laulajalle vaan tungetaan sanat eteen ja sanotaan laula ja sitten se hoilottaa sille itselleen jotain ihan yhdentekevää (tuskinpa gimmelin laulajatkaan oikeasti on sitä mieltä että sydän pliis särkekää  ::) )
Eihän sellasta biisiä voi ikinä vetää jossain keikalla ihan täysillä ellei sen sanoma ole omista fiiliksistä lähtöisin (en mä ainakaan pystyisi, kertokoon heti salaisuutensa se joka pystyy)

Mitä itse biisin tekemiseen tulee niin on se paljon hyväksyttävämpää mun kohdalla ettei biisejä tee itse, mutta kuten jo sanoin on silti paljon aidompaa omilla lauluilla.

*tuuli

noh... jos on kyse bändistä, niin eihän se ole bändi jos se vain soittaa jotaki asikaisen riston tekeleitä. mutta laulaja on eri asia. jos joku todella osaa laulaa niin ei sen tarvitse itse säveltää kappaleitaan.

Wirtabiuha

Niin no mä en edes yleensä vaivaudu kuuntelemaan pelkkiä laulajia...
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

*tuuli

wirtabiuha-> ei sen puoleen, en minäkään.  ;) pop-rock alalla se onki aika nihkeetä puuhaa olla pelkästään laulaja.

KatjaRock

meillä on vaan mielipide-ero (: minusta on tosi mielettömän ihanaa ja hienoa ja parasta jos pändi tekee musiikkia sydänverellä ja antaa kaikkensa mutta ei kaikki pysty siihen.
ei se minun mielestä ole rikos ketään kohtaan, että jotku pändit kootaan ohjelmien kautta jne. ostaa kuka ostaa ja jättää ostamatta kuka jättää.

kaikissa pändeissähän tehään karsintaa ja pullautetaan huonot pois. tiiän, että se on eri asia eri tilanteissa, mutta niinhän se menee.

olen kyllä sitä mieltä, että voisin seisoa mulle tehtyjen laulujen sanojen takana vaikken niitä ite ois tehny. eihän esim nylon beatille tehä samalla tavalla niitä biisejä ku jollekki humppaheikille. kyllä artisti on siinä prosessissa mukana ja tämä mainittu risto asikainen on sanonu, että jos artistilla on hyviä ideoita, niin ne otietaan huomioon ja ohjelmistosta muokataan artistille sopiva.

onhan kaikilla rokkareillaki tuottaja.
Time goes on, I wont.

Wirtabiuha

Tää on taas kamalaa huomata miten vähän mä oikeestaan asiasta edes tiedän...   :-[
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

punainen

No enhän mä oo mikään sanomaan kellekään ootko oikeesti musaihmisii...Mut jos mä olisin laulaja en kuuna päivänä haluaisi laulaa mitään sellasta tekstii minkä takana en seisois 100%! Musas mulle on tärkeintä se tunteiden ja tunnelmien välitys ja näis idolspopstarohjelmissa motiivi on raha.

virtahepo

Tässä vaiheessa vois heittää sellasen mielipiteen jotta mun mielestä ei voi kutsua itseään artistiks jos ei tee ite biisejä eikä oo muutenkaa millään lailla mukana touhussa kun vaan sellasena pellenä joka heiluu lavalla ja joka on rahantekokone. Nimenomaan..Gimmel on rahantekokone ja men voi sietää tollasta musiikiksi kutsuttua rävellystä.

punainen

Näin on! Miten joku voi suostua tollaseksi sätkynukeksi? Paitsi jos Gimmelin tytöt haluu vain rahaa ja julkisuutta,koska kukaan ei voi ottaa heitä enää vakavasti tämän jälkeen

emmi

siis mitä?! koska Toni on ollu idolsissa?!?

ja nyt mä unohdin ihan kokonaan sen tärkeimmän asian mitä mun piti kirjottaa! :)
älä tunnusta jos sattuu

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.