Helvetti,taivas vai jokin muu?

Aloittaja amouria, toukokuu 03, 2004, 11:09:01

« edellinen - seuraava »

jouhu...

Lainaa

Haha, kuulostaa ihan että ulkonäön perusteella päätit että se on pedofiili :D uskon kyllä että et sen vuoksi mutta semmosen käsityksen sain tuosta lauseesta, ei kyllä liity asiaan mutta nauratti pirusti :)

Heh... ;D Tuosta kylla kieltamatta saa sellasen kuvan, mutta ei se kylla ollu mikaan unelma pappikaan.

puska

Lainaa

Ihan varmasti. Siksi mä otankin kaikki laput mitä ne tuolla kaupungilla tulee käteen tyrkkäämään, niin kauan kun ei tartte mistään jutella eikä saarnoja kuunnella. Aivan varmasti ne tekee mielestään oikein, eihän ne pahaa tarkoita.

Tuo on kyllä paras keino, on tullut itsekin huomattua. Ja se tympäsee, kun minä jos uskossa olen, niin ei sekään tunnu niille menevän kaaliin, ja ne pitää ihan pakanana kun liikkuu kaupungilla ilman Raamattua.
- Ois vaan sorsa.
- Niin! Semmonen sairaalasorsa!
- Nii.. ja makkais vaa.

amouria

Valitettavasti useat ihmiset eivät tajua sitä, että EI ole vain yhtä ainutta oikeaa tapaa uskoa.

[tuuli]

joo en oo pahemmin noita teijän viimesimpiä viestejä katellu mutta heitämpä tähän tällasen:

mä uskon että maailmassa on joku ihmistä suurempi voima. onko se sitte joku abdullah ni sitä en tiiä eikä sillä oo väliä. mutta ihminen ei kyllä varmasti ole kaikkein suurin ja voimakkain ( henkisesti ) mitä maailmassa on.

piste!  ;)
allekirjoittanut

Lainaa
mä uskon että maailmassa on joku ihmistä suurempi voima. onko se sitte joku abdullah ni sitä en tiiä eikä sillä oo väliä. mutta ihminen ei kyllä varmasti ole kaikkein suurin ja voimakkain ( henkisesti ) mitä maailmassa on.

Mutta onko sillä merkitystä? Ontologia tutkii sitä miten ollaan päädytty tähän nykyiseen tilanteeseen. Ehkä on olemassa korkeampi voima, joka päättää kaikesta, tai ehkä sitä ei ole. Olennaista olisi kuitenkin tietää, että mikäli tällainen voima on, miten voisimme elää siitä erossa.

Muun muassa kristinusko asettaa ihmiselle kaikenlaisia ehtoja joita Jumala kuulemma haluaa meidän noudattavan. Hyvänä esimerkkinä "Jumalan luominen ihmiset miehiksi ja naisiksi ---> h0moseksuaalisuus on syntiä". Mitä jos harrastan avioliiton ulkopuolista seksiä samaa sukupuolta olevan kanssa ja elän 90-vuotiaaksi, kun taas kiihkokristitty, joka noudattaa Raamatun ohjeita pilkulleen kuolee 30-vuotiaana väkivaltaisesti auto-onnettomuudessa. Hänestä ei jää jäljelle kuin 391 osassa oleva ruumis, jota ei voi edes haudata. Minä nukun pois lempeästi vanhuksena. Eikö tämä kerro mitään Jumalan olemassaolosta?

Kaikkivaltias Herra ei ilmeisesti tiennytkään, että h0moseksuaalisuus ei ole valinta.

btw. JuGe, voisit vaihtaa homo-sanan sensoriksi vaikka ****. 'Typerä' aiheuttaa sekaannuksia.

KatjaRock

Lainaa

Muun muassa kristinusko asettaa ihmiselle kaikenlaisia ehtoja joita Jumala kuulemma haluaa meidän noudattavan. Hyvänä esimerkkinä "Jumalan luominen ihmiset miehiksi ja naisiksi ---> h0moseksuaalisuus on syntiä". Mitä jos harrastan avioliiton ulkopuolista seksiä samaa sukupuolta olevan kanssa ja elän 90-vuotiaaksi, kun taas kiihkokristitty, joka noudattaa Raamatun ohjeita pilkulleen kuolee 30-vuotiaana väkivaltaisesti auto-onnettomuudessa. Hänestä ei jää jäljelle kuin 391 osassa oleva ruumis, jota ei voi edes haudata. Minä nukun pois lempeästi vanhuksena. Eikö tämä kerro mitään Jumalan olemassaolosta?

Selittäisitkö tätä vielä vähän lisää niin saisin pointistas kiinni?

PS. Miten kuollaan väkivaltaisesti auto-onnettomuudessa?
Time goes on, I wont.

Toki. Jos ajattelet nykyistä maailmaa ja mietit miten se on syntynyt, teet reduktiivista päättelyä. Todellisuus on ikäänkuin sanoisi matematiikan tunnilla: "Vastaus on 7, keksi vastaukselle lasku jossa käytät 13 eri muuttujaa ja määrität jokaista muuttujaa viidellä muulla muuttujalla."

A+B=7
Tuoli on punainen, miksi? Vaihtoehdot:
1. Se on aina ollutkin punainen
2. [joku] on maalannut sen punaiseksi
3. Se on luotu punaiseksi

Jos väitämme: Tuolit on luotu punaisiksi, voisimme vetää tästä yleistettävän säännön. Kaikki tuolit ovat siis punaisia.

Idea onkin vain siinä, että emme tiedä tuota kaavaa. Jos pistämme A:n arvoksi 0 (Jumalaa ei ole) ja B:n arvoksi 7 (on vain materiaa), saamme saman vastauksen kuin jos olettaisimme, että Jumala on ja ihminen on ajatusta. Kumpi kuitenkin antaa kokonaisvaltaisemman näkemyksen maailmasta? Tosiuskovat kristityt eivät kuole sen rauhallisemmin kuin umpipakanatkaan. Hirvittävästä teosta ei välttämättä koidu mitään seurausta, eikä edes omantunnon tuskia.

Tätä ei kuitenkaan pystytä millään tavalla todistamaan, sillä vain totuus on tietty vakio. Mitä väliä sillä on kuinka monen mutkan jälkeen olemme päätyneet kiertämään aurinkoa ja kuinka veden koostumus ja ominaisuudet ovat juuri sitä mitä ne ovat? Kaikista typerin väite jota kuulee vieläkin biologien suusta on tyyliin "Marsissa ei voi olla elämää, koska siellä ei ole vettä". He olettavat elämän syntyneen, koska maapallon olosuhteet ovat JUURI elämälle sopivat ja lämpötila on JUURI oikea soluille. Siirtävät vakion toiselle puolelle.

Väkivaltaisesti auto-onnettumuudessa kuoleminen oli vain kontrasti sille, kun Raamattu väittää kristillisen elämäntyylin tuottavan hyvän elämän. Jälleen kerran sanotaan: Jos X niin Y. Auta köyhiä niin pääset taivaaseen.

KatjaRock

Hehe, en tosiaankaan saanu pointtia vieläkään tuosta esiin. Ymmärräthän muuten, että toisten ideoitten esitteleminen omina on periaatteessa rikos.

Njääh, ei se niin mene että auta köyhiä niin pääset taivaaseen. Tee muille niinkö haluaisit muitten tekevän sulle. Jaa omastas, honey.

Naureskelen olemattomaan partaani.
Time goes on, I wont.

Sinä taidat olla vielä äijempi meistä kahdesta. En ymmärtänyt nimittäin viestistäsi sanaakaan, kuten siitä missä kohtaa olen esittänyt muiden ajatuksia ominani, tai miten ajatuksen voi patentoida, tai miten Raamatun lause eroaa minun lauseestani, tai miten sinä kuvaat todellisuuden tutkimatta sitä. Sanot vain, että maailma on luotu seitsemässä päivässä ja asia on pihvi. En usko sinua. Koetat kuitenkin vain huiputtaa minua syömään pajunköyttä ja poistumaan iltapesulle ilman jälkiruokaa. Etkö yritäkin?

hande^

Mielipide on kuin paska, jokaisella omanlaisensa.

Eiköhän jätetä asia tähän ja anneta olla? :)
Multa lähtee järki, vaikkei sitä ollutkaan

punainen

Hande paha tyttö kun tuollasia sanoja täällä käytät. :oNyt nukkumaan.
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

hande^

pöh, minnekään nukkumaan... :P Se on nykyään liian yliarvostettua, vaikkakin niin ihanaa. :) Sitä paitsi tuo minun lause pitää täysin paikkaansa. eikä melkein. ;)

piupau_muovia

sanot ensin, että tuoli on luotu punaiseksi, sitten sanoot tuolit on luotu punaisiksi, eli sillä oletat, että kaikki tuolit on punaisia.. eikö raamattu väitä, että on luonut jokaikisen yksilöiksi valmistamaan omanlaiset tuolinsa.. ei ole stereotypioita, jos niitä ei luo.. asioissa on kääntöpuolensa.. mä olen ihan varma, että me seikkailaan jonkun unessa, koska kokoajan tapahtuu semmoista, mitä ei voi hallita, kuten ei uniakaan... ;)

Lainaasanot ensin, että tuoli on luotu punaiseksi, sitten sanoot tuolit on luotu punaisiksi, eli sillä oletat, että kaikki tuolit on punaisia.. eikö raamattu väitä, että on luonut jokaikisen yksilöiksi valmistamaan omanlaiset tuolinsa.. ei ole stereotypioita, jos niitä ei luo.. asioissa on kääntöpuolensa.. mä olen ihan varma, että me seikkailaan jonkun unessa, koska kokoajan tapahtuu semmoista, mitä ei voi hallita, kuten ei uniakaan... ;)

- Raamattu väittää, että Jumala on luonut maailman ja kaikki mitä siinä on. Se on tietysti yksi näkökulma, muttei se vie meitä yhtään lähemmäksi ontologista totuutta. Yksi keino saada selville Jumalan olemassaolo on päätellä asiaa premissien kautta. Oletetaan, että Jumala on olemassa. Millä tavoin se näkyy käytännön elämässä? Vaikka eläisin niin maan perusteellisen epäsiveästi ja raamatunvastaisesti kuin vain pystyisin, minulle ei kävisi yhtään sen huonommin kuin Raamatun ohjeita noudattaville. Voidaanko tästä päätellä jotain Jumalan olemassaolosta?

Piupaumuovia, olet väärässä noista stereotypioista. Ihmisen psyyke nimenomaan pyrkii luomaan kaikessa helposti yleistettäviä muotoja. Jos menen kouluun, en ylläty vaikka tapaisin siellä kymmenen ihmistä. Jos taas menisin kotiin ja tapaisin siellä kymmenen ihmistä, suhtautuisin asiaan hyvin toisella tavalla. Miksi me jännitämme yleensä ensimmäistä koulupäivää vaikkapa loman jälkeen? Juuri tästä syystä.

hande^

Mä en haluis alkaa tapella Se Jätkän kaa. Hänellä on kyllä fiksuja kommentteja ja vastaus kaikkeen... :)

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.